Bekijk volle/desktop versie : Pentagon stopt met training Syrische rebellen



Pagina's : [1] 2

09-10-2015, 14:45
Het Amerikaanse ministerie van Defensie (Pentagon) doekt een project van 500 miljoen dollar (ruim 440 miljoen euro) voor het opleiden van Syrische rebellen op.





Een anonieme functionaris van het Pentagon heeft vrijdag The New York Times laten weten dat het inmiddels fel bekritiseerde programma geen enkele eenheid op de grond heeft opgeleverd die het kan opnemen tegen de extremisten van Islamitische Staat (IS).


Het Pentagon probeert volgens hem niet langer gematigde rebellen te werven voor training in Jordanië, Qatar, Saudi-Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten. Wel zou in Turkije een klein centrum worden opgezet om oppositieleiders bijvoorbeeld te leren hoe luchtsteun kan worden ingeroepen.

De Amerikaanse minister van Defensie, Ash Carter, heeft op bezoek in Groot-Brittannië gezegd dat president Obama het rebellentrainingsprogramma wijzigt.

09-10-2015, 17:09


Klopt, veel gematigde rebellengroepen zijn overgelopen naar islamitische gerelateerde rebellengroepen. Het trainen helpt niet, ISIS aanvallen vanuit de lucht is alleen maar in het voordeel van Assad dus dat is ook geen optie voor mij, en Assad bombarden gaat ook niet omdat we dan met Iran en Rusland te maken hebben. Het is eigenlijk een puinhoop. Ik zie maar een optie, een tijdelijke wapenstilstand, en Syrie splitsen in 3 onderdelen, Een soennitisch deel, het noorden voor de Koerden en het westen voor Assad. Ook dit zou haast onmogelijk zijn, omdat je soennieten ook hebt in gematigde en in het uiterste salafistische stromingen. Maar een anderen optie zie ik zo niet voor de hand liggen, het is een klein landje maar letterlijk een puinhoop.

09-10-2015, 19:02
het probleem is arabische seculieren tegen de moslims .neem alle arabische seculiere dictators en hun volgelingen weg dan is er vrede in het midden oosten

09-10-2015, 19:04

Citaat door Hollandsebloem:
Klopt, veel gematigde rebellengroepen zijn overgelopen naar islamitische gerelateerde rebellengroepen. Het trainen helpt niet, ISIS aanvallen vanuit de lucht is alleen maar in het voordeel van Assad dus dat is ook geen optie voor mij, en Assad bombarden gaat ook niet omdat we dan met Iran en Rusland te maken hebben. Het is eigenlijk een puinhoop. Ik zie maar een optie, een tijdelijke wapenstilstand, en Syrie splitsen in 3 onderdelen, Een soennitisch deel, het noorden voor de Koerden en het westen voor Assad. Ook dit zou haast onmogelijk zijn, omdat je soennieten ook hebt in gematigde en in het uiterste salafistische stromingen. Maar een anderen optie zie ik zo niet voor de hand liggen, het is een klein landje maar letterlijk een puinhoop.
Ja man, heeft in de balkan ook zo goed gewerkt...

Misschien als iedereen die geen syrier is uit Syrie kan blijven en we ze zelf laten vechten voor Syrie en niet voor Ahl Saud..



Citaat door JAMMALL:
het probleem is arabische seculieren tegen de moslims .neem alle arabische seculiere dictators en hun volgelingen weg dan is er vrede in het midden oosten
Ja man, want al die absolute monarchen doen het wel goed voor de moslims..

09-10-2015, 19:40


ik heb gezegd arabische seculieren dictators daar zitten de arabische koningen ook in

09-10-2015, 19:48
leuke weetje ...


http://smoloko.com/?p=7807

09-10-2015, 21:09
Wat? Deze "'rebellen"?


10-10-2015, 00:26
Syrië is eigenlijk een rijk land, zeker betreft olie. Met een sterke soennitische leider was het waarschijnlijk gewoon goed afgelopen, kijk maar naar de Arabische emiraten bijvoorbeeld, daar is nooit onrust.

10-10-2015, 09:47

Citaat door Hollandsebloem:
Syrië is eigenlijk een rijk land, zeker betreft olie. Met een sterke soennitische leider was het waarschijnlijk gewoon goed afgelopen, kijk maar naar de Arabische emiraten bijvoorbeeld, daar is nooit onrust.
De UAE heeft goede banden met het Westen en vroeger in Syrie was het een goede seculiere staat.

10-10-2015, 11:06
@DatesAndTea nee, Assad wordt zeker niet geholpen door sjiieten buiten Syrië... Btw, de afbeelding met 'Syrische' rebellen zijn eigenlijk ISIS en dat is IRAKEES.

10-10-2015, 11:20

Citaat door NaderShah:
@DatesAndTea nee, Assad wordt zeker niet geholpen door sjiieten buiten Syrië... Btw, de afbeelding met 'Syrische' rebellen zijn eigenlijk ISIS en dat is IRAKEES.
Assad wordt toch geholpen door Hezbollah? Sjiitische soldaten?

Er zitten vast en zeker rebellen tussen zonder Syrische achtergrond. Ze bevrijden gevangenen ...

10-10-2015, 11:52

Citaat door JAMMALL:
ik heb gezegd arabische seculieren dictators daar zitten de arabische koningen ook in
dan zou ik het woord seculier maar even opzoeken

10-10-2015, 15:11


Overwinning - pobeda - nasr

10-10-2015, 21:47
Geen nood, Saudi Arabië, Turkije, Qatar en Jordanië zullen ze wel trainen en bewapenen.

Pagina's : [1] 2