Bekijk volle/desktop versie : Ritueel Marokkaanse vrouwen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

30-07-2015, 22:47
Is dat bij jullie ook zo dat als vrouwen bij elkaar op visite gaan, de gastvrouw henna gaat zetten voor haar gaat en onder spuit met parfum en een jurk geeft? Van jongs af aan heb ik dit meegemaakt. Als een tante of kennis bij ons kwam, dan deed mijn moeder altijd henna op haar handen en pakte ze haar lekkerste parfum en spoot haar onder etc. Ook als wij ergens op bezoek gingen en dan overnachten, gingen we altijd met henna terug naar huis.

Mohiem ik dacht dat dit oldskool was, maar mijn moeder doet het nu gewoon weer bij haar beste vriendin die op visite is. vind het echt schattig.


Waarom doen wij dit soort dingen niet bij elkaar?

30-07-2015, 22:50


Soubhana'allah wij doen dit niet. Maar is Weel heel cute eerlijk gezegd

30-07-2015, 22:53
Geen henna maar een spuit parfum ken ik maar al te goed, haha. Maar gebeurt niet meer.

30-07-2015, 22:53
Is iets wat je moeder gewend is denk ik als gezelligheidsritueel. Ik heb dit nooit op deze manier als traditie gezien bij gewoon visite. Maar wel leuk hoor

30-07-2015, 22:58


Haha nee ken ik niet...maar dat parfumgedeelte komt me bekend voor..
Ging de bruid of bruidegom er vroeger de gasten niet mee onderspuiten?

30-07-2015, 23:02
Dat vind ik echt zo erg leuk!

Ik hou van dat soort ka3ida's

30-07-2015, 23:03

Citaat door XL!:
Is dat bij jullie ook zo dat als vrouwen bij elkaar op visite gaan, de gastvrouw henna gaat zetten voor haar gaat en onder spuit met parfum en een jurk geeft? Van jongs af aan heb ik dit meegemaakt. Als een tante of kennis bij ons kwam, dan deed mijn moeder altijd henna op haar handen en pakte ze haar lekkerste parfum en spoot haar onder etc. Ook als wij ergens op bezoek gingen en dan overnachten, gingen we altijd met henna terug naar huis.

Mohiem ik dacht dat dit oldskool was, maar mijn moeder doet het nu gewoon weer bij haar beste vriendin die op visite is. vind het echt schattig.


Waarom doen wij dit soort dingen niet bij elkaar?:o
Are you sure...?

'Kruidvatparfum.. de bitch!'
'Zo aso, ze heeft een vlek op m'n dure jurk achtergelaten, expres!'
'Kon ze die rooie tengels niet bij haar laten, ik heb morgen personeelsfeestje'
'Bah heel m'n auto stinkt straks naar die rkempo-troep, weg met die henna'

30-07-2015, 23:04
Leuk! Maar nooit van gehoord..

30-07-2015, 23:11

Citaat door ilovesoap:
Are you sure...?

'Kruidvatparfum.. de bitch!'
'Zo aso, ze heeft een vlek op m'n dure jurk achtergelaten, expres!'
'Kon ze die rooie tengels niet bij haar laten, ik heb morgen personeelsfeestje'
'Bah heel m'n auto stinkt straks naar die rkempo-troep, weg met die henna'
lolllll

30-07-2015, 23:11
Zussen van m'n vader hebben het vorig jaar bij m'n mama gedaan toen ze voor de eerste keer bij hun thuis was in het dorp, bij hun is het normaal, je moet je gasten in de watten leggen.

30-07-2015, 23:21
Oh ik dacht dat dit iets Marokkaans was joh, want die vrouwen komen uit diverse streken.
Ja echt ubercute gewoon hoor

30-07-2015, 23:21
Wij kennen dit gebruik ook maar is wel aan t uitsterven..als er bij ons in maroc een oud vrouwtje komt, gaat ze pas weg nadat ze gedoucht heeft, nieuwe jurk, henna parfum paracetamol heeft gekregen hahahaha

30-07-2015, 23:22



Citaat door ilovesoap:
Are you sure...?

'Kruidvatparfum.. de bitch!'
'Zo aso, ze heeft een vlek op m'n dure jurk achtergelaten, expres!'
'Kon ze die rooie tengels niet bij haar laten, ik heb morgen personeelsfeestje'
'Bah heel m'n auto stinkt straks naar die rkempo-troep, weg met die henna'

30-07-2015, 23:24
Vroeger bij ons ibdarsen hield een bruid een week lang haar henna..in de week voor haar bruiloft werd ze door al haar tantes en dichte familieleden uitgenodigd en daar werd ze gewassen, haar haren ingesmeerd met henna en gekamd, takchort tazolt en henna op handen en voeten en zo elke dag weer tot haar eigen hennadag...nu is iedereen teveel vang voor voodooshit

30-07-2015, 23:24
is dat niet een dure grap om steeds jurken te moeten kopen voor gasten of is het alleen voor speciale gasten die je bijna nooit ziet

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8