Bekijk volle/desktop versie : Wat maakt je gelukkig of ellendig?



Pagina's : [1] 2 3 4

02-10-2015, 12:51
Hoe kunnen wij geluk en emotioneel welzijn in ons leven creëren.
Wie heeft tips om mensen gelukkig te maken.

02-10-2015, 13:14


Het is mooi weer vandaag...

Zonneschijn maakt mij gelukkig. je niet?

02-10-2015, 13:18
Anderen gelukkig maken maakt me gelukkig. Oorzaak zijn van ellende maakt me ongelukkig.

02-10-2015, 13:19
Iedereen ervaart geluk & ellende op een andere manier. Wil je iemand gelukkig maken, dan zou je hem/haar het begrip "gelukkig" moeten laten omschrijven.

02-10-2015, 13:54



Citaat door missq:
Iedereen ervaart geluk & ellende op een andere manier. Wil je iemand gelukkig maken, dan zou je hem/haar het begrip "gelukkig" moeten laten omschrijven.
Hmmm… je hebt mij gepakt.

Wat is geluk eigenlijk?
Iedere mens wil gelukkig zijn!
Geluk is een positieve gevoel, een feel-good gevoel, gevoel van vreugde en blijdschap.
Het geluk wordt veroorzaakt door positieve veranderingen in het leven . Bijvoorbeeld het ontmoeten van zielsliefde, of behalen van diploma na jaren studeren of winnen van jackpot….
Geluk heeft echter een kortdurende effect. Geld maakt gelukkig op korte termijn en niet op lange termijn.

02-10-2015, 13:58
Wanneer mijn moeder lekker ontspannen is. Wat een heerlijke rust heerst er dan thuis. Sinds ik het gebed ook intenser verricht voel ik een rust en door rust voel ik me gelukkig. Innerlijke rust is echt belangrijk voor mij.

02-10-2015, 14:04

Citaat door HRS__x:
Wanneer mijn moeder lekker ontspannen is. Wat een heerlijke rust heerst er dan thuis. Sinds ik het gebed ook intenser verricht voel ik een rust en door rust voel ik me gelukkig. Innerlijke rust is echt belangrijk voor mij.
"Peace of mind" maakt je gelukkig.
Dat is interessant, dank u.

02-10-2015, 14:08

Citaat door Jounass:
"Peace of mind" maakt je gelukkig.
Dat is interessant, dank u.
Ja heerlijk. Wat is het bij jou dan?

02-10-2015, 14:10
Gelukkig wordt je door bewust de kleinere dingen rondom je heen lief te hebben. I swear, je wordt gelukkiger. Ook dat je genoegen neemt met wat je hebt en niet om te kijken naar wat andere hebben. Volg je doelen, streef naar het goede en ontdek jezelf. Je hebt zoveel in je mars dan je eigenlijk denkt. Respect yourself enough to walk away for anything that no longer serves you, grows you or makes you happy

02-10-2015, 14:17

Citaat door Jounass:
Hmmm… je hebt mij gepakt.

Wat is geluk eigenlijk?
Iedere mens wil gelukkig zijn!
Geluk is een positieve gevoel, een feel-good gevoel, gevoel van vreugde en blijdschap.
Het geluk wordt veroorzaakt door positieve veranderingen in het leven . Bijvoorbeeld het ontmoeten van zielsliefde, of behalen van diploma na jaren studeren of winnen van jackpot….
Geluk heeft echter een kortdurende effect. Geld maakt gelukkig op korte termijn en niet op lange termijn.
Geluk(kig zijn) is voor mij een intens gevoel van van opluchting, blijdschap&voldoening in een. Verder heeft dit gevoel inderdaad een kortdurend effect (jammer genoeg). Geld speelt naar mijn mening een belangrijke rol in de mate waarin iemand zich gelukkig voelt. Het is zeer zeker niet het allerbelangrijkste, maar het telt wel degelijk mee.

En, hoe vaak heb jij dat gevoel (geluk) ervaren?

02-10-2015, 15:12

Citaat door HRS__x:
Ja heerlijk. Wat is het bij jou dan?
Oogcontact maken met een mooie vrouw, maakt mij super gelukkig.

02-10-2015, 15:17

Citaat door Ikram-:
Gelukkig wordt je door bewust de kleinere dingen rondom je heen lief te hebben. I swear, je wordt gelukkiger. Ook dat je genoegen neemt met wat je hebt en niet om te kijken naar wat andere hebben. Volg je doelen, streef naar het goede en ontdek jezelf. Je hebt zoveel in je mars dan je eigenlijk denkt. Respect yourself enough to walk away for anything that no longer serves you, grows you or makes you happy
Ja, Voldoening maakt je gelukkig.
mooi... dank u.

02-10-2015, 15:19



Citaat door Jounass:
Ja, Voldoening maakt je gelukkig.
mooi... dank u.

02-10-2015, 15:19

Citaat door missq:
Geluk(kig zijn) is voor mij een intens gevoel van van opluchting, blijdschap&voldoening in een. Verder heeft dit gevoel inderdaad een kortdurend effect (jammer genoeg). Geld speelt naar mijn mening een belangrijke rol in de mate waarin iemand zich gelukkig voelt. Het is zeer zeker niet het allerbelangrijkste, maar het telt wel degelijk mee.

En, hoe vaak heb jij dat gevoel (geluk) ervaren?
Mensen liefhebben en met respect behandelen, maakt mij gelukkig.

02-10-2015, 15:20
Wat maakt mij ellendig?

- Alle mensen die discrimineren
- Mensen zonder mensenkennis
- Mensen die praten zonder enige vorm van kennis
- Mensen die niet kunnen denken
- Ongeduldige mensen
- Mensen die zich voordoen als iemand anders
- Bekrompen / kortzichtige mensen
- Oppervlakkige mensen
- Het belastingstelsel
- Afhankelijk zijn
- Niets kunnen doen aan (wereld)problemen
- Neppe vrouwen

Dit is het begin van een waslijst.

Pagina's : [1] 2 3 4