Bekijk volle/desktop versie : samen wonen met je schoonmoeder



Pagina's : [1] 2 3 4

27-08-2015, 20:33
dames stel je voor jou toekomstige man is enigste kind hij woont ze hele leven met zijn moeder en nu jullie gaan trouwen ga je bij hem intrekken dus ook bij zijn moeder wonen (maar wel grote huis ruimte etc...) maar zijn schoonmoeder is echt een heks en maakt jullie het leven zuur alleen het probleem is hij kan haar niet alleen achterlaten ze is oud ze heeft zorg nodig wat zou je doen ?

27-08-2015, 20:43


Over mijn lijk dat ik in zou trekken bij schoonmoeder die een heks is en het leven zuur maakt. Shoot me already.

27-08-2015, 20:49
Inwonen bij een heks van een schoonmoeder is vragen om een scheiding.
Geen enkele vrouw wil haar status en leven op het spel zetten daarvoor.
In deze tijd moet je risico's mijden in een huwelijk, want voor je het weet is het klaar en over....

27-08-2015, 21:03

Citaat door voorhoofd_groot:
dames stel je voor jou toekomstige man is enigste kind hij woont ze hele leven met zijn moeder en nu jullie gaan trouwen ga je bij hem intrekken dus ook bij zijn moeder wonen (maar wel grote huis ruimte etc...) maar zijn schoonmoeder is echt een heks en maakt jullie het leven zuur alleen het probleem is hij kan haar niet alleen achterlaten ze is oud ze heeft zorg nodig wat zou je doen ?
gewoon uitzitten

is wel spannend hoor, met schoonfamilie wonen

27-08-2015, 21:14



Citaat door Edelmoedig:
gewoon uitzitten

is wel spannend hoor, met schoonfamilie wonen
You must be joking right
Please tell me you're joking

27-08-2015, 21:24

Citaat door AsalRifiyyahII:
You must be joking right
Please tell me you're joking
I'm not

Het is maar één vrouwke, en dan toevallig van alle vrouwen op de wereld degene die het allerbeste met haar zoon voorheeft.. Moet je toch wel kunnen handelen of niet..


Citaat:
En het heeft heus zo zn charmes hoor.. Ik moest weleens noodgedwongen met mn ex maanden in marokko zitten bij zn familie; dat waren de spannendste tijden in ons huwelijk

27-08-2015, 21:30
Dan moet ik heel veel afleveringen house of cards kijken om siessa goed te bestuderen en een bokszak op zolder hangen dan moet het wel lukken. Weet je als zij echt niet alleen kan wonen en ik heb voor mij de leukste man van de wereld ga ik niet eisen dat hij een keus moet maken.

27-08-2015, 21:30

Citaat door Edelmoedig:
I'm not

Het is maar één vrouwke, en dan toevallig van alle vrouwen op de wereld degene die het allerbeste met haar zoon voorheeft.. Moet je toch wel kunnen handelen of niet..
Het is 1 Vrouwke maar wat voor Vrouwke als zij een heks is en jou leven zuur maakt met die van je man dan is haar positie als goed bedoelde mamma wel andere hoogte gaan hebben.
Met spannend zie ik heel andere dingen voor me zoals bungee jumpen maar niet met gemene schoonmoeder onder 1 dak wonen die je leven tot een hel maakt dat noem Ik rijp gaan voor het gesticht zeg maar

27-08-2015, 21:35
Liever niet, komen alleen maar problemen van.

27-08-2015, 21:41

Citaat door AsalRifiyyahII:
Het is 1 Vrouwke maar wat voor Vrouwke als zij een heks is en jou leven zuur maakt met die van je man dan is haar positie als goed bedoelde mamma wel andere hoogte gaan hebben.
Met spannend zie ik heel andere dingen voor me zoals bungee jumpen maar niet met gemene schoonmoeder onder 1 dak wonen die je leven tot een hel maakt dat noem Ik rijp gaan voor het gesticht zeg maar
Kijk wij bestempelen schoonmoeders al heeeel gauw als "gemeen". Natuurlijk worden schoondochters soms onheus bejegend maar ik ben bang dat we het een beetje aan het overdrijven zijn.. Denk dat als je gewoon in je achterhoofd houdt dat jouw man uit de buik van die vrouw komt, en dat zij degene is die er met hulp van Allah voor heeft gezorgd dat jij nu een gezonde, welopgevoede jongeman aan je zij hebt, je wel e.e.a. kan incasseren..

Jij bent degene die bepaalt of je leven een hel is of niet..

27-08-2015, 22:02
Dan doe je wat je met alle moeilijkste situaties doet, ermee leren omgaan. Ik geloof niet dat een oude vrouw zomaar pure haat heeft.

27-08-2015, 22:12
Als ik goed begrijp heeft ze geen man? Dan hebben we geen andere keuze. Ik ga geen man dumpen omdat hij voor zijn moeder wilt zorgen. Misschien wel naar alternatieven kijken, bijvoorbeeld huis kopen waarvan de huis ernaast ook leeg is, zodat zij daar kan wonen eventueel. Als dat niet kan, dan maar even volhouden met de 'heks', Allaah komt altijd met betere dingen aan in sha Allah.

27-08-2015, 22:22


Indd worst case scenario. Als ze nou aardig was of in ieder beetje rustig was het ander verhaal. Zo'n schoonmoeder kan echt je huwelijk naar de mallemoer brengen.

27-08-2015, 22:23
Geduldig zijn. Laat haar jouw goede manieren zien, dan weet ze dat haar zoon goed zit en heeft ze niets meer om op te haten.

27-08-2015, 22:31

Citaat door Edelmoedig:
Kijk wij bestempelen schoonmoeders al heeeel gauw als "gemeen". Natuurlijk worden schoondochters soms onheus bejegend maar ik ben bang dat we het een beetje aan het overdrijven zijn.. Denk dat als je gewoon in je achterhoofd houdt dat jouw man uit de buik van die vrouw komt, en dat zij degene is die er met hulp van Allah voor heeft gezorgd dat jij nu een gezonde, welopgevoede jongeman aan je zij hebt, je wel e.e.a. kan incasseren..

Jij bent degene die bepaalt of je leven een hel is of niet..
Knap als je het zou kunnen.
Maar dat zou ik niet doen. Als je trouwt dan wil je rust en vrede en niet een schoonmoeder from hell die je het leven zuurt maakt. Sorry maar zo een man is het echt niet waard. Zo een situatie ondermijnt de hele bedoeling van het huwelijk. Ik geloof niet dat een vrouw die een heks is en het leven van andere zuur maak een goeie jongeman heeft kunnen opvoeden als zij zo is.
Tuurlijk je hebt je eigen gedrag onder controle maar leef maar 1 dag met iemands continu commentaar op je doen en laten heeft en jou leven wilt bepalen omdat je met haar zoon getrouwd bent. Daar is het leven veelste te kort voor.

Pagina's : [1] 2 3 4