Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Help me!!!! {afvallen}



05-09-2015, 10:59
Salaam alaikum dames en heren

Ik ben zo slecht bezig dat ik een goede 10kg ben aangekomen.
Ik was goed, een (bijna) platte buik, geen/weinig vetophopingen,... maar nu is m'n buik terug bol en zijn er goeie vetophopingen gekopen!
Ik denk dat het komt door emo-eten, ik eet vaak zoetigheden, ik voel me ook gewoon niet meer goed...

Ik heb het bijgehouden, en dit zijn de redenen waarom ik meestal zoetigheden ga eten :
1) Verdriet
2) "Ik heb nu bv. een chocobroodje gegeten dus nu kan ik gelijk ook een vettige verlorenbroodje pakken met choco"
3) Verslaving vervangt verslaving (was aan iets verslaafd, nu niet meer én nu heb ik constante drang naar suiker ook)
4) Als ik zondes heb gepleegd, dus stel ik heb een gebed gemist (ik bid hem dan natuurlijk bij en vraag vergeving), maar dan wordt ik echt verdrietig en snak ik ook naar allerhande zoetigheden -meestal eet ik ze dan-, daarna wordt ik nog verdrietiger (teveel eten is ook een zonde) en eet ik méér en méér!
5) Soms maak ik mezelf wijs "ik ben al 10kg aangekomen, extra kilo's schelen me niks meer, ik ga gewoon eten wat ik wil".
Dus dit zijn de dingen die me constant doen overeten!

Ik heb geprobeerd m'n oude levensstijl terug op te pakken maar ik verval constant terug naar de suiker (ik weet welk verslavend effect suiker heeft, suiker zal dopamine/endorfine aanmaak gaan verhogen waardoor je hersenen zullen zeggen : "eet meer! eet meer! ookal heb je genoeg!" en dus begint de verslaving, als de sugar rush is uitgewerkt zullen je hersenen snakken naar suiker, omdat de suiker dopamine zal aanmaken zal je ook blijer worden als je verdriet hebt).

Ik wil vooral afvallen om de Islamitische redenen, Google ff "teveel eten Islam", zal je veel ahadeeth zien die teveel eten ten strengste afkeuren, Shaytan zal je in zijn macht nemen, je zal kwetsbaar zijn, teveel eten=verspillen, je zal zondige gedachten krijgen, ook dikke buiken zijn ten strengste afgekeurd in de Islam (jammer, buik is 14cm gegroeid). frons Sporten in het openbaar wil ik niet om Islamititsche redenen (ik wouw terug een schoolfitnessabbo kopen, maar nu ik praktiseer niet meer), heb thuis 3 dumbbels elk 4kg (verstelbaar), een fitnessbal, een chest expander, een springtouw, 2x2kg kettlebell, 2x4kg kettlebell, enkelgewichten 2x0,5kg, balance board, 2x handgripp trainer, liggen, hier kan ik denk ik genoeg mee doen om tegoei te sporten (en een beetje kracht), krachtsport wordt aangeraden in de Islam.

Maar wil zondag beginnen met afbouwen! Kan iemand me vertellen hoe het best af te bouwen? Ben verslaafddd, ben gewoon de hele dag door zoet te eten! Help me!
Dankjewel.

07-09-2015, 12:28


Misschien dat je zou kunnen beginnen met 1 cheatday per week, en de rest clean eten. En daarna afbouwen naar 1 cheat maaltijd of snack?

Je zult je echt veel beter en sterker voelen met een gezonde levensstijl!
Ik ken het probleem, maar wil nu ook weer mijn healthy levensstijl oppakken
Ook ik ga gewoon thuis sporten
Je hebt genoeg dingen thuis zie ik, het gaat je zeker lukken!

07-09-2015, 12:35
Als je ziet dat het alleen moeilijk gaat, zou je dan geen professionele hulp inroepen. Afvallen is neit alleen eten & sporten maar ook psychologisch.. Zolang je psychisch niet overtuigd bent, mag je nog zoveel dieten als je wil, gaat niets helpen want je valt uiteindelijk toch in je oude gewoontes..

07-09-2015, 18:28
Het draait allemaal om discipline .
Jezelf halt toeroepen en dingen laten staan omdat het niet goed voor je is.
Genoeg van jezelf houden omwille van Allah jezelf een gezond gewicht te gunnen en je hier ook voor inzetten ..