Bekijk volle/desktop versie : Help Dames uit belgie.. Shoppen.



13-08-2015, 23:48
Ik wil in sha allah volgende week naar Antwerpen gaan om te shoppen. Zelf kom ik uit Nederland, dus ik weet niet echt hoe ik moet reizen.
Wel heb ik vernomen dat je een dagkaart kunt halen voor 5 euro voor onbeperkt reizen met bussen en trams. Dat ga ik dus ook doen. Alleen ik zit op de website van ''de lijn'' en ik snap niets van die reisplanner Ik ben zo in de war..

Een aantal winkelstraten zijn mij aangeraden. Weten jullie hoe deze straten bereikbaar zijn met openbaar vervoer. Wat voor lijnen zou ik moeten pakken?

Abdijstraat
Turnhoutsebaan
De meir
Handelsstraat

Alvast bedankt!!

p.s. nog tips voor eet plekken?
Le Sud is mij al aangeraden

13-08-2015, 23:56


Met de bussen en trams is dat echt veel Tamara hoor.

Handelstraat/Turnhoutsebaan zitten dicht bij mekaar. Dus als je vanuit het station komt kun je die kant op gaan.
Om naar abdijstraat te gaan moet je tram 24 pakken.

Ik weet niks van dagkaart meid. Bovendien zijn er ook veel winkels dicht wegens vakantie.

14-08-2015, 02:10

Citaat door MeLtMe__:
Ik wil in sha allah volgende week naar Antwerpen gaan om te shoppen. Zelf kom ik uit Nederland, dus ik weet niet echt hoe ik moet reizen.
Wel heb ik vernomen dat je een dagkaart kunt halen voor 5 euro voor onbeperkt reizen met bussen en trams. Dat ga ik dus ook doen. Alleen ik zit op de website van ''de lijn'' en ik snap niets van die reisplanner Ik ben zo in de war..

Een aantal winkelstraten zijn mij aangeraden. Weten jullie hoe deze straten bereikbaar zijn met openbaar vervoer. Wat voor lijnen zou ik moeten pakken?

Abdijstraat
Turnhoutsebaan
De meir
Handelsstraat

Alvast bedankt!!

p.s. nog tips voor eet plekken?
Le Sud is mij al aangeraden
Je kan zo'n dagkaart kopen bij een lijnpunt die zich in het station bevindt. Maar in jouw geval ben je goedkoper uit met een biljet aan de automaat aangezien je heen gaat en teruggaat.

Ik kom nooit in die buurt dus kan je niks aanbevelen.

14-08-2015, 03:44
Luister. ..als je met de trein naar Antwerpen gaat dan heb je die dagkaart van 5euro in principe niet echt nodig. Want als je aankomt in centraal station ben je al in t centrum. Als je de meir en keyserlei doet ben je al bijna een hele dag kwijt..als je echt serieus gaat shoppen tenminste.
Wil je naar de turnhoutsebaan en handel straat..ja das ook eigenlijk niet zo gek ver lopen maar als je de tram wil nemen kan dat..er gaan verschillende lijnen die kant op. Dan zou ik die dagkaart misschien wel aanschaffen icm terug komen enzo.
Maar abdijstraat (waar le sud is) is wel wat verder...daar voor moet je tram 24 nemen en das een rit van ong 20 minuten. Ook daar ga je best veel tijd kwijt zijn als je echt wil shoppen..is best een lange straat. .. er is een kleine shoppingcenter. ..en veel eetgelegenheden.
Dus als je maar 1 dag gaat zou ik kiezen want anders ga je t niet redden.
Succes

14-08-2015, 09:41


Zoals Aya hierboven al heeft vermeld, alles gaat je niet lukken op 1 dag.

14-08-2015, 19:50
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! En ook voor jullie tips. Really helpfull!!! Ik ben niet van plan om naar alle winkelstraten te gaan haha. Deze zijn mij enkel aangeraden. Iedereen zegt dat de turnhoudsebaan dicht bij station is, maar ik woon in NL en ik snap niets van die routeplanner in België. Ik weet niet wat voor kant ik zou moeten lopen vanaf centraal station. Daarom wilde ik met de tram gaan. Ik weet niet of iemand weet wat voor tram naar turnhoudsebaan gaat? Wat raden jullie mij het meest aan van die winkelstraten. Dus leuke kleding, niet heel duur en lekker eettenten!!

14-08-2015, 20:04
Tram 24 10 ijde vanaf station op de turnhoutsebaan
Ik zou eten bij t'fonteintje bij turnhoutsebaan...alles is op loopafstand....

Meir kun je ook te voet doen...als je er voor 1dagje bent zou ik abdijstraat niet doe

14-08-2015, 20:31
Heel eerlijk, je kunt veel beter shoppen in Nederland dan in België/Antwerpen. Maar indien je met de trein naar Antwerpen komt aan je linkerkant heb je meteen de Kyserlei en de meir en aan je rechter kant de turnhoutsebaan. Om ook Abdijstraat te doen zal bijna onhaalbaar zijn omdat alles om 18u sluit

22-08-2015, 22:38
Bedankt voor jullie tips!!! Ik heb een update voor jullie.
Ik ben gisteren naar Antwerpen gegaan met vriendinnen. We wilden naar Turnhoutsebaan gaan en daarna naar de Meir. Het ging helaas niet zoals we hadden gepland. Allereerst waren we vroeg vertrokken, maar doordat iemand op het spoor was gevallen, gingen er geen rechtstreekse treinen, dus we hadden vertraging. Toen we aan waren gekomen gingen we naar Turnhoutsebaan, maar we konden niet echt winkels vinden. Dus besloten we naar Abdijstraat te gaan. Abdijstraat is leuk, wanneer je opzoek bent naar tassen, sieraden of schoenen. Kleding was niet zo leuk, aangezien het marktachtig was. Daarna wilden we weer naar centraal gaan, maar ineens werden we achtervolgt door een aantal Marokkaanse jongens. Ik was zo bang. Ik dacht echt dat ze ons wilden beroven. Doen ze dat vaker? Ik kwam daar een meisje tegen en die zei van wel. We hadden uiteindelijk geen tijd meer voor de Meir. In sha allah volgende keer, gaan wij daar heen.

22-08-2015, 22:48
zijn jullie niet naar wijnegem geweest? daar heb je alle leuke winkels in het shopping center

22-08-2015, 23:06

Citaat door StreetChic:
zijn jullie niet naar wijnegem geweest? daar heb je alle leuke winkels in het shopping center
Nee, want had op hun website gekeken. (Ben egt een controllfreak ) Ik zag winkels die wij ook in Nederland al hebben. Daarnaast spraken de winkels die ik niet kenden mij niet aan.(Tenminste hun website sprak mij niet aan.)
Wat voor winkels raad jij aan in Antwerpen?

23-08-2015, 01:38

Citaat door MeLtMe__:
Nee, want had op hun website gekeken. (Ben egt een controllfreak ) Ik zag winkels die wij ook in Nederland al hebben. Daarnaast spraken de winkels die ik niet kenden mij niet aan.(Tenminste hun website sprak mij niet aan.)
Wat voor winkels raad jij aan in Antwerpen?
Van wat hou je? Er zijn hier veel winkels, ook winkels die je in NL niet hebt maar ieders voorkeur is anders.

26-08-2015, 23:55



Citaat door olifantje:
Van wat hou je? Er zijn hier veel winkels, ook winkels die je in NL niet hebt maar ieders voorkeur is anders.
Ik ben opzoek naar nette tuniekjes, getaileerde jurkjes,leuke vestjes, jassen en niet al te prijzig.

27-08-2015, 13:23

Citaat door MeLtMe__:
Ik ben opzoek naar nette tuniekjes, getaileerde jurkjes,leuke vestjes, jassen en niet al te prijzig.
Dan moet je op de Meir zijn. Maar zijn zelfde winkels als in Nederland.

Betaal je meer dan kan je naar andere winkels gaan, ontwerpers en geen topmerken maar wel mooie aparte kleding.

Veel plezier