Bekijk volle/desktop versie : Franse veteranen gaan op eigen kosten IS te lijf



Pagina's : [1] 2

01-10-2015, 11:46
Een groep oudgedienden uit meerdere Franse legereenheden, waaronder het Vreemdelingenlegioen, heeft samen met de Koerden een geheime eenheid opgericht om Islamitische Staat (IS) te bestrijden.

Ze zijn boos en kunnen niet langer toekijken op wat IS aanricht: ze gaan daar wat tegen doen. Het lijkt zo wel een trailer voor een actiefilm, een Franse variant op de Amerikaanse film The Expendables waarin Sylvester Stallone, Bruce Willis en Arnold Schwarzenegger nog een keer ten strijde trekken.

Maar deze Fransen zijn geen acteurs, wel geharde oorlogsveteranen. En met een gemiddelde leeftijd van rond de 35 is hun strijdgroep behoorlijk jonger dan Rocky & co.

Ervaring
Bedoeling is dat de eerste ex- militairen zich in december aansluiten bij de Koerdische peshmer-ga om in Irak jihadisten te gaan bevechten. Ervaring genoeg. Meerdere groepsleden dienden in 2012 in Afghanistan, in een speciale en inmiddels opgeheven brigade van de Franse landmacht met de naam Task Force Lafayette (TFL). Zo heet ook het nieuwe vrijwilligerskorps, vernoemd naar de Franse generaal die voorop ging in de Amerikaanse Onafhankelijkheidsstrijd.

In TFL zitten behalve ex-commando's van de Franse landmacht ook ex-leden van speciale eenheden van de Franse marine en commando's van het roemruchte Vreemdelingenlegioen. Allemaal vinden ze Europa 'te passief'.

De deelnemers voeren als argument ook de aanslagen tegen Charlie Hebdo en andere doelwitten in Frankrijk en de 'weinig productieve' luchtbombardementen boven IS-gebied aan.

Heethoofden
Communiceren met TFL is lastig en loopt langs codenamen op Twitter of via hun pagina op Facebook. 'Nova' en 'Ach' beantwoorden daar persvragen. ,,Wij zijn geen kruisvaarders. We willen ook moslims helpen. Ons land en heel Europa blijven de ogen sluiten voor wat daar allemaal gebeurt. We zijn geen heethoofden, maar passief thuis zitten doen we niet. Alleen ter plaatse kan ik me nuttig voelen en mezelf ervan verzekeren dat ik mijn taak vervul,'' vertelde Ach, een voormalig paracommando eerder op de Franse radio.

,,We zullen tactische, technische en strategische expertise leveren op erg diverse vlakken, van schietoefeningen tot eerste hulpverlening,'' meldt Ach.

Naast een harde kern van vijftien veteranen zou een honderdtal kandidaten al interesse hebben betoond. Ook komt er geld binnen op de rekening van de vrijwilligers. Wie zich aanmeldt in naam van het christelijke geloof, of uit islamofobie, wordt geweerd.


http://www.ad.nl/ad/nl/32380/Aanval-op-Islamitische-Staat/article/detail/4154019/2015/10/01/Franse-veteranen-gaan-op-eigen-kosten-IS-te-lijf.dhtml




ze verkopen het mooi maar willen niets anders dan de regio herschikken voor Isreal.


Netanyahu voor onafhankelijk Koerdistan

JERUZALEM -
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft zich zondag uitgesproken voor een onafhankelijk Koerdistan. Hij wees op de politieke stabiliteit die de Koerden in het noorden van Irak hebben weten te creëren, terwijl de Arabische rest van het land verscheurd wordt door sektarische strijd tussen soennieten en sjiieten.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/22797921/__Premier_Israel_steunt_Koerden__.html

01-10-2015, 11:55


de lijkenzakken fabriek in Frankrijk zal op volle toeren gaan draaien....

01-10-2015, 11:59

Citaat door vredesduifje:
Fuck IS.
en fuck het westen, en fuck assad

01-10-2015, 12:13

Citaat door Triangle:
en fuck het westen, en fuck assad
En religie.

01-10-2015, 12:43



Citaat door Kamerintje:
Fuck alle kuffar.
Ik benader het geloof. Jij miskent de mens.
Haatvarken.

01-10-2015, 12:45

Citaat door vredesduifje:
Ik benader het geloof. Jij miskent de mens.
Haatvarken.
fuck vredesduif

01-10-2015, 12:47

Citaat door Triangle:
fuck vredesduif
En nog een haatvarken.

01-10-2015, 12:51
Hhun zullen in lijkenzaken teruggestuurt worden welkom in het midden oosten.

01-10-2015, 12:53
Als ze ingehuurd zijn zullen ze dat natuurlijk niet aan de grote klok hangen

01-10-2015, 12:56

Citaat door Tradition4Life:
Als ze ingehuurd zijn zullen ze dat natuurlijk niet aan de grote klok hangen
tuurlijk zijn ze ingehuurd, daar staat het vreemdelingen legioen bekend om, ze vechten voor de hoogste bieder.

01-10-2015, 12:58
was het eerste wat in mij opkwam idd
In dit geval moet dat wel Turkije zijn

01-10-2015, 13:18
give them IS bastards hell, boys!

01-10-2015, 13:22



01-10-2015, 13:31
Hahahahahahahahahahahahahahaha aaaaaaaaahhhhhhhhhhh dacht je alles wel gehad te hebben.

01-10-2015, 13:58

Citaat door vredesduifje:
haatduif. jij speelt alleen schietspellen. maar in het echt durf je niks.

Pagina's : [1] 2