Bekijk volle/desktop versie : Turkse Pizza

Pagina's : [1] 2

23-02-2003, 22:03
Weet iemand hoe je dat maakt?? Ik zou het best wel een keertje zelf willen maken....

24-02-2003, 00:26

wafa het recept staat er al bij tukse pizza.je moet even goed zoeken

24-02-2003, 00:29

Citaat:
Origineel gepost door wafa_armani
Weet iemand hoe je dat maakt?? Ik zou het best wel een keertje zelf willen maken....

dat ha dik ook eerder al gevraagd en jebli zou het voor me regelen, maar ja nog niks ontvangen

26-02-2003, 22:53

Citaat:
Origineel gepost door AdamX
dat ha dik ook eerder al gevraagd en jebli zou het voor me regelen, maar ja nog niks ontvangen
oh ik kom hier niet zo erg vaak, dus ik wist het niet .....
Maarre ik ga ff die topic zoeken die halima bedoelt

26-02-2003, 22:57

Citaat:
deeg :
meel
zout
water
je doet dit goed kneden en laat het dan even rusten.je maakt er dan hele kleine bolletjes van,en laat die dan even rusten onder tussen maak je alvast de saus.ongeveer een half kilo gehakt in een koekepan braden,uitje,peterselie.zout en kruiden erbij en als het goed gaar iseen pot spagettiesaus erbij doen.je weet wel die van heinz.dan uit zetten en af laten koelen.ondertussen maak je de sla.snij augurk,ijsbergsla,tomaat engroene olijven in kleine stukjes.Dan ga je een bolletje van de deeg uitrollen ,gebruik veel bloem want het plakt heel snel,rol ze uit tot het deeg heel dun is dan smeer je er een beetje van de saus op tot die helemaal bedekt is.dan rol je een ander uit en leg je die boven op de besmeerde pizza.dan doe je ze in in dat ding waar je altijd pannekoeken of pizza in bakt ik weer niet hoe die precies heet. als het aan de ene kant gaar is keer je m om aan de andere kant,dan haal je m er uit en haalt m uit elkaar,dan vul je de pizza met de sla .je kaN M DAN DOOR TWEE SNIJDEN WANT ZE ZIJN BEST GROOT.

heey, kijk eens ik heb iets gevonden .....

26-02-2003, 23:00
shoukran sayidati

26-02-2003, 23:28

Citaat:
Origineel gepost door AdamX
shoukran sayidati
ble jmil

28-02-2003, 22:20
vraag aan kadir

01-03-2003, 19:06
eey dit vroeg ik me ook al lang tijd af....

thanxxxzzzz wafa_armani

08-03-2003, 14:29
Hoihoi, zal ik jullie eens eventjes helpen, ik ben de turkse pizzaexpert hahaha!!

Dit heb je nodig:
500 gr bloem
1 theelepel gedroogde gist
4-6 eetlepels melk
2 eieren
zout
2 theelepels suiker
4 eetlepels boter
2 uien
1 kleine tomaat
2 eetlepels fijngehakte peterselie of fijngesneden dille
1 kg rundergehakt
versgemalen zwarte peper, zout en milde paprikapoeder

En zo doe je het:
Strooi de bloem in een kom en maak in het midden een kuiltje. doe de gist met de handwarme melk, de eieren, wat zout, de suiker en de gesmolten en afgekoelde boter in het kuiltje en kneed van de ingredienten een samenhangend en soepel deeg. Verdeel de deeg in stukken ter grootte van eieren en laat het onder een vochtige theedoek 10 minuten rijzen.

Pel voor de vulling de uien en snipper ze fijn. Dompel de tomaat even in kokend water en trek er het velletje vanaf. Snijd de tomaat klein en schep de tomaat, de peterselie of dille, de boter en het gehakt door elkaar. Breng het mengsel op smaak met peper, paprikapoeder en zout.

Verwarm de oven voor op 180 graden. Rol elke portie deeg uit tot een dikte van 1/2 cm en verdeel ze over 2 beboterde bakplaten. Strijk het vleesmengsel met een lepel op het deeg en laat het deeg nog 5-10 minuten rijzen. Bak de pizza's midden in de warme oven in 20-25 minuten gaar.

Veel eetplezier allemaal!!

Layla

10-03-2003, 16:08
Thnx Laylainthahouse

15-03-2003, 23:46
DAT WORD ETEN OUWE

18-03-2003, 11:55

Citaat:
Origineel gepost door wafa_armani
Thnx Laylainthahouse

Graag gedaan hoor

18-08-2003, 10:33
Turkse Pizza's

Bloem
gist
water
melk
gehakt
2 grote uien
turkse totmatenpuree (bij de turk)
gedroogde rode snipper peper (bij de turk)
peterselie, mahdnous
komijn
zwarte peper
en kruiden die je zelf lekker vindt.

kneed het deeg zo goed mogelijk gebruik geen water maar melk zo wordt het deeg lekker zacht. water moet je alleen gebruiken als het deeg klaar is om het af te maken.

maal de uien en tomaten peterselie en mahdnous in een keukenmachine en doe er totmatnpuree er doorheen. het gehakt mengen met het beslag doe er ook gedroogde peper bij. de deeg uitrollen in een lange soort staaf en snij het in kleine stukjes. de deeg goed uitrollen tot een dun deegje en bestrooi het wat met meel. bestrijk het beslag en lekker in de oven. garneer het met gesneden sla en knoflooksaus...

Veel Succes!

20-08-2003, 16:47
BEDANKT VOOR DE RECEPT NU KAN IK HET THUIS MAKEN XXXXXXXXXXXXXJES NADIA

Pagina's : [1] 2