Bekijk volle/desktop versie : Mijn nafs heeft een nieuwe hobby uitgekozen...



05-08-2015, 13:28
Nu ik af ben van de slechte verslaving die ik had heeft m'n nafs een andere hobby uitgekozen, namelijk ongezond/overeten.

Ik eet niet 3ayak veel hoor maar ook niet hoe het moet zijn (1/3 van maag voor eten), ik denk dat ik iets mis van mn vorige verslaving en dat ik dat ben aan 't vervangen door eten.

Iemand tips hiertegen?

05-08-2015, 13:50


Iedereen heeft hier wel last van. Ik zit bepaald niet aan een kippenpootje te knabbelen met een glas water. Zoals vele doen voorkomen en ondertussen Big Mac bestellen van Ahlu Kitaab.
Nee je dient gewoon 6 x per dag te eten


Ontbijt kun je iets van magere yochurt nemen met stuk fruit zoals appel en een beetje kaneel doen. Is echt lekker!
Tussendoor 1 koekje een soort van vezelrijke koekje zoals Evergreen of Sultana of ontbijtkoek besmeerd met halvarine
Middag 2 boterhammen met kaas 30+ variant met komkommer en tomaat en een glas melk of jus d orange
Tussendoor Appel ofzo of een glas drink yochurt van Optimel of een bakje gemengd fruit
Avond zilvervliesrijst met roerbakgroenten en kipfilet met 2 eetlepels woksaus of gekookt aardappel met groenten naar je keus met een vis soort zoals zalm of kabeljauw.
Kruiden naar je eigen smaak doen of je kan ook zakjes vegatarische jus halen die je met water kan doen dan heb je toch nog wel rmaak

Dus 100 gram vis of vlees of vegatarische vervanger
200 gram groenten
100 gram gekookte aardappel, zilvervliesrijst of macaroni

Extraatje een glas jus ' d Orange met een bakje Japanse mix zonder noten ^^

HEEL VEEL WATER

Zoiets???
Ik ben mezelf ook bewust laten worden over eten en je moet echt tijd nemen voor jezelf om goed en bewust te eten

Al dat troep waar ze hormonen hebben ingespoten om de mensen gek te maken zoveel mogelijk vermijden

It's a battlee

05-08-2015, 13:57
Overgewicht is lelijk. Dat zou motivatie genoeg moeten zijn om het niet te doen.

05-08-2015, 14:03
Asal, ik was 6 maanden lang gezond bezig maar sinds ik van die verslaving afkick begin ik het te vervangen door overeten/ongezond eten.

Ik at geen troep, at alleen gezonds,... maarja. Ik wil ook die perfecte verhouding zoeken tussen 1/3 eten, 1/3 water, 1/3 lucht.

En ook als je met familie eet zetten ze je soms onder druk om te eten (Marokko, loll).

Het is inderdaad een strijd.

05-08-2015, 14:13



Citaat door OumHunayn:
Overgewicht is lelijk. Dat zou motivatie genoeg moeten zijn om het niet te doen.


Ik ken genoeg mensen met overgewicht die mooi zijn
Overgewicht heeft by the way ook niet alleen wat te maken met eten. Sommige mensen hebben er de aanleg voor maar is natuurlijk niet een reden om overdreven dik te zijn. Khayr in cha Allah.



Citaat door akhifideenillah:
Asal, ik was 6 maanden lang gezond bezig maar sinds ik van die verslaving afkick begin ik het te vervangen door overeten/ongezond eten.

Ik at geen troep, at alleen gezonds,... maarja. Ik wil ook die perfecte verhouding zoeken tussen 1/3 eten, 1/3 water, 1/3 lucht.

En ook als je met familie eet zetten ze je soms onder druk om te eten (Marokko, loll).

Het is inderdaad een strijd.
Volg een beetje die stappenplan wat ik daarboven heb geschreven.
Je kan mee eten hoor maar niet te veel
De zoete broodjes/croissanats en puddinkjes en taartjes in België links laten liggen. Zijn kalorieen bommen en daarbij krijg je ook constipatie van.
Ik heb gezien hoe ze daar eten in België. Tafel vol met kip vlees taart koekjes gebak snoep
En dit bijna elke week
Vermijd zoveel mogelijk je word er ziek van

Als je echt letter trek heb neem een evergreen of een stuk fruit en je kan mee eten maar 250 gram opscheppen

05-08-2015, 17:26
http://https://www.youtube.com/watch?v=Oz43oVkbBeI

07-08-2015, 15:32
Zoek afleiding. Afleiding om van je verslaving weg te blijven en afleiding om je niet op overeten te storten. Bedenk voor je zelf een aantal dingen die je kunt doen wanneer het weer zo ver is. Bijv. gaan lezen, een wandeling gaan maken, etc. Zodat je bij voorbaat al voorbereid bent wat te doen als je in zo een positie terecht komt.

07-08-2015, 16:07

Citaat door AsalRifiyyah:
Iedereen heeft hier wel last van. Ik zit bepaald niet aan een kippenpootje te knabbelen met een glas water. Zoals vele doen voorkomen en ondertussen Big Mac bestellen van Ahlu Kitaab.
Nee je dient gewoon 6 x per dag te eten


Ontbijt kun je iets van magere yochurt nemen met stuk fruit zoals appel en een beetje kaneel doen. Is echt lekker!
Tussendoor 1 koekje een soort van vezelrijke koekje zoals Evergreen of Sultana of ontbijtkoek besmeerd met halvarine
Middag 2 boterhammen met kaas 30+ variant met komkommer en tomaat en een glas melk of jus d orange
Tussendoor Appel ofzo of een glas drink yochurt van Optimel of een bakje gemengd fruit
Avond zilvervliesrijst met roerbakgroenten en kipfilet met 2 eetlepels woksaus of gekookt aardappel met groenten naar je keus met een vis soort zoals zalm of kabeljauw.
Kruiden naar je eigen smaak doen of je kan ook zakjes vegatarische jus halen die je met water kan doen dan heb je toch nog wel rmaak

Dus 100 gram vis of vlees of vegatarische vervanger
200 gram groenten
100 gram gekookte aardappel, zilvervliesrijst of macaroni

Extraatje een glas jus ' d Orange met een bakje Japanse mix zonder noten ^^

HEEL VEEL WATER

Zoiets???
Ik ben mezelf ook bewust laten worden over eten en je moet echt tijd nemen voor jezelf om goed en bewust te eten

Al dat troep waar ze hormonen hebben ingespoten om de mensen gek te maken zoveel mogelijk vermijden

It's a battlee
Als je wilt afvallen moet je geen koolhydraten en ongezonde vetten eten.. Je zegt macaroni en aardappelen rijst.. Dat
Moet ne juist weglaten. Gewoon vlees kip of vis met salade ofzo