Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid vit d en ijzer beheerst mijn leven...

happinesss
21-08-2015, 09:16

Lieve leden, Ik zit met een probleem.. heb al jaren lasr van allerlei klachten. Heb chronisch vitamine d , magnesium en ijzer te kort. Door dit heb ik zoveel klachten dat het letterlijk mij leven beheerst.weet nog steeds niet hoe ik hiermee moet leven. Kan niet eens normaal bidden bjj wijze van. WWe heeft dit ook en hoe ga jij ermee om?

Yasmin-Nador
21-08-2015, 19:23
Ik zit ook al een heel tijd met vage klachten. Heb recent bloed laten prikken en kreeg magnesium, ijzer en vit d. Het gene dat mij gek maakt is de oververmoeidheid.. Wat voor klachten heb jij zoal ?

farah1
21-08-2015, 22:25
vaak hebben mensen boze oog symptoon is vit d te kort vermoeiheid pijn in benen luister naar rokia, als je veel moet gapen of tranen krijgt dan weet je genoeg

zwanger2012
22-08-2015, 22:18
Ik weet wel dat je voor de magnesium beter kan smeren dan slikken omdat je lichaam het dan beter opneemt; http://www.groenevrouw.nl/niet-slikken-maar-spuiten-magnesium/

emina33
22-08-2015, 22:27

je kunt ijzer ook uit je voeding halen en magnesium ook.Verander je leefstyle. Kijk wat je allemaal eet. wat voor vitaminne je binnenkrijgt etc. Als de zon schrijnt moet je vaker naar buiten .ergens gaan zitten.

Sundaeijs
17-09-2015, 12:42
SubhanAllah heb hier ook last van Check: Risicogroepen voor een vitamine D tekort / vitamine D3 gebrek Stiekem zijn er heel veel mensen met een vitamine D tekort. In Nederland lijdt zelfs 35 tot 50 procent van de bevolking aan een (licht tot matig) vitamine D3 gebrek. Bevolkingsgroepen die een verhoogd risico lopen op een (ernstig) tekort aan vitamine D zijn: Vegetariërs & veganisten Mensen die weinig buiten (in de zon) komen Mensen die bedekkende kleding dragen (lange mouwen, hoeden, boerka’s e.a.) Ouderen, vooral omdat zij veel binnen zitten Zwangere vrouwen, vanwege de verhoogde behoefte Mensen met een donkere huidskleur Mensen die ongezond en eenzijdig (niet-gevarieerd) eten Mensen die veel alcohol drinken Mensen die een vetarm of vetloos dieet volgen LET OP: recent onderzoek aan de Harvard Universiteit heeft aangetoond dat de kans op vroegtijdig overlijden met 26% toeneemt als je stelselmatig aan een vitamine D tekort lijdt. Vitamine D tekort behandeling (vitamine D supplement) Je kunt een vitamine D tekort behandelen met een vitamine D supplement ofwel vitamine D3 supplement. In de herfst en voornamelijk in de winter is een preventief vitamine D supplement een absolute aanrader… Dat komt omdat je tijdens de koude maanden veel minder UV-stralen uit zonlicht absorbeert via je huid (bron). Naast een vitamine D supplement, kun je voedsel eten waar veel vitamine D3 in zit. Denk maar eens aan: Vlees Volle zuivel Eieren Vette vis (makreel, zalm, tonijn e.a.) Roomboter, halvarine & margarine IJzertekort Bij een tekort aan ijzer kunnen klachten als duizeligheid en een verminderd concentratievermogen optreden. Vaak ben je snel vermoeid of buiten adem, heb je een bleke huid en kun je last hebben van rusteloze benen, hoofdpijn, hartkloppingen of oorsuizen. Een duidelijk tekort aan ijzer leidt tot bloedarmoede (anemie). De kans op een ijzertekort is niet heel groot. Als er een tekort dreigt, is je lichaam goed in staat om meer ijzer uit eten op te nemen. Mensen die snel een ijzertekort hebben zijn: vrouwen in de menstruatieperiode zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven jongeren onder de 22 jaar vegetariërs en veganisten Vooral voor kinderen kan een ijzertekort schadelijk zijn. Zij hebben ijzer nodig om hun denkvermogen en spiercoördinatie te ontwikkelen. Oorzaken Een ijzertekort kan verschillende oorzaken hebben. Te weinig ijzer in de voeding is er daar een van. Ook kan het zijn dat je onvoldoende ijzer opneemt in de darmen door een darmaandoening. Hevig bloedverlies kan ook zorgen voor een tekort. Tot slot heb je op sommige momenten meer behoefte aan ijzer: dit geldt vooral voor kinderen in de groei, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Voorkomen Om een ijzertekort te voorkomen is het van belang dat je voldoende ijzer binnenkrijgt. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) is afhankelijk van leeftijd en geslacht. Vrouwen hebben bijvoorbeeld meer ijzer nodig dan mannen. De ADH voor volwassen mannen (22-50 jaar) is door de Gezondheidsraad vastgesteld op 11 milligram. Voor vrouwen is dat 15 milligram. Als je je aan de volgende adviezen houdt kun je een ijzertekort voorkomen: Eet regelmatig vlees of kies vleesvervangers die ijzer bevatten. Eet volkoren brood, volkorenpasta en peulvruchten. Neem bij elke maaltijd groenten of fruitsoorten die rijk zijn aan vitamine C. Slik ijzerpillen als je veganistisch eet.

Student-Rechten
20-09-2015, 00:25
Laat je niet gek maken over boze oog en vit d. Jouw klachten zijn heel verklaarbaar en komen vaak voor. Ik zou als ik jou was een orthomoleculaire arts bezoeken, daar je bloed laten testen en vit d laten inspuiten eens per 6 weken. De arts zal je ook voedingssupplementen voorschrijven. Dan komt het helemaal goed in sha Allah!