Bekijk volle/desktop versie : Man heeft plots afkeer van vrouw



Pagina's : [1] 2 3

16-10-2015, 12:36
Salam aleikum
Heb een vraagje.
Mijn man is heel plots afstandelijk geworden tov mij. Hij heeft een afkeer van mij en weet niet waarom!
Kan het dat er iemand op mij sihr gedaan heeft opdat mijn man mij plots negeert? Mijn man is bij een soort imam geweest en die zegt dat mijn man niks heeft! Maar hoe zit het met mij? Ik richt mij gewoon op Allah en bid en hoop dat dit voorbij gaat! Mag je roqya water drinken als je menstrueert want voel me zo slecht nu ik niet mag bidden!?

18-10-2015, 15:00


Is er niemand die hier antwoord op heeft?

18-10-2015, 15:45

Citaat door Justmeee7:
Salam aleikum
Heb een vraagje.
Mijn man is heel plots afstandelijk geworden tov mij. Hij heeft een afkeer van mij en weet niet waarom!
Kan het dat er iemand op mij sihr gedaan heeft opdat mijn man mij plots negeert? Mijn man is bij een soort imam geweest en die zegt dat mijn man niks heeft! Maar hoe zit het met mij? Ik richt mij gewoon op Allah en bid en hoop dat dit voorbij gaat! Mag je roqya water drinken als je menstrueert want voel me zo slecht nu ik niet mag bidden!?

Citaat:

Wa alikum assaalam sis,

Zie je andere topic voor meer info over je vragen meis. Als je menstrueert mag je ruqyah water drinken voor zover ik weet. Wa Allahu ahlem. Waarom denk je dat jij mogelijk ook getroffen kunt zijn door sihr sis? Ghair insha Allah!



Al-Sihr Al-Tafreeq, oftewel de betovering die ervoor moet zorgen dat bepaalde mensen uit elkaar gaan. Deze betovering kan dus slaan op een man en zijn vrouw, een moeder en dochter/zoon, maar zelfs tussen 2 vrienden, bijna alle combinaties zijn mogelijk en deze Sihr heeft al vele gezinnen uit elkaar gerukt. Deze soort Sihr wordt vaak door Sihr Al-Ma’Kul wa’l Masrub gedaan of door door Sihr Marsus, maar in feite zijn andere mogelijkheden ook mogelijk zoals met foto’s en kledingstukken (Sihr Al-Athar).


De Symptomen:

- Plotslinge stemmingsveranderingen, opeens ga je een persoon zomaar haten en kan je die persoon niet uitstaan zonder reden.
- Veel ruzie maken, en vaak om hele kleine zaken of zaken die er eigenlijk niet eens zijn.
- Een afkeer om met de andere persoon te zitten, en je voelt je heel goed zodra deze persoon weggaat.
- Geen excuses aanvaarden van de tegenpartij.
- Bij de Sihr tussen een man en zijn vrouw bijvoorbeeld, ziet de man er afschuwelijk uit voor de vrouw of andersom.[/SIZE]






Citaat door Arab-ELLA:
[SIZE=2]Allah Is The Curer :

It is Allah who is the Curer and if He wills we are cured and if He wills we are not. We should believe that only Allah is the Curer otherwise we may fall into shirk (associating partners with Allah).

Therefore, we seek and take the remedy and put out trust in Allah by asking Him to cure us and believing that only He is the Curer.

The Messenger would say:


"وَاشْفِ أَنْتَ الشّافِي لا شِفَاءَ إلا شِفَاؤُك".




".And cure us for You are the Curer, there is no cure but Your cure!"

[Saheeh Al-Bukhaaree and Saheeh Muslim].


‘Abdulrahman as-Sa’di (may Allah have mercy on him) likewise shows that we should not rely too much on medicine as though it is the only remedy that can cure us. Rather Allah has made a cure in other aspects that we may not even realise. For example, the story of Yusuf’s u father who was given a piece of clothing from Yusuf u. When Yusuf’s u father smelt his son’s fragrance, he regained his eyesight and he was cured. The fragrance of Yusuf was a cure for his father’s eyesight. Allah was able to cure Yusuf’s u father without a reason but Allah is All-Wise. Similar to this is the story of Ayub u whereby no medication or doctors were able to cure his skin condition. Allah ordered him to hit the ground hard with his foot such that pure water would gush out. Allah then ordered him to drink from it and have a bath from that water. So Allah removed the harm internally and externally from him and Ayub u was cured. Therefore, Allah cures His servants by either clear, apparent reasons such as medication or by other not so apparent reasons that even the human intellect cannot comprehend.

Allah said:

{ وإن يمسسك الله بضر فلا كاشف له إلا هو }


And When Allah wills that you are inflicted with harm there is no one to remove it but Him!


[Soorah al-An’aam:17]



[Taken from Bahjatu Quloob al-Abraar by Sheikh 'Abdulrahman As-Sa'di (may Allah have mercy upon him) p.24 summarised].
.



Voor meer info en uitleg zie deze topics:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4847617&

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3791944&

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4722502&


.

18-10-2015, 15:51
Slm aleikum
Ik denk dit omdat een imam tegen mijn man zei dat hij geen sihr heeft ofzo. Daar vroeg ik me af als ik dat heb of hij een afkeer van me zou hebben!

18-10-2015, 16:11


Hij is misschien gewoon afgeknapt op iets wat hij bij jou heeft gezien of wellicht heeft hij buitenshuis een scharrel? Weet jij veel , sommige mannen zijn gewoon nét honden dan is dat geen sihr maar zijn ware aard die naar bovenkomt. Laat niet over je heen lopen hoor.

18-10-2015, 16:15

Citaat door romais:
Hij is misschien gewoon afgeknapt op iets wat hij bij jou heeft gezien of wellicht heeft hij buitenshuis een scharrel? Weet jij veel , sommige mannen zijn gewoon nét honden dan is dat geen sihr maar zijn ware aard die naar bovenkomt. Laat niet over je heen lopen hoor.
Inderdaad, mensen denken te snel aan sihr. De redenen die jij geeft vind ik plausibeler.

18-10-2015, 16:26
Hoe ga je om met de woede van je man?

Het is niet vreemd dat er iets van jou plaats vindt of in jouw huis, wat de echtgenoot boos maakt, maar wat het waard is van jouw kant is om de veiligste manier te kennen om zijn woede in te perken, want hoeveel problemen begonnen klein welke aangestoken werden door de woede van de echtgenoot, waarop de echtgenote het vuur van de woede aanwakkert? Totdat het probleem eindigt in datgene wat niet geprezen wordt, zoals het uit elkaar gaan of scheiding.

En ik heb gezien bij mijn Shaykh, de imaam, de groot-geleerde, ´Abdul ´Aziz ibn Baaz - moge Allah hem genadig zijn - in zijn zittingen van het bemiddelen over kwesties van scheiding: de oorzaken ervan zijn om van te lachen en tegelijkertijd te huilen. Wat betreft het lachen, dit komt door de onbenulligheid van de oorzaak van het probleem. En wat betreft het huilen is van de pijn door wat ik zie aan spijt aan de kant van de echtgenoot en zijn bedroefdheid, sterker nog: zijn gehuil als de breuk met zijn echtgenote en de scheiding van hem bewerkstelligt wordt. Terwijl de oorzaak van het probleem klein was; als het gezonde verstand en wijze omgang van één van de twee de overhand had, dan zou het resultaat niet tot deze grens leiden.

Het is aan jou om de (volgende) zaken in acht te nemen en ze dienen niet uit jouw gedachte te ontspringen tijdens zijn woede:

Ten eerste: Heb je zelf onder controle als het zich voordoet en compenseer woede niet met woede. Wat hij ook zegt of doet tijdens zijn woede, jij bent de sterkste en hardste als jij je zelf onder controle hebt tegenover de overweldiging van woede. Dit door hetgeen overgeleverd is door Al-Boechari en Moeslim in hunSahih via Abu Hurayrah, dat de Profeet - sallahu ´alayhi wa sallam - zei:

''De sterke is niet degene die anderen overmant, maar de sterke is degene die zichzelf onder controle heeft bij woede.''

Ten tweede: Woede kan afkomstig zijn van de shaytaan en zijn complotten. Dus als je in staat bent om hem te benaderen met zachtaardigheid en bescherming zoekend van de shaytaan, dan is dit goed. Dit vanwege hetgeen overgeleverd is door Al-Boechaari en Moeslim via Sulaymaan bin Sard - moge Allah tevreden over hem zijn - dat hij zei:

''Twee mannen deden beledigend tegenover elkaar bij de Profeet - sallahu ´alayhi wa sallam - en wij bevonden ons bij hem tot één van hen, zijn metgezel in boosheid uitschold, en zijn gezicht rood werd.''

Waarop de Boodschapper van Allah - sallahu ´alayhi wa sallam - zei:

''Ik weet een uitspraak, als hij die op zou zeggen dan verging hetgeen tot hem was gekomen: 'A´udoe biellaahi miena shaytaani ar-rajiem (Ik zoek toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel)'.''

Ten derde: Als het mogelijk is voor je om iets te veranderen van zijn toestand door hem te laten zitten na het staan, of liggen na het zitten, of te verplaatsen van plaats naar plaats, dat is dit een goede handeling. Het onderdrukt de woede, zoals de Profeet - sallahu ´alayhi wa sallam - zei:

''Als iemand van jullie boos wordt en hij staat, laat hem dan gaan zitten zodat zijn woede weg zal gaan. Als het niet weggaat, laat hem dan gaan liggen.'' [Overgeleverd door Abu Dawud]

En als het mogelijk is om met zachtaardigheid van hem te vragen de wudu (i.e. de kleine rituele wassing) te verrichten of wat water te drinken, dan is dit goed, door de uitspraak van de Profeet - sallahu ´alayhi wa sallam:

''Voorwaar, woede is van de shaytaan en de shaytaan is geschapen uit vuur, en vuur wordt geblust door water, dus als iemand van jullie boos wordt, laat hem dan de wudu doen.'' [Overgeleverd door Abu Daawud]

Ten vierde: Versnel met het geven van excuus voor jezelf als de fout van jou is en wacht niet met het toegeven van je fout en het zich excuseren tegenover hem, want dit zal het geblus van het vuur van defitnah (i.e. calamiteit, rampspoed) versnellen.

Ten vijfde: Als zijn woede van lange duur is, laat hetgeen van je zien waarvan je weet dat hij ervan houdt van onder het bedienen of (bepaalde) kledij. Want sommige vrouwen, al compenseren zij de woede van de echtgenoot niet met woorden, komt zij hem tegemoet met slechte omgang en verwerpelijke bediening. En de tong van de daden brengt soms meer schade mee dan de tong van het uitspreken. Sterker nog, de tong van het uitspreken kan er voor zorgen dat bedoeling duidelijk is, tewijl de tong van de daden er voor kan zorgen dat de shaytaan speelt met de gedachtegang van de echtgenoot, waarop hij bij elke handeling iets negatiefs denkt; hij interperteert het op basis wat foutief tot hem is gekomen en niet (goed) heeft opgevangen. Wees dus gewaarschuwd voor deze insluiperingen!


Ten zesde: Als je ziet dat het staan voor hem ervoor dat de overweldiging van zijn woede vermeerdert of dat je vreest een handeling te doen of iets te zeggen wat niet past, ga dan van hem weg. Maar als dit echter ervoor zorgt dat de overweldiging van zijn woede vermeerdert en hij ziet dat het weggaan van jou als veronachtzaming, verlaat hem dan niet totdat hij klaar is met spreken. En als het nodig is om te spreken, spreek dan met manieren en zachtaardigheid en verfraai jouw woorden met uitspraken die de woede vermindert en de vlammen blust. Zoals met de woorden: ''Moge Allah je beschermen, moge Allah behoedzaam over je zijn, moge Allah je voor mij behouden, moge Allah jou laten blijven voor mij, o mijn liefde'' of iets dergelijks wat past bij de gelegenheid. Want de shaytaan heeft zijn verstand ingeperkt en heeft zijn tong overmeestert, en hij spreekt met bewoordingen welke buiten het gebied van manieren treden, zoals het beledigen, schelden en dergelijke. Dus kom hem niet op dezelfde wijze tegemoet, maar het is aan jou om hem tegemoet te komen met 'kaathim al-ghayth', zoals de Verhevene zei:


الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِين

Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken (kaathimeen al-ghayth)en mensen vergeven; Allah heeft hen die goed doen, lief. [Al-´Imraan: 143]

En met deze tegemoetkoming naar hem toe bevinden zich vele voordelen die naar jou terugkeren. Waartoe behoort, de steun van 'Junoed ar-Rahmaan' (i.e. de Soldaten van de Barmhartige), zoals dat bevestigd is van de Profeet - sallahu ´alayhi wa sallam - dat een man tegen hem zei: ''O, booschapper van Allah, ik heb verwanten waarmee ik goede verbandschap probeer te houden, maar zij boycotten mij. En ik behandel hen goed, maar zij zijn slecht tegenover mij en waarmee ik zachtaardig bent, maar zij doen hardvochtig tegenover mij.'' Waarop de Profeet - sallahu ´alayhi wa sallam - zei: ''Als jij bent, zoals jij zegt, dan is het alsof jij hen hete as voedt, en je zal altijd voortgaan met een Helper van Allah, zolang je zo bent.''[Overgeleverd door Moeslim]

En waartoe behoort dat jouw volbrenging van de manieren en het beschermen van jouw tong tegen het vervallen in ongewenste uitspraken, een overwinning is voor jou met veiligheid tegen alles wat inbreuk maakt op jouw eer alvorens die van hem. En de uitspraak van de dichter zet daartoe aan:

يخاطبني السفيه بكلّ قبحٍ
فأكره أن أكون له مجيبا
يزيد سفاهة وأزيد حلماً
كعودٍ زاده الإحراق طيبًا

De dwaas spreekt mij aan in alle lelijkheid
En ik haat het om hem van antwoord te voorzien
Hij vermeerdert in dwaasheid en ik vermeerder in zachtaardigheid
Zoals hout waarvan de verbranding zorgt voor meer geur


Abu al-Wafaa bin ´Aqil zei:

''Wat betreft degene die mooiheid en goedheid laat zien als tegemoetkoming voor slechtheid, zodat het kwaad vergaat: hij is geen hypocriet, maar iemand die (de situatie) recht zet. Luister je niet naar de Woorden van Allah - Subuhaanahu wa Ta´aala:

فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ

Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden. [Fussilat: 34]

Dit is een warmhartige verwerving, het onderdrukken van vijandschap, het blussen van het vuur der wrok, en het kweken van genegenheid en verbetering van het credo. Dit is de verzachter van genegenheden.'' [Al-Adaab ash-Shar´iyyah: 1/75]

Het is dus aan jou om zachtaardig te zijn in dit soort situaties, want haar vruchten zijn gradioos. Ibn Muflihzei in 'Adaab as-Shar´iyyah':

´Ali ibn abee Taalib - moge Allah tevreden over hem zijn - zei: ''Zachtheid wordt pas gekend tentijde van woede.'' En hij was gewoon om te zeggen: ''Het begin van woede is junoen (i.e. krankzinnigheid) en het laatste is spijt, en de woede wordt niet versterkt door de nederigheid van het zich excuseren, en wellicht bevindt zich de vernietiging in de woede.'' Er werd tegen Shu´bee gezegd: ''Door wat is degene die snel boos wordt, snel berouwvol en degene die niet snel boos wordt, niet snel berouwvol?'' Hij antwoordde: ''Want woede is als vuur: waarmee het snelst aangestoken wordt, is het snelst vergaan.'' [Al-Adaab as-Shar´iyyah: 1/259]

En wat behoort tot de voordelen van jouw volbrenging van de juiste manieren tijdens zijn woede: zijn onderkenning van jouw goedheid en goede manieren, nadat zijn woede is weggetrokken. Dus in één zin: des te meer het vuur van woede tegemoet gekomen wordt door het water van wijsheid, des te langer het gelukkige gezinsleven voort duurt.


Bron: Het boek 'عشرون نصيحة لأختي قبل زواجها' van Badr ibn ´Ali al-´Utaybie

18-10-2015, 16:30

Citaat door yasirc:
Inderdaad, mensen denken te snel aan sihr. De redenen die jij geeft vind ik plausibeler.
Ja je ziet dat vaak bij ons volk.. Het gewoon niet willen acceptere van bepaalde beproevingen en dus dan maar jezelf gerust stellen dat het sihr is. Terwijl sihr wel overduidelijk te zien is , zo een persoon kan geeneens normaal functioneren en is gestichtsrijp.

18-10-2015, 16:35
Hoe mooi is het stralende en glimlachende gezicht te zien en hoe lelijk is het verwrongen gezicht! De op rechte glimlach van de echtgenote voor haar echtgenoot is een bewijs van haar liefde voor hem.
De vrouw die zich afvraagt:" Hoe kan ik mijn man met een glimlach verwelkomen terwijl hij vaak thuiskomt op momenten dat ik overspoeld word door huishoudelijke en andere taken?" antwoorden wij:
-je moet je tijdsgebruik indelen in functie van hem en jezelf vertrouwd maken met de uren waarop hij thuiskomt.
-je moet jezelf op voorhand voorbereiden op zijn thuiskomst opdat je hem kan verwelkomen met een stralende glimlach.

De echtgenoot komt vaak moe en uitgeput thuis, maar het volstaat voor hem dat zijn echtgenote hem goed verwelkomt met een glimlachend gezicht om die vermoeidheid en die uitputting te doen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Dankzij deze houding krijgt de echtgenote daarnaast ook een sublieme beloning van Allah, en waarom niet, aangezien de Boodschapper (sws) de glimlach van een moslim voor zijn broeder als een aalmoes beschouwt. Als dat het geval is, wat valt er dan te zeggen van de glimlach van de echtgenote voor haar echtgenoot?

Abd-Allah b. al-Harith overlevert:" Ik heb nooit iemand gezien die meer glimlachte dan Mohammad Salla Allahu 'alayhi wa Sallam ".

18-10-2015, 16:36

Citaat door AsalRifiyyah:

Abd-Allah b. al-Harith overlevert:" Ik heb nooit iemand gezien die meer glimlachte dan Mohammad Salla Allahu 'alayhi wa Sallam ".
Prachtig!

18-10-2015, 16:44

Citaat door Justmeee7:
Salam aleikum
Heb een vraagje.
Mijn man is heel plots afstandelijk geworden tov mij. Hij heeft een afkeer van mij en weet niet waarom!
Kan het dat er iemand op mij sihr gedaan heeft opdat mijn man mij plots negeert? Mijn man is bij een soort imam geweest en die zegt dat mijn man niks heeft! Maar hoe zit het met mij? Ik richt mij gewoon op Allah en bid en hoop dat dit voorbij gaat! Mag je roqya water drinken als je menstrueert want voel me zo slecht nu ik niet mag bidden!?
Wat is een "soort imam"? En waarom is hij naar hem gegaan? Denkt hij zelf ook dat er iets mis is met hem?

18-10-2015, 17:05
Wanneer iemand 100% zeker wil weten of er wat aan de hand is, dientmen gewoon een aantal keer Roqyah te doen, dan zal Allah laten zien of er wat is of niet. Niemand weet da hier. Is Kennis over ongeziene dit. Alleen Allah weet of jij bezeten bent of iemand die dat ziet met zijn ogen.

18-10-2015, 17:10



Citaat door Justmeee7:
Salam aleikum
Heb een vraagje.
Mijn man is heel plots afstandelijk geworden tov mij. Hij heeft een afkeer van mij en weet niet waarom!
Kan het dat er iemand op mij sihr gedaan heeft opdat mijn man mij plots negeert? Mijn man is bij een soort imam geweest en die zegt dat mijn man niks heeft! Maar hoe zit het met mij? Ik richt mij gewoon op Allah en bid en hoop dat dit voorbij gaat! Mag je roqya water drinken als je menstrueert want voel me zo slecht nu ik niet mag bidden!?
Als hij heek rijk en jij heel knap, dan kan dit kloppen.

18-10-2015, 17:16

Citaat door Aboe-Bakr:
Wanneer iemand 100% zeker wil weten of er wat aan de hand is, dientmen gewoon een aantal keer Roqyah te doen, dan zal Allah laten zien of er wat is of niet. Niemand weet da hier. Is Kennis over ongeziene dit. Alleen Allah weet of jij bezeten bent of iemand die dat ziet met zijn ogen.
Ga je nou vertellen wie jij bent!? En geen geintjes meer ouwe.

18-10-2015, 17:19
Ben zelf bekeerde moslima dus ken niet goed alle begrippen. Het is iemand die de hele koran kent en is een vriend van de familie. (Rfki)
Hij ging er op bezoek toen er nog niets aan de hand was thuis en hij zei gewoon kan je eens zien of ik niets heb want voel mij down de laatste tijd en hij keek en zei er is niets met jou. Dus daarom vroeg ik me ook af of ik mss iets had op mij waardoor hij een afkeer kreeg van mij. Ik ben niet perfect, niemand is dat maar ik probeer zo goed als ik kan een goede echtgenote te zijn. Ik bid en heb geduld. Ik weet zeker dat er niemand anders is maar zijn houding is gewoon plots veranderd! Hij zegt ik hou van u maar ik weet niet waarom ik zo reageer tegen u!

Pagina's : [1] 2 3