Bekijk volle/desktop versie : Beware of overeating!



01-08-2015, 10:52
http://www.troid.ca/index.php/comprehensive/common-issues/1006-beware-of-overeating

14-09-2015, 12:59


Heeft iedereen wel last van, alleen bij sommige zie je het niet aan de buitenkant dat ze overeten. Ze blijven zo dun als een stokje terwijl ze eten als een trucker. Maar bij sommige eten ze 1 boterham die hebben gelijk weer een rolletje vet op hun lichaam!
Soubhana Allah

Emotionele eters zullen het hier moeilijk mee hebben ongeacht dik of dun. Alhamdoulilah voor elke beproeving.

14-09-2015, 13:54
Allaahu a'lam. Overeten is veel meer eten dan wat je nodig hebt. Iemand die veel eet maar daarnaast ook veel actief is zoals sporters, diens lichamen zullen geen uitpuilende buiken hebben enz. Maar degenen die niks doen en daarnaast veel eten.. Die worden erg dik en hun gezondheid en conditie gaat achteruit. Zelfs al eet iemand niet veel maar beweegt te weinig, dan nog zal hij of zij laagjes vet kunnen krijgen en een slap lichaam.

Men dient genoeg te bewegen en te zweten en te eten conform hetgeen hij of zij nodig heeft. Gair in shaa Allaah

14-09-2015, 14:03

Citaat door A_bdars:
Allaahu a'lam. Overeten is veel meer eten dan wat je nodig hebt. Iemand die veel eet maar daarnaast ook veel actief is zoals sporters, diens lichamen zullen geen uitpuilende buiken hebben enz. Maar degenen die niks doen en daarnaast veel eten.. Die worden erg dik en hun gezondheid en conditie gaat achteruit. Zelfs al eet iemand niet veel maar beweegt te weinig, dan nog zal hij of zij laagjes vet kunnen krijgen en een slap lichaam.

Men dient genoeg te bewegen en te zweten en te eten conform hetgeen hij of zij nodig heeft. Gair in shaa Allaah
Ja dat kan maar ik heb het over de dunne mensen die eten als truckers maar geen gram aankomen of is deze fatwa alleen voor mensen die uitpuilende buiken hebben en dik zijn?

14-09-2015, 14:15



Citaat door AsalRifiyyah:
Ja dat kan maar ik heb het over de dunne mensen die eten als truckers maar geen gram aankomen of is deze fatwa alleen voor mensen die uitpuilende buiken hebben en dik zijn?
Ik begrijp je. Het gaat over een ieder die teveel eet, of hij/zij nu dik ervan wordt of niet. Men dient voldoende te eten om zijn rug recht te houden en ls hij meer wenst, dan dient hij 1/3de van zijn maag met voedsel te vullen, 1/3de met water en 1/3de leeg. Als je je buik vol eet, heeft dit negatieve effecten op je Deen en je gezondheid.

Ikzelf heb nog geen "magere hein" gezien die heel veel eet maar mager blijft.

14-09-2015, 15:11

Citaat door A_bdars:
Ik begrijp je. Het gaat over een ieder die teveel eet, of hij/zij nu dik ervan wordt of niet. Men dient voldoende te eten om zijn rug recht te houden en ls hij meer wenst, dan dient hij 1/3de van zijn maag met voedsel te vullen, 1/3de met water en 1/3de leeg. Als je je buik vol eet, heeft dit negatieve effecten op je Deen en je gezondheid.

Ikzelf heb nog geen "magere hein" gezien die heel veel eet maar mager blijft.
Na'am die hadith ken ik.

Ik ken zat magere heinen die eten wat ze willen
Ontbijt: Pizza
Tusendoor: Donuts/snoep/chocola
Middageten: Pasta/broodje doner/patat/turkse pizza
Tussendoor: Koek/Chips/Broodjes/Nootjes
Avond eten: Noodles/Brood/Pizza/Aardappelen etc etc
hele borden vol maar omdat ze een snelle spijsvertering hebben komen ze geen gram aan.
Dit is echt geen grap, daarom soms zijn mensen schijn bedriegt hoor

Allahu ' allem

Moge Allah ons balance geven en een goede gezondheid. Amin

14-09-2015, 15:12

Citaat door A_bdars:
Ik begrijp je. Het gaat over een ieder die teveel eet, of hij/zij nu dik ervan wordt of niet. Men dient voldoende te eten om zijn rug recht te houden en ls hij meer wenst, dan dient hij 1/3de van zijn maag met voedsel te vullen, 1/3de met water en 1/3de leeg. Als je je buik vol eet, heeft dit negatieve effecten op je Deen en je gezondheid.

Ikzelf heb nog geen "magere hein" gezien die heel veel eet maar mager blijft.
Na'am die hadith ken ik.

Ik ken zat magere heinen die eten wat ze willen
Ontbijt: Pizza
Tusendoor: Donuts/snoep/chocola
Middageten: Pasta/broodje doner/patat/turkse pizza
Tussendoor: Koek/Chips/Broodjes/Nootjes
Avond eten: Noodles/Brood/Pizza/Aardappelen etc etc
hele borden vol maar omdat ze een snelle spijsvertering hebben komen ze geen gram aan.
Dit is echt geen grap, daarom soms zijn mensen schijn bedriegt hoor

Allahu ' allem.
En sommige dikke mensen worden niet dik alleen van overeten, ze hebben slechte schildklier of andere zaken al een boterham worden ze vet. Moge Allah ons behoeden.

Moge Allah ons balance geven en een goede gezondheid. Amin