Bekijk volle/desktop versie : Wie herkent zich hierin (herinneringen) ?



01-09-2015, 11:19
Als ik terugdenk aan bepaalde momenten die ik samen met personen heb gehad waar ik nu al lang geen contact meer mee heb dan lijkt het ergens alsof die momenten nooit écht hebben plaats gevonden. Het is zo vaag geworden dat het eigenlijk hetzelfde gevoel geeft als een droom die je gehad hebt. Kan iemand me nog volgen wat ik bedoel?

01-09-2015, 11:24


maar als je droomt over de toekomst dan lijkt het net alsof het al heeft plaatsgevonden of dat je er midden in zit?

01-09-2015, 11:27

Citaat door Goed-Hart:
maar als je droomt over de toekomst dan lijkt het net alsof het al heeft plaatsgevonden of dat je er midden in zit?
Ik bedoel meer dat een herinnering soms net zo onwerkelijk kan zijn als een droom. Ookal droom je over de toekomst, zodra je wakker wordt dan is die droom slechts een droom en behoort dus niet tot de realiteit. Zelfde gevoel heb ik soms bij herinneringen, zodra die periode in je leven voorbij is, is het enige wat overblijft een vage herinnering.

01-09-2015, 11:29
Ik geloof dat je zelf kracht geeft aan een herinnering of toekomstdroom. Hoe meer jij je er aan vastklampt hoe levendiger hij is.

01-09-2015, 11:34



Citaat door Sneeuwhadja:
Ik bedoel meer dat een herinnering soms net zo onwerkelijk kan zijn als een droom. Ookal droom je over de toekomst, zodra je wakker wordt dan is die droom slechts een droom en behoort dus niet tot de realiteit. Zelfde gevoel heb ik soms bij herinneringen, zodra die periode in je leven voorbij is, is het enige wat overblijft een vage herinnering.
datis ook de bedoeling, we werken vooruit niet achteruit en we onthouden alleen de dingen waar we profijt van hebben.