Bekijk volle/desktop versie : Je kinderen niet mogen zien van je ex



26-08-2015, 15:59
Sallaam,

Ik en mijn ex zijn aan het scheiden maar mag mijn kinderen al sinds 22 mei niet meer zien van haar ..wat zegt onze geloof
hierop en wat is de handelswijze wat het beste is voor de kinderen in deze situatie want ik snap het niet meer .
Graag reacties waar ik wat mee kan .

Bedankt alvast beste broeders en zusters.

26-08-2015, 16:25


Nee dat wil ik zeker niet broer mijn kinderen in de steek laten maar ze luistert niet naar niemand .
Wat zegt onze geloof nou hier over want dat kon ik niet echt afleiden uit je verhaal.
In ieder geval bedankt voor je reactie broeder.

26-08-2015, 16:45
Ze dient Allah te vrezen.
Ik ga voor je zoeken wat ik kan vinden wat de 'ulama erover zeggen.

26-08-2015, 16:55
De raad van de kinderbescherming inschakelen en een advocaat en dan een weekend regeling treffen dat de kinderen vrijdag na school tot zondag bij jou moeten zijn als de kinderen 12 jaar ouder zijn hebben ze eigenkeuze en moge ze zelf weten bij wie ze moge wonen en kan je dan de voogdij afdwingen tot die tijd moet je genoegen nemen met een weekend regeling

26-08-2015, 17:22


Wow heftig ,ik hoop dat ze god omarmt en zijn barmhartigheid snel haar hart vult want dit is het niet waard de bestraffing puur om haar ego...A
Allah ye shafy ha insh Allah

26-08-2015, 17:23
Moge Allaah Subhana Wa3Thallaah jou situatie vergemakkelijken en jou ex vrouw doen leiden, Ameen.

Zoals een lid hier zei advocaat inschakelen en werk ervan maken via de rechter wilt ze niet luisteren of jou je rechten geven.

26-08-2015, 17:51
Heb mijn kinderen nooit geslagen ! elke verjaardag vierde ik voor ze en met ze kocht om de maand nieuwe leuke dure speelgoed elke zondag zwemmen en
als het uit kwam ook op de woensdagen! Tussen ons als volwassenen is een ander verhaal maar dat is niet aan de orde!!!

26-08-2015, 22:36
Salaam aleykoum, het was even zoeken maar heb het kunnen vinden Alhamdoulilah.

Question: This is a question from Massachusetts. If a man divorces his wife and they have three children together, two boys, ages 7 and 8 and one infant girl, and the mother refuses for the father to see his children, is it permissible for the father to go to the Court to seek full or joint custody of those three children?

Answer: The question is that this father has problems with his wife and she doesn't allow him to see his children and he wants to go the Courts in the lands of Kufr. What he should do, is to seek a person in his Community that has enough knowledge - like an 'Aalim or an imaam who has enough knowledge to make a judgement between them. He and his wife or her parents or walee (guardian) should go to this man and ask him to make a judgement for them based on Islaamic law.

If she refuses to do this, then she is to be blamed for not accepting (allowing) Islaam to judge between them. I think it is okay for him to go to the Kaafir Court if he knows that their ruling in his situation will not grant him more than what he deserves in Islaam. If they give him more than what he deserves he should take only what he deserves, or less, but he should not take more. If he knows that they will make a ruling that is outside of Islaam, then he should not go i.e. if there is a punishment that is outside (the Sharee'ah). So he should try to go to a Muslim scholar and try to have a judgement made between himself and his wife. If she doesn't accept the judgement of a Muslim then she is to be blamed, and he can go to the Court after he enquires about the expected ruling that would be issued. If the ruling gives him more than what he deserves he should not take more than what he deserves. Wallaahu A'lam. This is hukmul-duroorah (allowed ruling of necessity) i.e. he is in a situation where there is an excuse to do this. Wallaahu A'lam.


Answered by: Shaykh Salaah Muhammad Aal Shaykh

Title of lecture: Question and answer session

Date of lecture: 20 January 2007[/SIZE]

27-08-2015, 08:28

Citaat door hicham_N:
Heb mijn kinderen nooit geslagen ! elke verjaardag vierde ik voor ze en met ze kocht om de maand nieuwe leuke dure speelgoed elke zondag zwemmen en
als het uit kwam ook op de woensdagen! Tussen ons als volwassenen is een ander verhaal maar dat is niet aan de orde!!!
hoe het islamitisch zit moet je navragen bij iemand met kennis..het ligt aan haar redenen en aan jullie geloof en praktiseren..ik lees al verjaardagen vieren(dit is islamitisch niet toegestaan)zwemmen(ligt eraan of het zwemmen is op een islamitisch correcte manier)en duur speelgoed kopen..(dit is niet wat kinderen belangrijk moeten vinden..ik lees niets over je bijdrage op het gebied van religie..

27-08-2015, 08:54
Je hebt gelijk we deden niets islamitisch mijn vrouw en ik waren niet bezig met bidden en we leefden in verval ten opzichten van het geloof
dat was te wijten aan veel factoren en de drang om god op te zoeken dat was er niet we waren bezig met andere zaken...Maar ik heb god nu wel
op 1 en bid elke dag dus dat wil ik hopelijk in de weinig tijd die ik hoop te krijgen met ze ook willen bij brengen in sha Allah

27-08-2015, 10:38
Moge Allah het voor je vergemakkelijken.
Sorry, maar ik moet het kwijt. De bekende woorden van de profeet die hier van toepassing zijn en voor mij en iedereen een reminder:
“Waak over (de voorschriften van) Allah en je zult Hem voor jou treffen. Zorg dat jij Allah kent in voorspoedige tijden, dan zal Hij jou kennen in tijden van tegenspoed."

27-08-2015, 13:29
Moge Allaah het voor u en voor uw vrouw gemakkelijk maken.

Je dient deze zaak in detail voor te leggen aan de mensen van kennis. Leg je situatie uit. Bespreek met hun de zaken en hoe je berouw dient te majen jegens je hier.

Hier kun je de geleerden en/of studenten contacteren
http://m.marokko.nl/forums/t/5061197/lijst-van-de-betrouwbare-geleerden-websites-youtubekanalen-van-as-salafiyyah/

27-08-2015, 13:30


correctie: maken jegens je Heerx