Bekijk volle/desktop versie : Ik weet het niet meer



17-09-2015, 20:48
Ik ben zelf denk ik kwijt geraakt als denkende persoon. Daardoor kan ik de verschil tussen kwaad en goed niet meer onderscheiden.
Als mensen mij om advies vragen, is het gewoon leeg in m'n hoofd. Daarnaast wil ik met niks meer lastig gevallen worden. Hoe kan ik ineens zo zijn, terwijl ik voorheen altijd aandacht besteedde aan mensen die hen ei kwijt wilde. Deed m'n best om zo goed mogelijk te luisteren en daarop te reageren. Maar nu, het interesseert me allemaal gewoon niet meer. Als m'n vriendin belt en haar verhaal doet over wat dan ook, doe ik die telefoon weg doordat haar woorden mij hoofdpijn geven. Blablablablaa. Laatste tijd neem ik ook al een maand of drie niet meer op. Ik wil alleen zijn en door helemaal niemand lastig gevallen worden. Hoe kan ik dan ineens in zo'n egoïst veranderen?

17-09-2015, 21:07


Wat is in deze goed en kwaad? Het valt mij op dat je het vanaf de negatieve kant bekijkt. Wat als dit, je zelfbenoemde egoist, een vorm van zelfbescherming is? Dat blablablabla aanhoren voor wie? Doe je jezelf er goed mee om te luisteren naar (on)zin van anderen?

Dat je jezelf afsluit en behoefte hebt om alleen te zijn geeft aan dat je op zoek bent naar iets. Gun jezelf de tijd om daar achter te komen zonder jezelf te benadelen.

17-09-2015, 21:21
Zo komen vriendschappen tot een einde en zal de eenzaamheid overheersen. Niet meteen maar wel ooit