Bekijk volle/desktop versie : Ik heb een paar problemen... School.



04-08-2015, 11:50
Ten eerste: ik heb spijt dat ik me terug heb ingeschreven in deze school, maar toen praktiseerde ik niet, dus nu moet ik een jaartje overleven hier.
Het jaar daarop wil ik graag naar de Turkse-Islamitische school.

1) LO (sport) was vorig jaar gemengd en korte shortjes.
Vorig schooljaar waren de LO-lessen gemengd astaghfirrulahi, maar wat erger is is dat we zeer korte shortjes moeten dragen wat dus haram is en noch de awrah van de man, noch van de vrouw bedekt, tips om uit deze lessen te komen? Tips om de korte shortjes?
2) Jumuah tijdens de lesuren.
Als Jumuah in de middagpauze valt dan ga ik zeker gaan, maar onder de lesuren wordt het moeilijk omdat je in BE zeer moeilijk kan spijbelen! En ik heb gelezen als je 3 jumuah's mist dat je shahada ongeldig wordt en je hart wordt verzegeld. Dus, als jumuah niet onder mijn middagpauze valt, is het dan goed mocht ik eens om de 3 weken gaan naar jumuah gebed (en me ziekmelden op school)?
3) Contact vreemde vrouwen?
Als ik naar de directie moet of een vrouwelijke leerkracht me aanspreekt over iets belangrijks, mag ik dan hun gewoon in het gezicht aankijken?

05-08-2015, 00:09


Kun je niet gewoon wijzigen? Informeer je bij het LCB dat je graag zou wisselen. Je hoeft niet te zeggen omdat er korte rokjes zijn. Maar zeg dat je je hier niet goed voelt. Afwezig voelt. Dat je hier geen vrienden hebt en dat je graag zou wisselen.

Moge Allaah het voor ons en jullie gemakkelijk maken.

05-08-2015, 00:20
Zelfs als het een trol is.

Allaah, onze Heer, is de Beste Getuige.

En de vragen zijn aanneembare echte pubervragen. Een soort van een faq.