Bekijk volle/desktop versie : Broeders en Zusters A.U.B. wie kan mij helpen met de scheiding van mijn zus.



09-04-2005, 00:16
Salaam broeders en zusters,

Ik heb echt jullie hulp nodig. Mijn zus is 13 jaar geleden met een man getrouwd in marokko. Maar hij wilde alleen maar naar nederland komen en dat wist mij zus niet. toen ze terugkwam in nederland is ze achtergekomen dat hij met haar is getrouwd voor de papieren. mijn zus pikte ht niet en liet hem stikken in marokko. Maar de grote probleem is mijn zus die wil scheiden maar ze heeft geen zoezieja (trouwboekje) en hij wel hij kan wel scheiden dat doet hij niet omdat hij haar vetelde dat ze eerst 4000 euro moet betalen aan hem om te scheiden.Maar mijn zus die wil dat niet. Ze is overal geweest consulaten hier in nederland en in marokko. ze zeggen tegen haar dat ze zoezieja nodig heeft om te scheiden die ze niet heeft. en het is nu 13 jaar lang dat ze probeert te scheiden. Mijn zus die is er ook achter gekomen dat haar "ex-man" getrouwd is met een vrouw uit spanje en hij nu ergens in spanje woont en twee kinderen heeft. mijn zus die graag trouwen wil die niet trouwen kan. Mijn zus heeft ook dromen en wil ook trouwen maar ze weet totaal niet meer hoe ze het moet aanpakken o te scheiden. dus daarom wil ik graag vragen aan mensen die oplossingen hebben en mijn zus kunnen helpen. ik kan alle hulp gebruiken.


heel erg bedankt alvast.

M3asalama

09-04-2005, 01:39


vraag advies bij een maatschappelijk werkster of bij een advocaat......
Pak de telefoon en bel, nee heb je en ja kun je krijgen....
heel spijtig voor je zus, en die man oefffff



Succes, iey koun ghir gair inshallah

09-04-2005, 01:46
Wat nou als die verhaal hier boven gewoon gaat vertellen tegen de instanties doe over scheiden gaan, mischien dat ze ze inzien dat die man niet deugd en dat ze je mischien verder kunnen helpen

Of gewoon die 4000 euros betalen ben je meteen van 'm af

09-04-2005, 02:07
Als hij al getrouwd is en woont al in Spanje dan id dit makkelijk af te handelen in Marokko

09-04-2005, 14:55


sallaam o aliekom,

ahlan ik geef licht en de rest natuurlijk ook.

ze kan tegenwordig heel makkelijk scheiden in marokko, want een vrouw mag zelf een scheiding aanvragen en ze hoeft niet die 4000euro aan hem te betalen ze kan gewoon een nieuwe zawjeja maken bij le3doel, mijn ouders die waren het kwijt en hebben gewoon betaalt en een nieuwe gemaakt. ik weet niet waar jullie wonen. maar in Tanger waar ik woon daar doen ze tegen wordig echt niet zo moeilijk. je geeft ze geld en je krijg je scheiding en dat is toch wat je zus wilt.

treur niet en zeg tegen je zus dat die man nooit geluk zal treven en allah is al wetend en iemand die alleen voor papieren trouwt die zal nooit de paradijs bereiken heb ik ergens gelezen.

als je zus nou met je vader naar marokko gaat en die gaat dat regelen geloof me binnen nu en een jaar is ze van die bnadiem af.

het zal haar exman ook overkomen wat jou zus is overgekomen met zijn kinderen of zijn zussen, dus treur niet meid echt.

ik hoor het nog wel insha allah hoe het afloopt.

beslamma

09-04-2005, 22:42
Dankje wel zusters en broeders,

Het probleem is dat mijn zus niet weet wanneer de zoezia (trouwboekje) gemaakt is. Mijn zus is al naar de le3doel in Marokko geweest. Maar die vertelde haar dat ze de exacte datum nodig heeft wanneer de zoezia is gemaakt. ze kan wel zeggen dat het ongeveer 13 jaar geleden is, maar zij zelf weet niet of het wel 13 jaar geleden is gemaakt. Want mijn vader die heeft haar gedwongen uitgehuwlijkt met haar "ex-man". En weet zelf niet wanneer mijn vader de zoezia heeft gemaakt met mijn zus's "ex-man".Mijn zus die weet geen raad meer ze is overal in marokko naar consulaten geweest en die vertelde haar dat ze echt zoezia nodig heeft.

Ma3salama

09-04-2005, 23:50
schat, mij is ook ongeveer zo overkomen , maar wil mijn verhaal hier niet vertellen... anders ben ik hier morgen nog..en vind het nogal prive...meid, zorg voor een goede advocaat, die weten hoe dit op te lossen. komt goed insh. succes!

10-04-2005, 12:52

Citaat door ikgeeflicht:
Salaam broeders en zusters,

Ik heb echt jullie hulp nodig. Mijn zus is 13 jaar geleden met een man getrouwd in marokko. Maar hij wilde alleen maar naar nederland komen en dat wist mij zus niet. toen ze terugkwam in nederland is ze achtergekomen dat hij met haar is getrouwd voor de papieren. mijn zus pikte ht niet en liet hem stikken in marokko. Maar de grote probleem is mijn zus die wil scheiden maar ze heeft geen zoezieja (trouwboekje) en hij wel hij kan wel scheiden dat doet hij niet omdat hij haar vetelde dat ze eerst 4000 euro moet betalen aan hem om te scheiden.Maar mijn zus die wil dat niet. Ze is overal geweest consulaten hier in nederland en in marokko. ze zeggen tegen haar dat ze zoezieja nodig heeft om te scheiden die ze niet heeft. en het is nu 13 jaar lang dat ze probeert te scheiden. Mijn zus die is er ook achter gekomen dat haar "ex-man" getrouwd is met een vrouw uit spanje en hij nu ergens in spanje woont en twee kinderen heeft. mijn zus die graag trouwen wil die niet trouwen kan. Mijn zus heeft ook dromen en wil ook trouwen maar ze weet totaal niet meer hoe ze het moet aanpakken o te scheiden. dus daarom wil ik graag vragen aan mensen die oplossingen hebben en mijn zus kunnen helpen. ik kan alle hulp gebruiken.


heel erg bedankt alvast.

M3asalama
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
koop je scheiding.
geef die eikel het geld wat ie wil, en je bent van em af.
13 jaar is lang hoor.
zij moet toch ook aan haar toekomst denken.
ik zou hem gewoon het geld geven.

12-04-2005, 00:03
Beste broeders en zusters,

Dat is het nou juist mijn zus wil niet langer nog meer geld uitgeven, omdat ze al heel veel heeft uitgegeven aan advocaten, Mensen die de zoeziea zoeken enz maar het was allemaal zonder resultaat. Mijn zus is machteloos in marokko. Er zal wel op een een of andere manier een oplossing. die zij zelf niet gehad heeft.

Alvast bedankt

Ma3salama