Bekijk volle/desktop versie : Politie werkt niet meer mee aan uitzetting illegalen



21-08-2015, 11:27
Actievoerende politiemensen werken vanaf vrijdag niet meer mee aan uitzettingen van illegale vreemdelingen.





Ze zullen de vreemdelingen voorlopig na aanhouding en afhandeling van het papierwerk niet meer vastzetten. Dat betekent dat ze niet kunnen worden uitgezet. De politiemensen voeren al maanden actie voor een betere cao. Daarbij worden "politiek gevoelige zaken" zoals de uitzettingen niet geschuwd. "De collega’s willen zich met de acties richten op zaken waar het kabinet direct voor verantwoordelijk is", aldus politiebond ACP.

Het ministerie van Veiligheid en Justitie laat weten dat de actie van de vreemdelingenpolitie vrijdag nog niet tot problemen gaat leiden. Op de langere termijn kan dat veranderen. Het ministerie zal zich dan mogelijk gaan beraden op juridische stappen.

21-08-2015, 12:05


Smerig, dus de politie is bereid om vies werk te doen, zolang ze maar goed betaalt krijgen? En dit zijn dus zogenaamd onze helden? Apart dat ze voor de staking geen enkele problemen mee hadden om asielzoekers eruit te gooien, en bonnetjes uitschrijven voor 1 km/u te hard rijden etc. En nu opeens wel?

Politieagenten zijn net zo egoïstisch als de rest van het volk, oftewel het draait om geld en carrière en natuurlijk dat beetje macht dat ze hebben.

21-08-2015, 12:16
Ik vindt het wel jammer voor sommige goeie agenten die ik ken ze moeten elke dag ploerten voor wat? 1400 per maand? Bedreigd worden, mishandeld worden of allerlei verwensingen die naar hun hoofd wordt geslingerd.

21-08-2015, 13:09

Citaat door drenkeling1:
Ik vindt het wel jammer voor sommige goeie agenten die ik ken ze moeten elke dag ploerten voor wat? 1400 per maand? Bedreigd worden, mishandeld worden of allerlei verwensingen die naar hun hoofd wordt geslingerd.
Arme agentjes, heb meer medelijden met de slachtoffers van politiegeweld. Zoals dat kleine meisje dat ontvoerd, verkracht en vermoord werd. Of die man die doodgeknuppeld werd in zijn cel door arrestatieteam leden, of die Antiliaan die doodgeslagen werd, of die jongen die op het CS Den Haag werd afgeknald. Of die viespeuk van een politieagent die het computernetwerk van de politie gebruikte om kwetsbare vrouwen op te sporen voor sexuele doeleinde.

22-08-2015, 10:35


Eerst het volk naaien en nu huilie-huilie doen. Stelletje debielen. Zoals hierboven aangegeven, mensen naaien voor 1 km/u te hard, ieder foutje beboeten, onschuldige mensen in elkaar trimmen, alleen maar zodat ze zogenaamd waardering van de overheid krijgen. En kijk nu, nu zijn ze door de zelfde overheid als wij genaaid. Nu zien ze dat er geen hond om ze geeft. Nederlandse politie is shit.