Bekijk volle/desktop versie : Politie alleen nog op spoedeisende melding af



02-08-2015, 18:17
Politiemensen reageren vanaf maandag alleen nog op spoedeisende meldingen. Dat betekent dat er geen agenten komen als de veiligheid niet direct in het geding is. Mensen die toch bellen voor geluidsoverlast van de buren, blikschade na een aanrijding of een kat in de boom, krijgen te horen dat de politie actie voert voor een betere cao.

Minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) liet eerder weten dat hij het onbegrijpelijk vindt dat de politiebonden weer actie gaan voeren. Volgens hem heeft het kabinet extra geld uitgetrokken voor 5 procent loonsverhoging en 500 euro extra als compensatie voor de nullijn waar de agenten al vier jaar op zitten. Maar de bonden vinden dat Van der Steur zich ,,van de domme houdt en heel goed weet waarom de politie opnieuw actie voert''.

Volgens de bonden schetst hij expres een vertekend beeld door met een percentage van ruim 5 procent te schermen. ,,Slechts 2,85 procent hiervan bestaat uit extra geld. De overige 2,2 procent is geld dat hij anders zou hebben uitgegeven aan pensioenpremies voor het personeel'', aldus de bonden zondag in een gezamenlijke verklaring.

De bonden benadrukken dat het ze ook niet alleen om loonsverhoging is te doen voor de politiemensen. Ze willen dat er ook geld beschikbaar komt voor andere eisen. Zo willen ze afspraken maken over het behoud van de 21 vrije weekenden waar politiemensen nu nog recht op hebben. Ook willen ze dat de piketvergoeding van 1 euro bruto per uur omhoog gaat en dat het politiewerk veiliger en gezonder wordt gemaakt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4112289/2015/08/02/Geen-spoed-dan-ook-geen-politie.dhtml

02-08-2015, 20:41



Citaat door Big.Brother.:
Politiemensen reageren vanaf maandag alleen nog op spoedeisende meldingen. Dat betekent dat er geen agenten komen als de veiligheid niet direct in het geding is. Mensen die toch bellen voor geluidsoverlast van de buren, blikschade na een aanrijding of een kat in de boom, krijgen te horen dat de politie actie voert voor een betere cao.

Minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) liet eerder weten dat hij het onbegrijpelijk vindt dat de politiebonden weer actie gaan voeren. Volgens hem heeft het kabinet extra geld uitgetrokken voor 5 procent loonsverhoging en 500 euro extra als compensatie voor de nullijn waar de agenten al vier jaar op zitten. Maar de bonden vinden dat Van der Steur zich ,,van de domme houdt en heel goed weet waarom de politie opnieuw actie voert''.

Volgens de bonden schetst hij expres een vertekend beeld door met een percentage van ruim 5 procent te schermen. ,,Slechts 2,85 procent hiervan bestaat uit extra geld. De overige 2,2 procent is geld dat hij anders zou hebben uitgegeven aan pensioenpremies voor het personeel'', aldus de bonden zondag in een gezamenlijke verklaring.

De bonden benadrukken dat het ze ook niet alleen om loonsverhoging is te doen voor de politiemensen. Ze willen dat er ook geld beschikbaar komt voor andere eisen. Zo willen ze afspraken maken over het behoud van de 21 vrije weekenden waar politiemensen nu nog recht op hebben. Ook willen ze dat de piketvergoeding van 1 euro bruto per uur omhoog gaat en dat het politiewerk veiliger en gezonder wordt gemaakt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4112289/2015/08/02/Geen-spoed-dan-ook-geen-politie.dhtml
Ach, dan maak je het toch spoedeisend.
Een keer aanspreken kan de muziek wat zachter... tweede keer waarschuwen. Derde keer vol geweld erin gaan en dan zeggen als ze komen, sorry ik voor actie tegen asociaal gedrag, heb ik geen cao voor nodig.

Je kunt je wel afvragen hoe politie nog personeel krijgt met al die slechte voorwaarden.

02-08-2015, 22:04

Citaat door Abdul_Karim:
Ach, dan maak je het toch spoedeisend.
Een keer aanspreken kan de muziek wat zachter... tweede keer waarschuwen. Derde keer vol geweld erin gaan en dan zeggen als ze komen, sorry ik voor actie tegen asociaal gedrag, heb ik geen cao voor nodig.

Je kunt je wel afvragen hoe politie nog personeel krijgt met al die slechte voorwaarden.

03-08-2015, 13:30
Hahahaha goeie vraag

03-08-2015, 13:33



Citaat door LiquidBastard:
Staan de flitspalen ook uit of nie?
Denk het niet. Die zijn geautomatiseerd!

03-08-2015, 14:24

Citaat door Pieter-Baan:
Denk het niet. Die zijn geautomatiseerd!
ik word nooit geflits heb een trucje .

03-08-2015, 14:30

Citaat door zakof:
ik word nooit geflits heb een trucje .
De nummerplaat van je driewielertje omhoog gebogen?

03-08-2015, 14:31

Citaat door Pieter-Baan:
De nummerplaat van je driewielertje omhoog gebogen?
ik heb een snelle brommer .

03-08-2015, 14:31
haha inbrekers hebben nu vrij spel

03-08-2015, 19:39

Citaat door NieuweStart:
haha inbrekers hebben nu vrij spel
Inbraak valt nog wel onder spoed... iets met anders vallen er doden en gewonden...

03-08-2015, 22:50
Ontslaan, zo zie je maar wat voor een criminelen het zijn. Stel je voor dat dokters en artsen hetzelfde gaan doen. Stelletje smeerlappen. De burger lastig vallen omdat hun een beter CAO willen. Ik wil ook een miljoen euro, maar mij zie je ook niet met een spandoek bij de stad staan en mensen lastigvallen.

04-08-2015, 00:48
Deze politie liegen alleen met spoed klopt niet in ochend ik zat slapen was rond 8:uur maar kaas kop buren doet hard muziek ja hoor we hard bel aan de deur klop klop klop ik en me vrouw en me zoon van 4jr hard bijna hartaanval ik maak deur open zeg hun we zijn gebelt dat u hard muziek draait ik kijk even krapen in me haren ik geef antwoord meneer agent je bent verkeerd deur ik zat teslapen die klote agent zegt nee het is bij jou ik zei ben je doof of hoor je nog die hard muziek het is tegen over me buurman hoor zelf maar hij wel gewoon mijn schulc geven echt waar ik zeg nu luister doeiiiii ik heb gelijk deur dicht dicht gemaakt dan pas geen hij naar me buurman dus rasist politie en we komen alles marokkaan zijn alles kaaskop belt ik wist dat kaaskop had gebelt dat ik die muziek hhard zet kom ze maar kaas kop kom ze niet hem lastig vallen het was in Rotterdam

04-08-2015, 00:53


'Ach, dan maak je het toch spoedeisend.'

Dat typeert wel ongeveer het niveau.

Bedankt voor je bijdrage.