Bekijk volle/desktop versie : Haren Stylen Halal of Haram?????



Pagina's : [1] 2

09-04-2005, 01:08
graag antwoord met bewijs

zazaka allahoe gairan

09-04-2005, 09:25


waarom zou het haram zijn....als je het voor je zelf doet en er alleen thuis mee loopt!Want je word zoiezo verwacht van de islam dat je een hoofddoek draagt!!!


ik bedoel stel dat je er mee naar buiten zou gaan en er mannen er mee verleid bewust of niet.....dan zou het wel haram zijn!!!!


dit is gewoon mijn mening als er ergens zou staan dat het niet zo mogen dat is dat dan gewoon zo .....je kunt het ook vergelijken met make-up en parfum dragen.

09-04-2005, 10:20
Wat Miss alhoceima zei is zo dat wilde ik ook toevoegen, een moslima dient haar tebedekken dus als je je haar fohnt is dat geen probleem maar als je naar buiten gaat en of andere mannen thuis bij je zijn zoals kennisen en bepaalde familie lede bedoel ik ermee dan bedek je (dus met een hoofddoek). Er hoef dus geen bewijs als je wil schrijf ik ee stukje uit de koran waarin staat dat onze zusters zich moete bedenken.

Moge Allah me vergeven, als dat niet zo is.Amien

09-04-2005, 17:01
Is wel een goeie vraag vind ik. want ookal bedek je je haren op straat en thuis voor je man niet, mag dat dan wel?? Ik bedoel als je van Allah swt krullend haar hebt gekregen mag je het dan veranderen en stijl maken...?
Allah a3lam

wa salaam aleikum

09-04-2005, 17:06


Jah, maar je gaat toch ooit weer douchen neem ik aan !!!!
Dan worden ze van zelf krullen hoor,neem dat maar van mij aan!!!!!

En je mag toch ook make-up thuis dragen voor je man,dan heb je toch ook mascara op om je wimpers te verlengen,terwijl je niet lange wimpers hebt van je zelf,dus waarom niet je haren stylen.

10-04-2005, 16:55
oke thnx

ik zal de vraag op een andere manier stellen

mag een man zijn haren stijlen?

ook al klinkt het raar

12-04-2005, 18:32

Citaat door ouasima_houten:
oke thnx

ik zal de vraag op een andere manier stellen

mag een man zijn haren stijlen?

ook al klinkt het raar
Er is geen bewijs uit de koran of de sunnah dat dit verboden is, dus is dit gewoon toegestaan.

Het klinkt trouwens niet eens zo raar, want ik ken een aantal broeders die dit doen.

14-04-2005, 00:32

Citaat door AbouMoussa:
Er is geen bewijs uit de koran of de sunnah dat dit verboden is, dus is dit gewoon toegestaan.

Het klinkt trouwens niet eens zo raar, want ik ken een aantal broeders die dit doen.
dus dat betekend dat ook zonnebank toegestaan is?

14-04-2005, 01:12

Citaat door ouasima_houten:
dus dat betekend dat ook zonnebank toegestaan is?
precies.

14-04-2005, 07:38

Citaat door Eliette_Nina:
precies.
En wat moet je dan op het einde van zo'n conclusie zeggen als moslima-zijnde...Wa Allahu a3lem toch? Ooh nee sorry vergeten, jij was die dame die onze broeders en zusters probeert te misleiden!

14-04-2005, 09:50

Citaat door ouasima_houten:
dus dat betekend dat ook zonnebank toegestaan is?
Zonnebank is kankerverwekkend, dus denk ik dat 't afgeraden is.

14-04-2005, 10:11

Citaat door Beleefd:
Zonnebank is kankerverwekkend, dus denk ik dat 't afgeraden is.
Zowel afgeraden door wetenschappers als de islam

14-04-2005, 15:51



Citaat door Mahdoumeh:
Zowel afgeraden door wetenschappers als de islam
conclusie is dus zonnebank is haram

14-04-2005, 15:54

Citaat door ouasima_houten:
conclusie is dus zonnebank is haram
Allahu a3lem

14-04-2005, 15:54

Citaat door ouasima_houten:
conclusie is dus zonnebank is haram
dat klinkt weer zo als een statement, laten we het houden op makruh (als ik het goed zeg )

Allah a3lam..

Pagina's : [1] 2