Bekijk volle/desktop versie : Iemand tips om uit een depressie te raken



24-08-2015, 21:53
..Het komt zo en nu en dan opduiken zoals vandaag elke keer als ik denk dat het weg is komt het weer terug.

24-08-2015, 21:54


Dat wat jij hebt is een dip. Geen depressie.

24-08-2015, 22:03
Slecht eten, niet bewegen en vitaminetekort zoals vit D en B12 kunnen het ook triggeren.

24-08-2015, 22:23
wat jij hebt is een dip.. dipjes komen zo nu en dan en depressies voor een hele lange periode...

wat helpt is afleiding zoeken...goed eten...veel bewegen...leuke hobby zoeken

24-08-2015, 22:26


Denk ook dat het een dipje is ...Want morgen voel ik me weer beter. .

24-08-2015, 22:28
Je vriend dumpen en goed maken met je broer. Je leven zal een stuk beter uit zien

24-08-2015, 22:30
ts...zoals je weet komt het zo nu en dan toch? kan jij je gedachtes niet zo omzetten...zo van: ik weet dat ik in een dip ben...maak niet uit...morgen is het vast weer over...

of dingen van je afschrijven helpt ook

24-08-2015, 22:38
Komt goed Inc Allah misschien moet ik me meer verdiepen in het geloof en lezingen bijwonen ...

25-08-2015, 00:42
Salam alaykum

Veel dua doen, dikr,koran thuis zetten en lezen.
Kennis opdoen.
Vette vis eten,walnoten,yasmijn thee drinken.
Voldoende rusten/slapen/bewegen.
Wees niet bedroefd boek lezen.

07-09-2015, 20:38
hoe is het nu met je?

10-09-2015, 20:43
Je eigen rol bij het voorkomen van verergering van de depressie
Er zijn veel tips en informatie over wat je zelf kunt doen aan je depressieve klachten en hoe je kunt omgaan met je depressie. Deze tips en informatie kunnen je helpen bij het voorkomen van een nieuwe depressie of kunnen je helpen er voor te zorgen dat je depressieve verschijnselen minder zwaar worden.

1. Blijf in contact met anderen, zoek in ieder geval één vertrouwenspersoon
2. Probeer te accepteren dat je ‘ziek’ bent en dat dit veel gevolgen heeft
3. Blijf lichamelijk actief, zelfs traplopen kan helpen, vermijd teveel stilzitten of op bed liggen
4. Neem geen belangrijke beslissingen die stress op kunnen leveren of voor verandering zorgen
5. Vermijd zaken die spanningen kunnen veroorzaken
6. Vermijd misbruik van middelen zoals alcohol en drugs
7. Zorg voor een regelmatig slaappatroon, zoek een oplossing voor verstoring van de nachtrust
8. Zoek hulp als de klachten langer duren of het dagelijks leven sterk beïnvloeden
9. Zorg voor ontspanning, doe ontspanningsoefeningen of leid jezelf af door plezierige activiteiten
10. Zorg goed voor jezelf, probeer gezond te eten
11. Neem jezelf niet kwalijk dat je last hebt van depressie of depressieve klachten
12. Bespreek je gedachten en gevoelens, zoek iemand die je vertrouwt
13. Onderneem eenvoudige activiteiten met anderen
14. Realiseer je dat je negatieve gedachten en gevoelens niet de werkelijkheid zijn, maar onderdeel zijn van een ‘ziekte’
15. Probeer niet te lang ’s-ochtends in bed te piekeren, sta op en ga iets actiefs doen, wat dan ook
16. Houdt rekening met stemmingsschommelingen en probeer te accepteren dat je stemming af en toe zeer somber is
17. Realiseer je dat een depressie altijd weer overgaat
18. Probeer een dagboek bij te houden of uit op een andere manier je ervaringen, gedachten en gevoelens.