Bekijk volle/desktop versie : Begonnen met bidden met verkeerde intenties



14-08-2015, 18:36
Salam broeders en zusters,

Een paar maanden terug had ik het gebed weer opgepakt en k denk niet dat de intentie helemaal goed was. Het ging om een familielid die mfeles was, en ik voelde dat k niet iets kon zeggen zonder zelf het goede voorbeeld te zijn. Dacht bij mezelf dat het hypocriet zou zijn om iemand te corrigeren met islam als versterking zonder dat ik bid.

Dus ik was begonnen met bidden. Terwijl hij fasad deed wist hij dat k tijdens gebedstijden ging bidden. En ik wilde ook dat hij zich schaamde om fasad te doen wetent dat ik bidde wnr hij bezig was met zn fasad.

Ik bidde oprecht en het voelde goed ondanks de intenties. Ik bid nu hmdl nog steeds. Maar ik merk toch soms dat de motivatie minder is wnr die persoon niet in mn buurt is bezig met zn fasad.

Vraagje broeders en zusters. Moet ik me hierbij verkeerd voelen? Is de drijf waardoor k ben begonnen met bidden iets waar ik me voor moet schamen? Of moet ik dankbaar zijn dat ik nu uberhaupt bid en naar t gebed ben gedreven. Door iets stoms ja, maar ik bid toch wel sinds

14-08-2015, 18:47



Citaat door weet_nie_meer:
Salam broeders en zusters,

Een paar maanden terug had ik het gebed weer opgepakt en k denk niet dat de intentie helemaal goed was. Het ging om een familielid die mfeles was, en ik voelde dat k niet iets kon zeggen zonder zelf het goede voorbeeld te zijn. Dacht bij mezelf dat het hypocriet zou zijn om iemand te corrigeren met islam als versterking zonder dat ik bid.

Dus ik was begonnen met bidden. Terwijl hij fasad deed wist hij dat k tijdens gebedstijden ging bidden. En ik wilde ook dat hij zich schaamde om fasad te doen wetent dat ik bidde wnr hij bezig was met zn fasad.

Ik bidde oprecht en het voelde goed ondanks de intenties. Ik bid nu hmdl nog steeds. Maar ik merk toch soms dat de motivatie minder is wnr die persoon niet in mn buurt is, bezig met zn fasad.

Vraagje broeders en zusters. Moet ik me hierbij verkeerd voelen? Is de drijf waardoor k ben begonnen met bidden iets waar ik me voor moet schamen? Of moet ik dankbaar zijn dat ik nu uberhaupt bid en naar t gebed ben gedreven. Door iets stoms ja, maar ik bid toch wel sinds
Wees blij dat Allah je bewust heeft gemaakt van het feit dat het niet de juiste intentie was om met die reden te bidden. Je hoeft je er zeker niet voor te schamen. Het feit dat je je druk maakt over of je er voor moet schamen, getuigt in sha Allah van een goed imaan.

Wat je nu moet doen is je intentie zuiveren. Direct. Je intentie zuiveren en je gebed verrichten omwille van Allah uit liefde voor Hem. Om Hem alleen te aanbidden.

Om die persoon te helpen, kan je uiteraard een dua verrichten

Moge Allah je intentie zuiveren