Bekijk volle/desktop versie : Wilders 'geschokt' door geheime informatie



05-09-2015, 19:45
PVV-leider Wilders zegt dat hij bij een geheim overleg iets schokkends heeft gehoord. Maar omdat het verboden is om iets over de vergadering naar buiten te brengen, kan hij niet zeggen waar het over gaat.

De informatie zou vorige week op tafel zijn gekomen tijdens een overleg van de Kamercommissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, ook wel de commissie Stiekem genoemd. Daarin vergaderen tien fractievoorzitters van politieke partijen met betrokken ministers of de coördinator Terrorismebestrijding over zaken die vaak staatsgeheim zijn.

De PVV-leider dient morgen een motie in waarin hij het kabinet oproept om het beleid te wijzigen. Het is voor het eerst dat dit gebeurt naar aanleiding van een vergadering van de commissie Stiekem.

Waar Wilders geschokt door is, kan hij dus niet zeggen. "Ik mag en zal daar niks over zeggen, maar ik doe dit niet lichtvaardig. Ik zit al bijna tien jaar in de commissie en dit is de eerste keer dat ik dit doe."

De PVV-leider is van plan om zijn motie morgen in te dienen, op de eerste vergaderdag na de zomervakantie.

http://nos.nl/artikel/2055222-wilders-geschokt-door-geheime-informatie.html

inside job?