Bekijk volle/desktop versie : Dames een vraagje..



Pagina's : [1] 2

14-09-2015, 10:40
Welke dagen zijn komende tijd goed en belangrijk om te vasten? Niet standaard de maandag en donderdag, maar voor extra ajb rond deze heilige tijd. Chokran alvast voor het delen van jullie kennis.

14-09-2015, 10:53


Vanaf dinsdag tot en met dag van 3arafaah.

14-09-2015, 10:54
Vanaf morgen tot aan de dag 'Arafa. De dag voor el 'eid is dat.

14-09-2015, 10:58
Hartelijk dank dames voor jullie reactie. (stel dat ik vanaf woensdag pas 'clean' ben... ivm maandelijkse periode, mag ik woensdag dan beginnen? Of moet men echt vanaf de dinsdag al...?

14-09-2015, 11:02



Citaat door Ramadan14:
Hartelijk dank dames voor jullie reactie. (stel dat ik vanaf woensdag pas 'clean' ben... ivm maandelijkse periode, mag ik woensdag dan beginnen? Of moet men echt vanaf de dinsdag al...?
Woensdag beginnen is geen probleem dan...

Allaahi taqabal!

14-09-2015, 11:02

Citaat door Ramadan14:
Hartelijk dank dames voor jullie reactie. (stel dat ik vanaf woensdag pas 'clean' ben... ivm maandelijkse periode, mag ik woensdag dan beginnen? Of moet men echt vanaf de dinsdag al...?
Je mag gewoon beginnen vasten vanaf woensdag. Je moet vasten wat je kan. Moge Allah je vasten accepteren

14-09-2015, 11:07

Citaat door MekkaIslam:
Je mag gewoon beginnen vasten vanaf woensdag. Je moet vasten wat je kan. Moge Allah je vasten accepteren
Amiiiiin Rabbi y hafdek hbiba

14-09-2015, 11:07

Citaat door Loveliness-:
Woensdag beginnen is geen probleem dan...

Allaahi taqabal!
Amin hbiba, Rabbi y hafdek

14-09-2015, 11:10
Een mooie reminder overigens!
Wij willen allemaal extra hassanaat!

14-09-2015, 11:18

Citaat door Bloempje25:
Een mooie reminder overigens!
Wij willen allemaal extra hassanaat!

14-09-2015, 11:54
mag je ook vasten als je nog dagen in moet halen?

14-09-2015, 13:34

Citaat door Bruid2be:
mag je ook vasten als je nog dagen in moet halen?


Dit vraag ik me ook af.

14-09-2015, 13:44


Beste broeders en zusters:

Het is zojuist bevestigd door het Saudische hooggerechtshof dat morgen, 15 september, de eerste dag van de maand Dhul-Hidjah is en dat ‘Ied ul-Adha (offerfeest) dit jaar op donderdag 24 september zal zijn.

In een vervolgmail in sha Allah meer info over de regelgevingen van het offerfeest.

[B]Kwestie
Naar aanleiding van de vorige email zijn er veel vragen binnengekomen over de regelgeving van het inhalen van de gemiste dagen van Ramadan tijdens de eerste negen dagen van Dhul Hidjah met de intentie van én het inhalen én de verdienste van deze negen dagen.[/B]

Het antwoord op deze vraag is dat dit is toegestaan, en - in sha Allah - krijg je de beloning van beiden, zoals dit o.a. de mening is van shaych ul-Uthaimeen - rahimaho Allah -.

14-09-2015, 13:45
Andere kwestie
Vandaag, 14 september, breekt met zonsondergang de eerste nacht van de maand Dhul-Hidjah aan. Dat betekent dat vanaf dat moment, zoals in een authentieke overlevering staat, degenen die van plan zijn om dit jaar te offeren niet meer hun haar en nagels mogen knippen totdat hun offer is geslacht. Houd daar dus rekening mee, mocht je vandaag nog je haren of nagels willen knippen.

Het verbod op het knippen van haar en nagels geldt ook voor degenen die een offer kopen, maar het niet zelf slachten. Zoals dat bijvoorbeeld in Nederland het geval is.

Het verbod op het knippen van haar en nagels beperkt zich tot degene die van plan is om te offeren en geldt niet voor zijn gezinsleden.

Was u nog niet aangemeld voor onze mailinglijst, dan kunt u dit simpel doen via:

http://www.kennisviamail.nl

Voor opmerkingen en of suggesties, kunt u mailen naar:

abulfadlmedina@gmail.com

Stuur het door; "Wie aanspoort tot het goede, heeft dezelfde beloning als degene die ernaar handelt." [Sahih Muslim]

Abulfadl.
Student aan de Universiteit van Medina, Saudi Arabië.

30 Dhul Qi'dah 1436
- 14 september 2015 -

14-09-2015, 13:46
Ik hoop dat het duidelijk is

Pagina's : [1] 2