Bekijk volle/desktop versie : Kerkmuur in Zierikzee beklad: 'ALLAH GROOD'



06-09-2015, 19:55


Op de muur van een kerk in Zierikzee is zondag met zwarte letters de tekst 'ALLAH GROOD' geklad. De politie is op zoek naar de dader.

De Gasthuiskerk ligt aan het Havenplein, de bekladde muur staat onder de bogen van een eeuwenoude markthal. Wijkagent Douwe de Vries twitterde een oproep na het vandalisme: "Als je een helt bend dan melt jij je...", als verwijzing naar de gebrekkige d/t-kennis van de dader.

Beheerder Ad van der Graaff reageert woest, aldus Omroep Zeeland. ,,Hier ben ik goed pissig over. Een of andere idioot heeft dat erop gezet. Het moet zo snel mogelijk weg, want dit soort uitingen kunnen we niet hebben." Tegen de regionale omroep zegt Van der Graaff dat verf niet zomaar weggehaald kan worden. ,,Het gaat om een zeventiende-eeuwse markthal, die heel zorgvuldig wordt onderhouden. We moeten dit in samenspraak doen met de gemeente.''

De kerk wordt nog gebruikt door de Hervormde Gemeente Zierikzee die er elke zondag twee keer samenkomt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4136790/2015/09/06/Kerkmuur-in-Zierikzee-beklad-ALLAH-GROOD.dhtml

06-09-2015, 20:00



Citaat door Poitiers_:
Geintje
denk ik ook...zaterdagavond, dronken jongeren, meisje kalkt wat op de muur.

06-09-2015, 20:01
Op een of andere manier vermoed ik dat hier autochtonen achter zitten.

06-09-2015, 20:12

Citaat door Svengali:
Op een of andere manier vermoed ik dat hier autochtonen achter zitten.
Ook die geforceerde "d" onder het mom van allochtonen beheersen de NL'se taal niet

06-09-2015, 20:24


typische audochdonen humort...

06-09-2015, 21:50
Ogenschijnlijk PVV tokkie achterban activiteiten.

06-09-2015, 21:52

Citaat door Poitiers_:
Geintje


Citaat door Svengali:
Op een of andere manier vermoed ik dat hier autochtonen achter zitten.


Citaat door jakko:
typische audochdonen humort...
wtf