Bekijk volle/desktop versie : Kwaliteiten die een Salafi vrouw bezit.



12-08-2015, 01:49

Kwaliteiten die een Salafi vrouw bezit[/SIZE]

Sheikh Maahir Ibn Dhaar Al Qahtaanee zei:

Doordat een vrouw Salafi is betekent dit dat zij talrijke kwaliteiten dient te bezitten
wat als volgt kan worden samengevat:

Dat zij handelt volgens het Boek van onze Heer, de Verhevene, en de Soenna van onze Profeet (vrede en zegeningen zij met hem),
maar niet op de manier die haar begeerten voorschrijven om dit te begrijpen.

Zij dient niet een helder en duidelijke tekst te benaderen, van het Boek of Soenna , of die verschillende interpretaties kan hebben, om dit
naargelang haar begeerten uit te leggen

Noch dient zij een mening voor te trekken van een geleerde waarvan zij een diepe aanzien/genegenheid heeft voor zijn kennis en deugdzaamheid,
en waar haar begeerten met veel van zijn meningen overeenstemmen: en dit is niet omdat de waarheid en de Soenna in een bepaalde gelegenheid
of kwestie is, maar omdat het conform haar begeerten is en hij mild is in zijn oordelen of door de schoonheid van zijn karakter, persoon of manieren en voordracht.

Noch dient zij interpretaties voor te trekken die aangeboden worden door degene die vasthouden aan de tradities van haar land, nabestaanden, familieleden of een vrouwelijke leraares van de religie van wie ze houdt.

Liever, is het aan haar om interpraties te implementeren van mensen waar Allah van houdt, en dit is de interpretaties van de vrome voorgangers (as-Salafu as-Saalih) en dit is een verplichting en niet een kwestie van keuze.

En zij zijn de Metgezellen van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) die getuigen waren van de Openbaring (die ontvangen werd door de Profeet vrede en zegeningen zij met hem) en direct de overleveringen hoorde van de betrouwbare Boodschapper.
Zij waren getuigen van zijn handelingen en zagen zijn tactische goedkeuringen met hun eigen ogen.
En zij zijn de Nakomelingen (at-Tabi'oon) wie namen van de Metgezellen.

Dus de nobele Salafi vrouw dient te vechten tegen haar begeerten zodat haar kalme ziel in haar kan overwinnen.
Ze dient te handelen volgens de Soenna , tegen kwaade neigingen van haar ziel, wat haar probeert te hinderen om er naar te handelen,
met de interpretaties van de Vrome Voorgangers.

Dat ziel die de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) toevlucht bij Allah zou zoeken van het kwade in elke preek en welke hij ze in werkelijkheid geboodt om toevlucht te zoeken bij Allah (van het kwade) in elke behoefte, zoals is verzameld door An-Nasaa'i in zijn Sunan bij het gezag van Abul Ahwas en Abu 'Ubaidaah die zei dat Abdullah vermelde:

"De profeet (vrede en zegeningen zij met hem) leerde ons de preek van de behoefte:
Khutbatul Hajjah"

Dus ze dient te strijden tegen haar ziel en haar begeerten zodat zij kan handelen volgens de interpraties van de Vrome voorgangers, als het dit tegen gaat.
En aan het hoofd van de Vrome Voorgangers is de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) die zei, zoals het gevonden is in de Musnad van Imaam Ahmad met een goed overleveringsketen bij het gezag van Fadaalah Ibn 'Ubaid die zei:

Ik hoorde de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) zeggen:

"De Mujahid is degene die strijdt tegen zijn eigen ziel op de weg van Allah"

Zij dient voorgang te geven in gehoorzaamheid aan de Meest Genadevolle die geschapen, voortdurend, en haar gezegend heeft met de leiding naar de Islam over de gehoorzaamheid naar de duivel, die haar duidelijke vijand is.

Allah, de Meest Verhevene zei:

"Voorwaar, hij (shaytaan) roept jullie op tot het kwade en zedeloosheid en (wil) dat jullie over Allah zeggen wat jullie niet weten"
Sourah Al Baqarah - Ayaat 169

Het is een vorm van het spreken over Allah zonder kennis
Als iemand voorrang geeft aan de meningen van de Khalaf (degene die dwalen) over de houding van de Vrome Voorgangers, als zij (De vrome Voorgangers) niet van mening verschilden, namen zij de overeenkomsten wat onsamenhangend is met hun uitspraken, ookal verschilden zij van mening.
Zoals Imam Ahmad vermelde (moge Allah hem genadigd zijn)- dat er een overeenstemming is wanneer de Vrome Voorgangers van mening verschilden om te bedwingen geen enkele houding aan te nemen.

Als je zou vragen - O dienares van Allah - (door te zeggen dat) Allah geboodt ons om Hem te gehoorzamen en Zijn Boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem) en niemand anders zelfs geen Metgezel - dan zou ik jou antwoorden door te zeggen dat het gehoorzamen van de Metgezellen, de Vrome Voorgangers , in hun interpraties en in oordeelvellingen, de weg is om compleet Allah en Zijn Boodschapper te gehoorzamen.

Allah zei (interpretatie ter betekenis):

En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen: Wij laten hem
(gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming.
Sourah An Nisaa - Ayaat 115

En het was overgeleverd door Abu Dawud in zijn Sunan (verzamelde overleveringen) dat Mu'awiyyah Ibn Abi Sufyaan voor ons op stond en zei:
"Waarlijk, diegene die jou voorgegaan zijn, de mensen van het Boek splitste in 72 sekten en deze Ummah zal zich splitsen in 73 sekten,
72 sekten zullen de inwonders van de Hellevuur zijn en een zal naar het Paradijs gaan en dit is de Jamaa'ah"

In een ander overlevering werd er vermeld:

"Wie zijn zij"

En de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) antwoordde:
"Zij zijn op datgene waar Ik en mijn Metgezellen op zijn"

Dus elke mening die word toegeschreven aan de religie is een interpretatie van een bepaalde tekst, wat tegenstrijdig is in de interpratie van de vrome voorgangers, is niet correct om het toe te schrijven aan de ware religie welke de Profeet Muhammed (vrede en zegeningen zij met hem) mee bracht.

Want Waarlijk, de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) maakte een uitzondering toen hij zei:

"Zij zijn op datgene waar Ik en mijn Metgezellen op zijn"

Het is ook overgeleverd door 'Abdullah dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:

"De beste der mensheid is mijn generatie, dan degene die daarop volgen en dan degene die daarop volgen, dan zullen er een
groep mensen verschijnen wiens getuigenis voorlopen op hun eed, en hun eed zal voorlopen op hun getuigenis"

Dus wie dan ook er voor kiest om een zegswijze die de Metgezellen niet hebben benoemd, en hij weet hun interpretaties (in deze kwestie) of hij verlaat hun meningen in zaken waarin zij zelf van meningsverschilden , met een mening die zij niet hebben benoemd, en hij claimt dat dit (zijn mening) beter is dan hun houding dan is hij tegenstrijdig naar de Propfeet (vrede en zegeningen zij met hem) die hun overmacht bevestigde over alle andere generaties.
En deze overmacht is overvloedig en geldt zowel voor hun interpretaties als zuhd, godsvrees,aanbidding en alles wat goed is.

In het zicht van al deze kwesties van het moderne afscheiding die transparant zijn in verschillende groepen en sekten, en hun houdingen, is dat het niet toegestaan is om een groep of sekte te volgen die hun religie praktiseren op een manier die verschilt van de Vrome Voorgangers.

Het is niet toegestaan om hun te volgen, of het nu de Sufis is, die tevreden zijn met het praktiseren van hun geloof die anders dan de Kitaab en Soenna is en als zij er naar keren dan interpreteren zij het in tegenstelling van de Vrome Voorgangers en deze generatie.
En de Sufis hebben toegevoegd wat beschouwt word als twee bronnen van de religie voor deze generatie (Kitaab en Soenna)
dingen zoals dromen, sektevorming naar een geleerde, en wat zij claimen aan geestdrift.

Of de Raafidah, die tevreden zijn met hun gefabriceerde boek (wat een) leugen is tegen de sjieten; en dit heet Al-Kafee. Geen authentieke keten is bekend voor deze boek, maar het zit vol met overleveringsketen die vals en verzonnen zijn.

En Ibn- Mubaarak zei:

"De overleveringsketen is van de religie. Als er geen overleverings keten zijn van de vertelling dan zou iedereen zeggen wat zij begeren"

Dus zij hebben vermeldt wat zij wenste zonder geen enkele vorm van overleveringsketen, dus zij liegen, verzinnen en gaan over grenzen en zijn dwalenden.

Zij verklaren de meerderheid van de metgezellen als ongelovigen en zij beschuldigen 'Aa'ishah ( Moge Allah tevreden met haar zijn) met datgene waarmee Allah haar zuiverde. Hun gebed is nooit geldig, aangezien zij over de achterkant van hun voeten vegen en ze niet wassen.

Vertaald: van het Engels naar Nederlands (eerste vertaling)
Arabische bron: http://www.al-sunan.org/vb/showthread.php?t=2359

Moge Allah mij vergeven indien ik fouten heb gemaakt. Allahoumma amin.


13-08-2015, 11:04


Alhamdoelilaah