Bekijk volle/desktop versie : Mogen 2 vrienden slapen in dezelfde bed? Shaykh Mohammed ibn Saalih al Othaymeen



Pagina's : [1] 2

27-09-2015, 10:07
Questioner:

The statement of the Messenger صلى الله عليه وسلم:

وَفَرِّقُوا بَيْنَهُمْ فِي الْمَضَاجِعِ
And separate them in the bed.

O Shaykh is this hadith general?

Shaykh Uthaymeen: What do you mean by general?

Questioner: Meaning it includes everyone, such as brothers in faith who are not related, and other than them?

Shaykh Uthaymeen: Yes, meaning between the sons and the daughters, and between the daughters and the daughters, and between the sons and the sons. They are separated in the beds; because evil is feared once they reached ten years of age; evil is feared.

Questioner: Is it permissible for adults over twenty to lie under the same cover and in one bed?

Shaykh Uthaymeen: Adults over twenty years old are not to sleep in one bed together. The danger upon them is severe; because the sleeping person may not sense anything.

http://salaf-us-saalih.com/2014/01/07/can-two-friends-sleep-in-the-same-bed-together/

27-09-2015, 12:31


Oops. Wij nichten doen niets anders, maar dat is gewoon omdat er ook nergens geen plaats is als wij bij elkaar komen slapen.
Ieder heeft zo wel zijn eigen dekens. Wat zeggen andere geleerden hiervan?

27-09-2015, 12:36

Citaat door DochterVanAdam:
Oops. Wij nichten doen niets anders, maar dat is gewoon omdat er ook nergens geen plaats is als wij bij elkaar komen slapen.
Ieder heeft zo wel zijn eigen dekens. Wat zeggen andere geleerden hiervan?
En dat vond je zo nodig om hier te vertellen dit gebeurd er nou als je zulke onderwerpen bespreekt waar vrouwen en mannen door elkaar reageren ook super verboden in de islamitische regels

27-09-2015, 12:52

Citaat door Amsterdam.:
En dat vond je zo nodig om hier te vertellen dit gebeurd er nou als je zulke onderwerpen bespreekt waar vrouwen en mannen door elkaar reageren ook super verboden in de islamitische regels
Wat zeg ik dan verkeerd, buiten mijn mening hierover te delen? Jij denkt er vanalles bij, niet ik.
Als je een huis vol bezoek hebt, ga je slapen waar er plaats is en als dat een tweepersoonsbed is bijvoorbeeld lig je er wel met z'n drieën in (enkel vrouwelijke familieleden). Wat ons gewoon normaal leek, omdat er geen verdorven gedachten in ons opkomen.

27-09-2015, 12:55



Citaat door DochterVanAdam:
Wat zeg ik dan verkeerd, buiten mijn mening hierover te delen? Jij denkt er vanalles bij, niet ik.
Als je een huis vol bezoek hebt, ga je slapen waar er plaats is en als dat een tweepersoonsbed is bijvoorbeeld lig je er wel met z'n drieën in (enkel vrouwelijke familieleden). Wat ons gewoon normaal leek, omdat er geen verdorven gedachten in ons opkomen.
Pfff dan weet je letterlijk niks over de islamitische opvoeding en regels boven een bepaalde leeftijd moet iedereen apart slapen wat jij doet hoef je ons niet te vermelden in welke bed jij slaapt en met wie het gaat erom dat je de islamitische regels kent betreft dit onderwerp

Mannen moge niet met mannen in 1 bed en vrouwen moge niet met vrouwen in 1 bed enzo

27-09-2015, 13:03

Citaat door Amsterdam.:
Pfff dan weet je letterlijk niks over de islamitische opvoeding en regels boven een bepaalde leeftijd moet iedereen apart slapen wat jij doet hoef je ons niet te vermelden in welke bed jij slaapt en met wie het gaat erom dat je de islamitische regels kent betreft dit onderwerp

Mannen moge niet met mannen in 1 bed en vrouwen moge niet met vrouwen in 1 bed enzo
Je hoeft heus niet te zuchten van vermoeidheid, want nu weet ik het. Iemand wat bijbrengen op een rustige manier is in ieder geval niet aan jou besteed.

27-09-2015, 13:09

Citaat door DochterVanAdam:
Je hoeft heus niet te zuchten van vermoeidheid, want nu weet ik het. Iemand wat bijbrengen op een rustige manier is in ieder geval niet aan jou besteed.
Mohim door mij zal je het nooit vergeten jij mag mijn methode niet goed vinden maar het werkt wel

27-09-2015, 13:11

Citaat door Amsterdam.:
Mohim door mij zal je het nooit vergeten jij mag mijn methode niet goed vinden maar het werkt wel


Het werkt averechts. Als profeten zo met hun volkeren zouden gehandeld hebben, was er niemand bekeerd. Neem een voorbeeld aan hen.

27-09-2015, 13:25

Citaat door DochterVanAdam:
Het werkt averechts. Als profeten zo met hun volkeren zouden gehandeld hebben, was er niemand bekeerd. Neem een voorbeeld aan hen.
Een geboren moslim hoort zulke dingen te weten de boodschap heb je al aanvaard het ligt aan jou Dat je dit niet weet een niet gelovige leg je op een ander manier uit op een rustige manier omdat hij niet beter weet als je tegen hem zegt God is liefde zegt hij ja het zal wel

27-09-2015, 13:25

Citaat door DochterVanAdam:
Wat zeg ik dan verkeerd, buiten mijn mening hierover te delen? Jij denkt er vanalles bij, niet ik.
Als je een huis vol bezoek hebt, ga je slapen waar er plaats is en als dat een tweepersoonsbed is bijvoorbeeld lig je er wel met z'n drieën in (enkel vrouwelijke familieleden). Wat ons gewoon normaal leek, omdat er geen verdorven gedachten in ons opkomen.
Salaamoe alaikoem zuster. Het is beter dat je voortaan niet gaat overnachten bij andere mensen waarvan je weet dat je zult slapen op dezelfde bed. Dat is beter ookal hebben jullie geen slechte bedoelingen. Gair in shaa Allaah

27-09-2015, 13:27

Citaat door Salafi_:
Salaamoe alaikoem zuster. Het is beter dat je voortaan niet gaat overnachten bij andere mensen waarvan je weet dat je zult slapen op dezelfde bed. Dat is beter ookal hebben jullie geen slechte bedoelingen. Gair in shaa Allaah
Wat heeft jou reactie nog zin als ik al antwoord gegeven heb of heb je weer zin om met vrouwen te praten

27-09-2015, 13:29

Citaat door Amsterdam.:
Een geboren moslim hoort zulke dingen te weten de boodschap heb je al aanvaard het ligt aan jou Dat je dit niet weet een niet gelovige leg je op een ander manier uit op een rustige manier omdat hij niet beter weet als je tegen hem zegt God is liefde zegt hij ja het zal wel
Genoeg moslims die onwetend zijn. Of beweer jij alles al te kennen? Met je mede-moslims moet je ook zachtheid hanteren.
Maar goed. Jouw zaak.

27-09-2015, 13:30



Citaat door Salafi_:
Salaamoe alaikoem zuster. Het is beter dat je voortaan niet gaat overnachten bij andere mensen waarvan je weet dat je zult slapen op dezelfde bed. Dat is beter ookal hebben jullie geen slechte bedoelingen. Gair in shaa Allaah
Wa alaykum salaam. Bedankt voor je deftige reactie.

27-09-2015, 13:31

Citaat door Amsterdam.:
Wat heeft jou reactie nog zin als ik al antwoord gegeven heb of heb je weer zin om met vrouwen te praten
Ga fijn in andere hoekjes topics openen, waarin je zoekt naar mooie vrouwen voor een date. Je beschrijft slechts jezelf in je reactie naar mij en de zuster vroeg wat aan mij en niet aan jou dus voordat je men wilt beschuldigen van iets, haal dan die spiegel voor je gezicht weg want je ziet mij aan voor jou en ik ben jou niet walhamdoelilaah.

27-09-2015, 13:31

Citaat door DochterVanAdam:
Genoeg moslims die onwetend zijn. Of beweer jij alles al te kennen? Met je mede-moslims moet je ook zachtheid hanteren.
Maar goed. Jouw zaak.
Nee ik merk dat jou intentie anders is ik heb een gevoel dat je gewoon dood leuk met jongens wilt praten aangezien je over je persoonlijke situatie begint waar je in bed ligt met hoeveel meiden bed geheimpjes hou je voor je zelf

Pagina's : [1] 2