Bekijk volle/desktop versie : Nederlanders maken zich zorgen over asielzoekers



29-07-2015, 13:45
Nederlanders maken zich voor het eerst zorgen over problemen rond asielzoekers en bootvluchtelingen.





Dat blijkt uit de Risico- en Crisisbarometer die dinsdag is gepubliceerd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. 12 procent van de deelnemers maakt zich zorgen over de vluchtelingen.Niet eerder uitten ondervraagden spontaan hun zorgen over asielzoekers en vluchtelingen in de meting. Volgens de woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft dit te maken met recente media-aandacht. "

Het hangt waarschijnlijk samen met de heftige verhalen en beelden van de bootvluchtelingen die in de media zijn geweest. Het houdt de mensen bezig." Uit de meting blijkt dat Nederlanders zich over het algemeen vrij veilig voelen. Ten opzichte van een halfjaar geleden is dit niet veranderd. De meesten (85 procent) maken zich weinig tot geen zorgen over hun eigen veiligheid of die van hun gezin als gevolg van een ramp.


De kans om zelf betrokken te raken bij een ramp schatten mensen nog hetzelfde in als een halfjaar geleden.

Aanslag
Als mensen moeten kiezen tussen gebeurtenissen waar ze het bangst voor zijn, dan blijkt de angst voor een terroristische aanslag het grootst (63 procent). De angst voor rampen door extreme weersomstandigheden is wat toegenomen ten opzichte van een halfjaar geleden. De zorgen over het conflict met de Islamitische Staat (IS) en het conflict tussen Oekraïne en Rusland zijn afgenomen.

De barometer is een halfjaarlijkse meting van het veiligheidsgevoel van Nederlanders. Aan de meting werkten 949 personen mee.

29-07-2015, 15:37


http://https://www.nctv.nl/onderwerpen-a-z/risico-en-crisisbarometer.aspx

Wel zo netjes om hem er maar even bij te zetten, toch?



Noord

29-07-2015, 17:49
Mensen hier moeten dankbaar zijn zolang ze nog in redelijke vrijheid en omstandigheden leven, een dak boven hun hoofd hebben en te eten en te drinken hebben...
Velen hier kunnen dat niet (meer) zeggen...


29-07-2015, 17:54

Citaat door Trolololo:
ik maak me ook grote zorgen gaat mijn uitkering niet omlaag met zoveel extra negers in nederland?


nee joh. die mensen komen hier om te werken. groot geld maken.
het bedrag wat jij krijgt verdiende ze al in hun thuisland.

29-07-2015, 19:38



Citaat door Hanane_hanouti:


nee joh. die mensen komen hier om te werken. groot geld maken.
het bedrag wat jij krijgt verdiende ze al in hun thuisland.
Het zij meerdere mensen, die verdienden, wat overigens niet waar is.

Is dat vmbo dan echt nergens goed voor?

29-07-2015, 19:47
Ik maak me zorgen om al pedofielen die als paddestoelen uit de grond schieten.

06-08-2015, 10:41
Omdat zoveel migranten hier komen,is de schuld van westen denk aan frankrijk en vs gaddafi uitgeschakeld en nieuwe IS laten ontstaan in het arabischewereld ,nu bezig in syria aan het rotzooien enz....