Bekijk volle/desktop versie : ben ik raar ?



Pagina's : [1] 2

04-08-2015, 02:32
Ligt het aan mij of ben ik gewoon raaarrr?
Lijkt alsof ik geen hart heb krijg.altijd te horen dat ik geen.emotie.toon en ijskoud ben wat er ook.gebeurt?
Leef overigens wel altijd afgesloten geen social media of dergelijk en liefst bn ik alleen
Kan dit daar aan liggen
Gwn een simpel vraagje

04-08-2015, 02:40


Je moet wel beetje naar buiten gaan anders is het niet gezond.

04-08-2015, 02:40
Ja je bent raar, maar wij zijn allemaal op onze eigen manier raar. Als jij goed voelt bij het niet tonen van emotie, is het beste dat je jezelf blijft. Dit is te groot om te proberen te veranderen om maar niet raar te zijn.

Wees gelukkig, maak je niet druk om anderen.

04-08-2015, 02:41
Ben zowat dag n nacht buiten dus daar ligt het niet aan

04-08-2015, 03:04



Citaat door verlegenjonge:
Ligt het aan mij of ben ik gewoon raaarrr?
Lijkt alsof ik geen hart heb krijg.altijd te horen dat ik geen.emotie.toon en ijskoud ben wat er ook.gebeurt?
Leef overigens wel altijd afgesloten geen social media of dergelijk en liefst bn ik alleen
Kan dit daar aan liggen
Gwn een simpel vraagje
Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom je geen empathie kan tonen?
Van wie hoor je dit? Gezin of vreemden?

Ik zou dus kunnen zeggen " je bent wie je bent enzo standaard cliché antwoorden". Maar in jouw geval zouden sociale vaardigheden je geen kwaad doen. Het helpt je hoe dan ook verder, misschien leer je begrijpen waarom anderen empathie prettig vinden. Dan is empathie tonen ook makkelijker...

04-08-2015, 13:13
Je kan jezelf de volgende vragen stellen:
Ben jij gelukkig met jezelf?
Zijn de punten waarin jij je zorgen om maakt belemmerend voor jouw dagelijks activiteiten (bv werk, school, hobbies)?

Ben jij gelukkig en kun je hiermee dagelijks goed functioneren dan Is het geen enkel probleem.

Er Is niks raar aan jou.
Social media kan soms een druk op jou uitoefenen omdat al jouw vrienden gezellig samen zijn en activiteiten doen terwijl jij alleen thuis zit. Maar thuis zitten kan net zoveel voldoening geven.

Wat betreft emoties tonen. Emoties spelen een belangrijke rol in het communiceren van informatie over jezelf.
Emoties niet tonen hoeft niet gelijk te staan aan een koud hart. Je kan bedroefd zijn en het niet tonen of moeite hebben met het tonen.

04-08-2015, 13:31
Je bent niet raar, zo heeft iedereen we'll wat.. Maar geloof niet dat je harteloos bent elk mens heeft gevoelens..
Maar als ik je verhaal zo lees denk ik gelijk aan autisme.. Die isoleren zichzelf vaak, omdat ze simpel weg het liefst alleen willen zijn en zich ook prima vermaken.. En daarnaast uiten ze hun gevoelens ook niet gelijk omdat ze daar moeite mee hebben , ze hebben we'll gevoelens hoor maar uiten hun gevoelens vaak op een andere manier, of later uiten dan gebruikelijk...

04-08-2015, 13:38

Citaat door romais:
Je bent niet raar, zo heeft iedereen we'll wat.. Maar geloof niet dat je harteloos bent elk mens heeft gevoelens..
Maar als ik je verhaal zo lees denk ik gelijk aan autisme.. Die isoleren zichzelf vaak, omdat ze simpel weg het liefst alleen willen zijn en zich ook prima vermaken.. En daarnaast uiten ze hun gevoelens ook niet gelijk omdat ze daar moeite mee hebben , ze hebben we'll gevoelens hoor maar uiten hun gevoelens vaak op een andere manier, of later uiten dan gebruikelijk...
Men heeft jaren gestudeerd om autisme en soortgelijke aandoeningen te herkennen en te diagnosticeren. En jij hebt op basis van een paar reacties direct al de diagnose vastgesteld. Als we het dan hebben over niveau op marokko.nl dan slaag je met vlag en wimpel

04-08-2015, 13:48

Citaat door Mourri:
Men heeft jaren gestudeerd om autisme en soortgelijke aandoeningen te herkennen en te diagnosticeren. En jij hebt op basis van een paar reacties direct al de diagnose vastgesteld. Als we het dan hebben over niveau op marokko.nl dan slaag je met vlag en wimpel

Hha ha

Ik zeg duidelijk dat ik daar aan ''denk'' ik zeg niet dat hij autisme heeft..

Hij geeft duidelijk aan dat hij graag op zichzelf is en weinig sociale contacten heeft en dat andere hem ''harteloos'' vinden..

Dat zijn we'll symptomen van autisme.. Of hij dat heeft zou hij indd even diagnose laten vastellen..

Okee daag opper clown.

04-08-2015, 13:49

Citaat door romais:
Hha ha

Ik zeg duidelijk dat ik daar aan ''denk'' ik zeg niet dat hij autisme heeft..

Hij geeft duidelijk aan dat hij graag op zichzelf is en weinig sociale contacten heeft en dat andere hem ''harteloos'' vinden..

Dat zijn we'll symptomen van autisme.. Of hij dat heeft zou hij indd even diagnose laten vastellen..

Okee daag opper clown.
jij bent grappig

Laten we afwachten wat meneer zelf nog voor symptomen opnoemt.

04-08-2015, 13:59

Citaat door verlegenjonge:
Ligt het aan mij of ben ik gewoon raaarrr?
Lijkt alsof ik geen hart heb krijg.altijd te horen dat ik geen.emotie.toon en ijskoud ben wat er ook.gebeurt?
Leef overigens wel altijd afgesloten geen social media of dergelijk en liefst bn ik alleen
Kan dit daar aan liggen
Gwn een simpel vraagje
Iedereen is anders. Heeft erg te maken met hoe je karakter en persoonlijkheid is. De ene is gesloten de ander is weer open. We verschillen ook in onze coping strategieën. De één vindt rust en comfort in zijn afzondering; de ander zoekt juist hulp bij een naaste. De ene kropt alles van binnen op en de ander reageert alles weer af op andere en zijn omgeving.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor het feit dat je gesloten bent met je emoties. Andere kunnen dat interpreteren als ijskoud omdat ze niet kunnen waarnemen dat zaken je raken. Je moet er dus rekening mee houden dat je onverschillig kan overkomen op men terwijl je dat misschien helemaal niet bent. Simpelweg omdat je je emoties niet makkelijk prijs geeft.

Kan je misschien verduidelijken wat je bedoelt met dat je afgesloten leeft? Ben je bijvoorbeeld mensenschuw en heb je te kampen met sociale angsten? Als het zo is dat je bijna geen tot nauwelijks contact hebt met andere mensen; kan het zeker een impact hebben op je sociale omgang met andere.

04-08-2015, 14:13
Uiteraard is autisme te voorbarig. Er zijn voldoende andere syndromen die eventueel van toepassing zijn. Maar van de informatie die ik lees zijn er onvoldoende symptomen om te spreken van een aandoening

04-08-2015, 14:34



Citaat door verlegenjonge:
Ligt het aan mij of ben ik gewoon raaarrr?
Lijkt alsof ik geen hart heb krijg.altijd te horen dat ik geen.emotie.toon en ijskoud ben wat er ook.gebeurt?
Leef overigens wel altijd afgesloten geen social media of dergelijk en liefst bn ik alleen
Kan dit daar aan liggen
Gwn een simpel vraagje
Ik vind je niet raar begin ook niet aan social media is alleen maar een ziekte.

04-08-2015, 14:39
Als je zelf gelukkig bent met wat je doet en daar plezier in beleeft dan moet je niet naar anderen luisteren.

04-08-2015, 14:39

Citaat door secondchance:
Ik vind je niet raar begin ook niet aan social media is alleen maar een ziekte.
I couldn't agree more!

Pagina's : [1] 2