Bekijk volle/desktop versie : Pegida: 8 November weer demonstratie Utrecht



13-10-2015, 15:44

Citaat door Utrechters:
UTRECHT - De anti-islamitische beweging Pegida wil binnen drie weken terugkomen naar Utrecht voor een nieuwe demonstratie.

De voorzitter, Edwin Utrecht noemt, is boos op de gemeente omdat er zondagmiddag tegendemonstranten naar de manifestatie van Pegida kwamen. Dit leidde tot opstootjes op en rond het Vredenburg.

SCHANDALIG
"Er is duidelijk van te voren een afspraak gemaakt: wij demonstreren op het Vredenburg, zij op Janskerkhof. Dat is 400 meter. Ik kan niet begrijpen dat de politie het 400 meter toelaat dat mensen hier heen lopen. Ik vind het schandalig."

De voorzitter kondigt aan op korte termijn terug te keren naar de stad. "We hadden een volgende demonstratie graag in een andere stad willen doen, maar we komen nu terug naar Utrecht, ik denk binnen twee a drie weken." Hij heeft er vertrouwen in dat de gemeente toestemming zal geven voor een tweede demonstratie.

EVALUATIE
Burgemeester Jan van Zanen laat in een reactie weten dat de gemeente de dag gaat evalueren. Volgens hem heeft de politie zeer adequaat opgetreden. "De inzet is erop geweest om twee demonstraties mogelijk te maken en ook nog in de binnenstad."
.

13-10-2015, 15:48



Citaat door Utrechters:
UTRECHT - De anti-islamitische beweging Pegida wil binnen drie weken terugkomen naar Utrecht voor een nieuwe demonstratie.

De voorzitter, Edwin Utrecht noemt, is boos op de gemeente omdat er zondagmiddag tegendemonstranten naar de manifestatie van Pegida kwamen. Dit leidde tot opstootjes op en rond het Vredenburg.

SCHANDALIG
"Er is duidelijk van te voren een afspraak gemaakt: wij demonstreren op het Vredenburg, zij op Janskerkhof. Dat is 400 meter. Ik kan niet begrijpen dat de politie het 400 meter toelaat dat mensen hier heen lopen. Ik vind het schandalig."

De voorzitter kondigt aan op korte termijn terug te keren naar de stad. "We hadden een volgende demonstratie graag in een andere stad willen doen, maar we komen nu terug naar Utrecht, ik denk binnen twee a drie weken." Hij heeft er vertrouwen in dat de gemeente toestemming zal geven voor een tweede demonstratie.

EVALUATIE
Burgemeester Jan van Zanen laat in een reactie weten dat de gemeente de dag gaat evalueren. Volgens hem heeft de politie zeer adequaat opgetreden. "De inzet is erop geweest om twee demonstraties mogelijk te maken en ook nog in de binnenstad."
Ik hoop dat het vet uit de hand loopt

13-10-2015, 15:50

Citaat door Triangle:
Ik hoop dat het vet uit de hand loopt
Gezien de vorige demonstratie, zou ik als burgemeester het handeltje verbieden, dat lef moet hij maar eens tonen.

13-10-2015, 15:51

Citaat door AirbusA380:
Gezien de vorige demonstratie, zou ik als burgemeester het handeltje verbieden, dat lef moet hij maar eens tonen.
Nee, het is verstandig dit eerst door te laten gaan, zodat het flink escaleert, en vet uit de hand loopt dan is het meteen gedaan met deze racistische organisatie en zal geen enkele stad dit meer toelaten.

13-10-2015, 15:56



Citaat door Triangle:
Nee, het is verstandig dit eerst door te laten gaan, zodat het flink escaleert, en vet uit de hand loopt dan is het meteen gedaan met deze racistische organisatie en zal geen enkele stad dit meer toelaten.
is dit weekend toch al gebeurd ? of hebben ze overdreven in de media ?
Van dit soort onzin weet je dat het ontspoort. Direct ME en waterkanon inzetten.
ik heb niets tegen wat debat in de maatschappij, maar voel er weinig voor om een straat of stad te herscheppen in eens slagveld van linksradicalen en rechtsradicalen. Hier zorgt Pegida ook maar al te vaak voor wat overlast.

13-10-2015, 16:07

Citaat door Triangle:
Nee, het is verstandig dit eerst door te laten gaan, zodat het flink escaleert, en vet uit de hand loopt dan is het meteen gedaan met deze racistische organisatie en zal geen enkele stad dit meer toelaten.
Triangle,

Zou de kans dat een anti-fascistische "tegenbetoging" verboden wordt niet groter zijn, gezien het verloop van deze betogingen?
Het fascistische gedoe van die anti-fascisten is toch niet meer te pruimen!



Noord

13-10-2015, 16:08

Citaat door AirbusA380:
is dit weekend toch al gebeurd ? of hebben ze overdreven in de media ?
Van dit soort onzin weet je dat het ontspoort. Direct ME en waterkanon inzetten.
ik heb niets tegen wat debat in de maatschappij, maar voel er weinig voor om een straat of stad te herscheppen in eens slagveld van linksradicalen en rechtsradicalen. Hier zorgt Pegida ook maar al te vaak voor wat overlast.
Er waren wat opstootjes meer niet, een burgemeester heeft echt een stok om mee te slaan als het echt escaleert. Dan hoeven ze er niet over na te denken en is het gewoon in het belang van veiligheid verboden.

Dus laat ze lekker gaan, intussen een dossier opbouwen om toekomstige verbod makkelijker te maken.

13-10-2015, 16:13

Citaat door Noord55:
Triangle,

Zou de kans dat een anti-fascistische "tegenbetoging" verboden wordt niet groter zijn, gezien het verloop van deze betogingen?
Het fascistische gedoe van die anti-fascisten is toch niet meer te pruimen!



Noord
De kans is klein, uit elke beeldmateriaal wat er is blijkt dat vooral de nazis de aanval hebben geopend op mensen die vreedzaam tegen demonstreerde. Ik roep dan ook alle Marokkanen van Utrecht die dag aanwezig te zijn, in de hoop dat die racisten escalatie zouden uitlokken en maken we er meteen een Intifada feestje van..

13-10-2015, 16:15

Citaat door Utrechters:
Helaas zijn afspraken maken met Politie en Gemeente in Utrecht voor niets,vantevoren moest extra uitgeweken worden naar Vredenburg om Confrontatie met Tegendemonstranten te voorkomen,wanneer de Tegendemonstranten dan ook gewoon toegang krijgen ipv op het Janskerkhof te demonstreren begrijpt niemand meer waarom deze hele tamtam nodig was,lijkt erop dat Gemeente en Politie erop zaten te wachten dat het uit de hand zou lopen.De keus is daarom makkelijk waar de volgende Demonstratie plaatsvind,Domplein of Maliesingel.
en als je geen tegendemonstrant bent maar gewoon die zielige nutteloze personen wilt aanschouwen, mag je dan niet aanwezig zijn???

13-10-2015, 16:16

Citaat door Utrechters:
Geen poot om op testaan
hoe bedoel je??

13-10-2015, 17:54
Tegendemonstraten laten demonstreren op een paar kilometer afstand. Beide middels politie laten demonstreren enkel op de locatie waar er toestemming voor is en iedereen weren die anders dan vreedzaam demonstreren doet. probleem opgelost.
Bij de voorgaande demonstratie waren er problemen omdat de 'tegendemonstranten' perse op hetzelfde moment op dezelfde plaats wilde demonstreren (zonder vergunning) dat is gewoon met voorbedachte rade uit zijn op geweld voor negatieve media associatie op te roepen.