Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Haaruitval

AmbitieuzeDame
29-08-2015, 22:12

Dames, Wie heeft of had last van haaruitval?? Sinds ik een hoofddoek draag merk ik dat mn haar veel dunner is geworden en heb ook last van haaruitval. Iemand tips? Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

AmbitieuzeDame
29-08-2015, 22:44
Niemand :(? Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Edge
29-08-2015, 23:03
Spijtig. Maar ik denk niet dat het door hoofddoek dragen komt. Mn moeder heeft dikker haar dan al haar kinderen terwijl ze altijd hoofddoek draagt. Na snelle internet onderzoek klopt het dat het hoofd bedekken met hoofddoek of pet geen effect heeft op het verdunnen tenzij je het strak draagt voor een lange tijd. Vooral in hitte Laat je niet gek maken trouwens door wat dunne haar. Juist dat zorgt er meestal voor dat we troep in huis halen en we dan onze hoofdhuid nog sneller beschadigen met alle producten. Het kunnen heel veel andere dingen zijn die ervoor zorgen dat je haar verdunning hebt. Hoeft echter niet te betekenen dat je haar "verlies" hebt. Soms kunnen haren door een dunne fase gaan, en dan komen ze ongeveer 3 maanden later weer dik terug. Dat kan onder andere komen door voeding of stress etc. Je haar kan altijd weer dikker worden. Houd de 2 volgende dingen in je hoofd. Accepteer haar verdunning als het de geval is. Dunner haar beteken niet gelijk lelijk haar. Hoe eerder je het accepteert, hoe minde stress dus dat is dan alleen maar beter. Toen mn haar verdunde dacht ik ook eerst shit, maar daarna zag het er niet perse slecht uit, gewoon anders. Hoe meer je zorgen maakt, hoe sneller je de mist in kan gaan. En 2. Niet teveel hopen. Hoe meer je hoopt, hoe meer teleurstelling zal volgen. De haar kan mogelijk door een dunne fase gaan, maar ga daar niet vanuit. Accepteer wat je nu hebt en laat alle zienbare herstel mooi meegenomen zijn. Elikoum salam

-Speciaal
29-08-2015, 23:05
Vanaf het moment dat je een hoofddoek draagt, moet je je haar nog steeds héél goed blijven verzorgen. Ook is het erg belangrijk dat je je haar niet strak in een knot doet onder je hoofddoek gedurende de hele dag door. Dat deed ik namelijk waardoor mijn haar makkelijker los trok van mijn hoofdhuid. In de ochtend even je haren doorkammen en dan losjes in een knot doen waarna je je hoofddoek opdoet. 's avonds nadat je hoofddoek afgaat, je haren even losgooien, je vingers door je haren halen en je hoofdhuid masseren. Zo stimuleer je weer even de doorbloeding van je haarzakjes. Het liefst je haren dan gewoon loslaten thuis, omdat het al genoeg vast heeft gezeten op de dag.

jenesaispas
30-08-2015, 00:30

Ik draag zelf geen hoofddoek maar ik denk juist dat een doek het haar juist beschermd. Mits je de hoofddoek niet te strak draagt en katoen/pashmina materiaal gebruikt.