Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Tegenovergstelde van Anorexia

dina79
11-08-2015, 09:18

Salam , ik zit met een serieus probleem maar weet niet of dit vaker voorkomt Je hoort helaas veel over de ziekte anorexia en daar zijn documentaires over enz, maar niet over dat je jezelf te dun vindt. Nu heb ik alleen niet het probleem dat ik mezelf te dik vindt maar maar juiste veelste dun In ogen van familie vrienden enz is mijn gewicht normaal, ben 170 en weeg 65 kilo, voor mijn gevoel weeg ik maar 10 kilo en kijken mensen me aan omdat ze nog nooit zo'n dun iemand hebben zien lopen kom daarom niet veel op straat. Volgens mijn familie zit dit heel erg tussen mijn oren en zit ik echt goed op gewicht. Ik eet heel veel en zelfs als ik bijv 100 kilo zou wegen dan zou dat voor mij nog niet ok zijn. Voel me nog steeds een lopend skelet:( Graag serieuse reacties

Sincerity.
12-08-2015, 17:32
Je hebt een gezond gewicht. Maak je geen zorgen. En als je een aantal kilootjes wil aankomen, kun je dat doen. Zolang jij je goed in je vel voelt, dat is het voornaamste. Je bent mooi zoals je bent.

mis_unknown
12-08-2015, 19:34
Ik heb het tegenovergestelde van jou pfff. Ik houd t altijd voor mij, maar hoor dat ik erg vermagerd ben de laatste tijd. Ik ben 170 en weeg 59, maar ik zie dat juist niet en zie die dikke bovenbenen en heupen. Echt vermoeiend is dat. Je kan mij pmen, want gooi t liever niet allemaal hier.

Fiery
12-08-2015, 20:19
Je hebt een gezond gewicht. Maak je geen zorgen. En als je een aantal kilootjes wil aankomen, kun je dat doen. Zolang jij je goed in je vel voelt, dat is het voornaamste. Je bent mooi zoals je bent. Dat klopt maar pas aub op met je gezondheid als je wilt aankomen, niet qua uiterlijk maar denk aan je hart etc :(

orientelqueen
16-08-2015, 10:26

Sorry je bent precies goed! Wees dankbaar je bent helemaal niet dun of dik. Raar hoor.

El_7nina
18-08-2015, 05:45
Ben je ooit heel dun geweest? Misschien heb je het vertekend beeld overgehouden, wat sommige vrouwen bijvoorbeeld hebben als ze heel veel afvallen, dat ze zich altijd 'dik' blijven voelen ondanks dat ze op normaal gewicht zitten. Eet je dan heel veel en kom je ook echt aan of niet? Voel je je zwak/slap of sterk in je schoenen?

dina79
18-08-2015, 09:29
Ben je ooit heel dun geweest? Misschien heb je het vertekend beeld overgehouden, wat sommige vrouwen bijvoorbeeld hebben als ze heel veel afvallen, dat ze zich altijd 'dik' blijven voelen ondanks dat ze op normaal gewicht zitten. Eet je dan heel veel en kom je ook echt aan of niet? Voel je je zwak/slap of sterk in je schoenen? in mijn jeugd ben ik heel dun geweest(in mijn ogen ben ik nu nog steeds zo) gepest daardoor omdat ik ook lang ben Ik probeer veel te eten maar omdat ik chronisch vermoeid ben lukt dat soms ook niet, maar als ik de energie heb dan prop ik mezelf wel vol met vettigheid. Al geeft de weegschaal een hoger gewicht aan dan ligt het in mijn ogen aan de weegschaal die kapot is of niet goed werkt. I zie mezelf als een lopende skelet. Mijn sociale leven gaat hierdoor naar de knopen wil mezelf niet laten zien aan de buiten wereld omdat ze me nakijken misschien of opmerkingen maken Nee ben geen sterk persoon, erg zwak en slap

El_7nina
18-08-2015, 11:44
Je hebt een vertekent beeld van jezelf en het speelt ook mee dat je ermee bent gepest. ;) misschien is professionele hulp zoeken en erover praten het beste, als je jezelf niet kan helpen. :) Ik heb dit stukje gebonden op internet: ​Verstoord lichaamsbeeld Als je een jaar na het bereiken van je streefgewicht nog steeds niet gewend bent aan je slankere postuur is er misschien meer aan de hand. Mogelijk heb je dan een verstoord of vertekend beeld van je lichaam. Dat wil zeggen dat je jezelf anders voelt en ziet dan je in werkelijkheid bent. Een ernstig verstoord lichaamsbeeld kan ook een symptoom zijn van een eetstoornis. Waarom ben je chronisch vermoeid heeft dit ook met je eetpatroon te maken?

dina79
18-08-2015, 11:54
[QUOTE=El_7nina;128935014]Je hebt een vertekent beeld van jezelf en het speelt ook mee dat je ermee bent gepest. ;) misschien is professionele hulp zoeken en erover praten het beste, als je jezelf niet kan helpen. :) Ik heb dit stukje gebonden op internet: ​Verstoord lichaamsbeeld Als je een jaar na het bereiken van je streefgewicht nog steeds niet gewend bent aan je slankere postuur is er misschien meer aan de hand. Mogelijk heb je dan een verstoord of vertekend beeld van je lichaam. Dat wil zeggen dat je jezelf anders voelt en ziet dan je in werkelijkheid bent. Een ernstig verstoord lichaamsbeeld kan ook een symptoom zijn van een eetstoornis. Waarom ben je chronisch vermoeid heeft dit ook met je eetpatroon te maken?[/ Nee chronische vermoeidheid heeft niks met mijn eetpatroon te maken, voel me alleen altijd moe, soms te moe om te ten maar dat pak ik later weer op. Ben nog met onderzoeken bezig daarvoor. Het beeld dat ik van mezelf heb dat is in mijn ogen het 'juiste 'beeld Als andere zeggen dat het niet zo is dan denk ik dat ze dat juist zeggen omdat ze weten dat ik daarmee zit en mij gewoon willen geruststellen en zelf ook mijn als dun iemand zien. Het gepest heeft er zeker mee te maken en blijf maar met 1 beeld in mijn hoofd zitten. Ik heb hiervoor een keer hulp gehad maar die persoon nam me helemaal niet serieus