Bekijk volle/desktop versie : - HardAndPain's Official Quraan Topic



Pagina's : [1] 2 3

03-08-2015, 12:40
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle en moge Allah Zijn Profeet Mohammed zegenen en vrede schenken,

Allereerst wil ik zeggen ik ben geen Shaykh nog een geleerde, ben gewoon een Marokkaan die zich zorgen maakt om de Ummaah van deze tijd. Wa Allaahu Ta'alla A3laam Wa 3ilmuhu A7kam.

Het dagelijkse materialisme van de hedendaagse dag heeft ons compleet gek gemaakt. Want geef nou is toe, wanneer is de laatste x geweest dat je hebt gehuild om de Quraan? Wanneer heb jij eigenlijk daadwerkelijk het boek opengeslagen en overpeinst over de woorden van Allaah Sub7anna Wa Ta'allaa? Geef even een minuutje voor jezelf, een minuut en denk na.. Zit ik nu wel op het juiste pad? Kan ik Allaah zo tegemoet komen in deze staat? Is dit daadwerkelijk hoe ik wil sterven? Want Wollaahie Thoma Wollaah. De Engel des Doods is niet leeftijdgebonden. Denk na geliefde broeder & geliefde zuster.

Ik wil deze topic gaan benutten met de Quraan. Download van verschillende reciteurs, Quraanprogramma voor mensen die er behoefte aan hebben. Tips and Tricks aan elkaar om zodoende de Quraan te memoriseren.



[URL="http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5318339&p=128809835&viewfull=1#po st128809835"]Download of the Quraan [MP3]
[/URL]Tips om de Quraan te lezen en te memoriseren.
Zelfgereciteerde ayaats van leden.



03-08-2015, 12:40


Maher el Muaiqly. Rewayat Hafs A'n Assem [Torrent] - [Direct]

Fares Abbad. Rewayat Hafs A'n Assem [Torrent] - [Direct]

Yasser al Dossari. Rewayat Hafs A'n Assem [Torrent] - [Direct]

Saud Al Shuraim. Rewayat Hafs A'n Assem [Torrent] - [Direct]

Saad El Ghamdi. Rewayat Hafs A'n Assem [Torrent] - [Direct]

Abdulrahman al Soudais. Rewayat Hafs A'n Assem [Torrent] - [Direct]


[/FONT]
[FONT=book antiqua]Info:[/FONT]
[FONT=book antiqua]- De Direct downloads are ready to use. Daarmee bedoel ik, de Album is zo geordend om 'm direct te downloaden en op je gewenste device te zetten. [/FONT]
[FONT=Book Antiqua]- Zie je jou Muqri er niet bij en wil je dat heel graag? Neem contact op via PM en probeer binnen 24u het te realiseren


03-08-2015, 12:41
Tips to read the Quraan.


1. Probeer iedere dag minimaal een half uurtje vrij te maken om de Quraan open te slaan.
2. Gaat het lezen moeizaam? Ga door! Want in elke letter die je leest zitten Hassanaats aan gekoppeld.


Tips to memorise the Quraan.


1. Probeer een th'man per dag uit het hoofd te leren. Eén Hizb kent 8 thomon dus je kan elke 8 dagen een Hizb uit het hoofd leren mits je er echt inzet voor toont en gemotiveerd blijft In shaa Allaah.
2. Pak een schrift of Luu7 en schrijf de Quraan. Zo onthoud je het beter.


Heb je hier een toevoeging aan? PM je toevoeging en ik zal het erbij zetten!

03-08-2015, 13:25



Wil je een recitatie plaatsen? PM!

03-08-2015, 13:28


Ik ga aan mijn ouders vragen voor 120euro inschrijvingsgeld zodat ik naar Arabische- en Koranles kan, maar als ze het niet willen geven, heb je dan tips om op mn eigen de Koran te memoriseren?

03-08-2015, 13:42

Citaat door akhifideenillah:
Ik ga aan mijn ouders vragen voor 120euro inschrijvingsgeld zodat ik naar Arabische- en Koranles kan, maar als ze het niet willen geven, heb je dan tips om op mn eigen de Koran te memoriseren?
Die komen later broertje. Tips and tricks komen later.

03-08-2015, 14:24
Een fameuze daad. Wederkeren naar de kern van ons bestaan.

03-08-2015, 14:37

Citaat door Nice_princes:
Een fameuze daad. Wederkeren naar de kern van ons bestaan.
Indeed.

03-08-2015, 18:06
Het wereldse leven boeit mij allang niet meer ......en ik huil vaak bij de woorden van Allah Swt die mij tot diep van me ziel raken.

Ik ga even een mooie ervaring met jullie delen ....

De laaste dagen van de ramadan had ik in Marokko mee gemaakt en ik bid altijd in de machallah overvolle moskeen en binnen was het natuurlijk vol dus de overige gingen buiten bidden inclusief ik ook ......en in marekkech hadden ze zo'n goede machallah imam met een stem die tot mijn ziel binnen treed .......en op een dag na magreb ging ik racha Bidden en ik sluit mijn ogen bij het horen van zijn stem en zijn woorden ik weet nog dat hij een soera ging opzeggen over de gelovigen en de ongelovigen. .....maar ineens kreeg ik echt kippevel over me hele lichaam en de tranen kwamen uit het niets en zo sloot ik me ogen en liet de tranen lopen ......ik vond het zo apart omdat ik vaak ga BidDen in de moskee maar dit keer voelde het zo anders alsof die woorden in me ziel sneden en het raakte mij zo erg diep gewoon .... ik vond het een mooie machallah ervaring hmdlh.

Zo dat wilde even aan jullie beste mede moslims kwijt

03-08-2015, 18:12

Citaat door soraya28:
Het wereldse leven boeit mij allang niet meer ......en ik huil vaak bij de woorden van Allah Swt die mij tot diep van me ziel raken.

Ik ga even een mooie ervaring met jullie delen ....

De laaste dagen van de ramadan had ik in Marokko mee gemaakt en ik bid altijd in de machallah overvolle moskeen en binnen was het natuurlijk vol dus de overige gingen buiten bidden inclusief ik ook ......en in marekkech hadden ze zo'n goede machallah imam met een stem die tot mijn ziel binnen treed .......en op een dag na magreb ging ik racha Bidden en ik sluit mijn ogen bij het horen van zijn stem en zijn woorden ik weet nog dat hij een soera ging opzeggen over de gelovigen en de ongelovigen. .....maar ineens kreeg ik echt kippevel over me hele lichaam en de tranen kwamen uit het niets en zo sloot ik me ogen en liet de tranen lopen ......ik vond het zo apart omdat ik vaak ga BidDen in de moskee maar dit keer voelde het zo anders alsof die woorden in me ziel sneden en het raakte mij zo erg diep gewoon .... ik vond het een mooie machallah ervaring hmdlh.

Zo dat wilde even aan jullie beste mede moslims kwijt
Maa shaa Allaah mooie momenten zijn dat inderdaad.. Als je dat al krijgt die 7ushoo3 dan moet je Allaah dankbaar zijn dat hij jou heeft uitverkozen en jou deze positie heeft gegeven. Elhamdoulilah!

03-08-2015, 18:13
Wie weet wat we nog meer kunnen doen met deze topic? Ik ga morgen beginnen met de directe downloadlinks vd reciteurs..

03-08-2015, 21:10


Baraka Allahoe Feekie

03-08-2015, 21:14


Wafeek.

Ik zie nog niet#

03-08-2015, 21:20
Aameen Wa iyaak.

Tayriy, hoe gaat het ermee?

03-08-2015, 21:23


Check nu maar.

Pagina's : [1] 2 3