Bekijk volle/desktop versie : Umrah of hadij



16-08-2015, 20:04
Ik wil komende lente op umrah. Maar sommige zeggen dat ik eerst hadij moet doen omdat dat verplicht is. Nu wil ik mij zgnmd voorbereiden op de hadji dmv de umrah. Wat zouden jullie doen wat adviseren jullie. Als ik niet binnen 2 jaar op hadj ga wordt het hem de komende 10 jaar niet. Advies graag.

16-08-2015, 20:53


Hadj natuurlijk..

16-08-2015, 20:57
Als je de kans hebt om umrah te verrichten en hadj niet, zou ik gewoon naar umrah gaan.

17-08-2015, 11:22
Sommige doen umra omdat ze de keus niet hebben om op hadj te gaan vanwege vaste maand

17-08-2015, 18:37


Hadj! Doe je best om aan geld te komen voor hadj want een hadj heeft meer superioriteit tov umrah. En weet dat een essentieel onderdeel van Hadj (tammatu, beste vorm van hajd) umrah is, deze twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden tot de dag des oordeels. Hadj is ook een van de pilaren van Islam. Dus ik zou voor Hadj gaan

En voorbereiden voor hadj kan je natuurlijk ook doen dmv boeken lezen, en betrouwbare filmpjes bekijken.

Moge Allah het voor je vergemakkelijken.

17-08-2015, 19:33
Hadj. Dat is een verplichting. Als je de mogelijkheid hebt tenminste

Over de Umrah verschillen de 'ulama of het ene verplichting is of niet.

17-08-2015, 22:50
Financieel gezien kan ik de hadj verrichten. Ik zou dan niet deze gaan maar de hadj erop ivm met kleintje. Umrah kunnen we als gezin gaan, maar dan ga ik niet weer de zomer erop hadj verrichten. Reden dat ik umrah wil is om mij een beetje voor te bereiden op het echt werk hadj. En mij daarna te verbeteren. Mijn man vindt dat ik op hadj moet omdat ik daartoe in staat ben en het verplicht is. Ik twijfel over hadj omdat ik helemaal niet zo een goede moslima ben. Ik doe mijn best, maar ook zondes uit het verleden. En het niet goed weten wat ik moet doen na terugkomst mbt kleding bruiloften etc. Aan de ene kant denk ik ik ga wel over 10 jaar. Aan de andere kant voelt het als een roeping om nu te gaan.

17-08-2015, 23:05
Zondigheid is geen reden om een van de grootste aanbiddingen na te laten, dat is een smerige truuk van sjaitan. Het brengt je inshallah dichter bij de Heer der werelden en daarnaast wie geeft jou zekerheid dat je tot die tijd nog leeft? Je kan er bijna vanuit gaan dat iedereen na een hadj zondes (blijft) plegen...Moge we vergeven worden. Ik zou het zsm boeken en ik zou me voorbereiden door met mensen erover te praten en over hadj zaken veel te lezen etc. Wellicht is Hadj juist een reden dat je bepaalde slechte gewoontes omwille van Allah uit je leven kan bannen...Dus doe jezelf en jouw man en jouw kleintje een plezier en ga op Hadj. Je zult er bi indi allah geen spijt krijgen.

Moge Allah Ta'la het voor jullie gemakkelijk maken.