Bekijk volle/desktop versie : Tips - wat te doen in Antwerpen, wat is leuk voor een Marokkaanse mama?



Pagina's : [1] 2

30-07-2015, 10:27
Hoi hoi! Ik wil graag morgen naar Antwerpen, ik ben er al eens geweest, wat gedwaald door de binnenstad en een hapje gegeten. Maar nu wil ik graag mijn moeder meenemen voor een uitje. Oude vrouw, typische Marokkaanse big momma, houdt van Marokkaanse dingetjes, marktjes, spulletjes die glinsteren en eten.

Wat is leuk om met haar te doen en waar moet ik dan precies zijn in Antwerpen? Handelstraat sowieso, om wat te eten denk ik. Ik heb ook gehoord van een markt ergens, waar ze op straat msemmen verkopen?

Iemand tips?

30-07-2015, 10:29



Citaat door Slaapkopje:
Hoi hoi! Ik wil graag morgen naar Antwerpen, ik ben er al eens geweest, wat gedwaald door de binnenstad en een hapje gegeten. Maar nu wil ik graag mijn moeder meenemen voor een uitje. Oude vrouw, typische Marokkaanse big momma, houd van Marokkaanse dingetjes, marktjes, spulletjes die glinsteren en eten.

Wat is leuk om met haar te doen en waar moet ik dan precies zijn in Antwerpen? Handelstraat sowieso, om wat te eten denk ik. Ik heb ook gehoord van een markt ergens, waar ze op straat msemmen verkopen?

Iemand tips?
Sinds gisteren is het braderie in Abdijstraat, nog tot zaterdag. Misschien wel leuk om naar daar te gaan?

30-07-2015, 10:30
Breng haar naar de abdijstraat; zal ze vast leuk vinden. Winkelstraat met allerlei Marokkaanse winkeltjes.
Je hebt er ook gewone westerse winkeltjes: Wibra, H&M, Action, Zeeman, Hema etc.

30-07-2015, 10:42
Oh super! Misschien dat ik dat morgen ook ga doen. Waar kunnen we het beste parkeren? Als je naar de Abdijstraat gaat, is dat dan oook dicht bij de stad?

30-07-2015, 10:50



Citaat door koffieverkeerd-:
Oh super! Misschien dat ik dat morgen ook ga doen. Waar kunnen we het beste parkeren? Als je naar de Abdijstraat gaat, is dat dan oook dicht bij de stad?
Je heb daar een betalende parking, vlakbij den tir (kleine shopping center)

30-07-2015, 10:51
Lief zeg, dankjulliewel voor de tips. Het wordt dan Abdijstraat en Handelsstraat. Nog meer misschien? Of is dat wel genoeg voor een dagje? Heel veel lopen is ook weer niet de bedoeling, ze kan niet de hele dag lopen.

30-07-2015, 10:53

Citaat door Slaapkopje:
Lief zeg, dankjulliewel voor de tips. Het wordt dan Abdijstraat en Handelsstraat. Nog meer misschien? Of is dat wel genoeg voor een dagje? Heel veel lopen is ook weer niet de bedoeling, ze kan niet de hele dag lopen.
Denk dat abijstraat al veel gaat zijn je kan daar ook eten bij le sud..

30-07-2015, 10:58

Citaat door koffieverkeerd-:
Oh super! Misschien dat ik dat morgen ook ga doen. Waar kunnen we het beste parkeren? Als je naar de Abdijstraat gaat, is dat dan oook dicht bij de stad?
Ja, zeker en vast een aanrader. Je hebt er ook veel eetgelegenheden; zo kan je lekker eten bij 'Le Sud' in de abdijstraat bijvoorbeeld. Van lekkere schotels tot pasta's en van pannenkoeken tot ijscoupes of overheerlijke Raffaello/Oreo milkshakes. Je hebt er ook gewoon Marokkaanse en Turkse eetgelegenheden, Domino's etc.

Voldoende parkeergelegenheden: je kan parkeren aan de parking vlak naast het politiebureau, naast de grote outlet op de hoek van de abdijstraat. Over de abdijstraat is er ook een klein en overdekt winkelcentrum waar ze een H&M, Action, Hünkemöller, Hema etc. hebben, ze hebben ook een overdekte parking. Je kan ook achter dat winkelcentrum gratis parkeren; in de bewoonde straten. En als je achter parkeert kun je ook langs achter binnen naar het winkelcentrum. Heeft 2 ingangen dus. Of je kan uiteraard ook parkeren in de abdijstraat zelf, maar meestal is het druk en heel moeilijk om een parking te vinden. Het winkelcentrum etc. ligt op de Sint-Bernardsesteenweg (shopping center 'Den Tir') en daar net aan de overkant ligt de abdijstraat. Je kan ze dus beiden doen; ligt bij elkaar.

Hoop dat ik duidelijk ben geweest.



http://www.dentirshopping.be/

En trouwens, tot zaterdag is er braderie in de abdijstraat.

30-07-2015, 11:00
Jullie zijn geweldig!

30-07-2015, 11:02
Is de braderie leuk in de abdijstraat? Ik ga er graag heen, vind het echt een leuke straat.
Twee weken geleden was ik er nog. Jammer dat er toen geen braderie was....

30-07-2015, 11:11

Citaat door silverlight:
Is de braderie leuk in de abdijstraat? Ik ga er graag heen, vind het echt een leuke straat.
Twee weken geleden was ik er nog. Jammer dat er toen geen braderie was....
Best gezellig. Als je 's avonds gaat tenminste. Ook leuk voor de kinderen.
Dan kunnen ze een ritje maken op de draaimolen of eendjes vangen. Lekker eten.
Leuke kraampjes.

30-07-2015, 11:14

Citaat door Sincerity.:
Best gezellig. Als je 's avonds gaat tenminste. Ook leuk voor de kinderen.
Dan kunnen ze een ritje maken op de draaimolen of eendjes vangen. Lekker eten.
Leuke kraampjes.
Ik heb geen kinderen maar ik ben benieuwd. Het is tot zondag he?

30-07-2015, 11:16



Citaat door silverlight:
Ik heb geen kinderen maar ik ben benieuwd. Het is tot zondag he?
Het is tot zaterdag, woensdag begonnen en duurt 4 dagen

30-07-2015, 11:20

Citaat door silverlight:
Ik heb geen kinderen maar ik ben benieuwd. Het is tot zondag he?
Tot en met zaterdag.

30-07-2015, 11:29
ok, thnks dames

Pagina's : [1] 2