Bekijk volle/desktop versie : smeek gebeden voor een wedstrijd



07-04-2005, 15:17
zijn er smeek gebeden die je kan gebruiken voor een wedstrijd
of is het al voldoende om allah zijn hulp te vragen door te zeggen ja allah geef me dr kracht en de wil om te winnen enz

teven wil ik ook vragen of anasheeds als op komst muziek kan bij een wedstrijd

alvast bedankt

07-04-2005, 17:53



Citaat door watmoetje2:
zijn er smeek gebeden die je kan gebruiken voor een wedstrijd
of is het al voldoende om allah zijn hulp te vragen door te zeggen ja allah geef me dr kracht en de wil om te winnen enz

teven wil ik ook vragen of anasheeds als op komst muziek kan bij een wedstrijd

alvast bedankt
je moet je eerst aan de voorschriften van de islam houden betreffend voetbal, dan pas dou3a doen.

je moet dus een kortbroek die jou knieen bedekt. je moet er voor zorgen dat de wedtrijd niet plaatsvindt tijdens het gebed. dus moet er bv voor zorgen dat je gaat spelen tussen 3aser en maghreb.

mocht je dat niet voor elkaar kunnen krijgen, dan moet je maar zien om op een of andere manier tijdig te gebed te verrichten.

als je dat allemaal voor elkaar krijgt, dan kan je gewoon allah vragen om jou een mooi doelpunt in de kruising te laten scoren met een omhaal of zo. voor ALLAH is niks moeilijk.

wat betreft anasheed als opkomst muziek. daar kan ik niks over zeggen.

07-04-2005, 23:22
thanks
maar ik speel geen voetbal maar thai box en daar weet ej nooit hoelaat je begint

08-04-2005, 17:12
Is kickboxen toegestaan?

Vraag: Assalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh,
Is het haram als je kickboxen traint en vervolgens deelneemt aan wedstrijden. Ben zelf een jongerenwerker en vroeg me dat zelf af. Voor mijn gevoel en de achterliggende doelstelling van deze sport activiteit kan het geen kwaad. Het heeft juist een positieve verandering gebracht bij deze tieners (12 tot 16 jaar).



Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Beste broeder

Het sporten is in algemeen toegestaan, en zelf aan te raden. Als we terug gaan kijken in de tijd van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) dan vinden we vele vormen van sport: paardrijden, hardlopen, zwemmen en allerlei zaken.

De doelstellingen van alle zaken dient in samenhang te gaan met de regels van de islam. Het slaan op het gezicht is in de islam niet toegestaan. Overgeleverd door Abdoellah Ibn 'Omar (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah, het slaan op het gezicht verboden verklaard". (Ahmed 5719). Als het kickboxen of de rest van de vechtsporten tot het slaan van het gezicht leiden dan is dit niet toegestaan.

En Allah weet het beste.


http://www.al-islaam.com