Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Aankomen in gewicht!!

Pagina's : [1] 2

essbella
28-07-2015, 15:04

Salaam lieve leden, Ik wil graag aankomen, het liefst 7 kilo. Ik ben 1.60 en ik weeg 46 kilo ik vind dat hartstikke weinig. Heeft er iemand tips om aan te komen? :)

flowerpower_
06-08-2015, 23:22
Ik ben benieuwd

Bebop
07-08-2015, 08:59
Wat eet je normaliter op een dag? Koolhydraten zijn een goede basis als je echt wilt aankomen. Denk hierbij aan volkorenmeel, pasta's, couscous, brood, etc. Probeer echter wel geraffineerde suikers en kunstmatige toevoegingen te vermijden; suikers (kristalsuiker bijv.) kunnen je insuline behoorlijk ontregelen!

Quoter
07-08-2015, 12:41
Je hebt een snelle stofwisseling. Kun je niet veel aan doen, maar na je 40ste ga je uitzetten :p Anders kun je gekookte eieren proberen (kijk naar sumoworstelaars). Begin met 5 per dag.

essbella
07-08-2015, 15:24

Wat eet je normaliter op een dag? Koolhydraten zijn een goede basis als je echt wilt aankomen. Denk hierbij aan volkorenmeel, pasta's, couscous, brood, etc. Probeer echter wel geraffineerde suikers en kunstmatige toevoegingen te vermijden; suikers (kristalsuiker bijv.) kunnen je insuline behoorlijk ontregelen! Ik ben deze week echt gaan opletten met wat ik eet, ik let nu vooral op waar meer koolhydraten in zitten maar dan doe ik er juist wat ongezonds bij zoals suiker, honing, etc. ik dacht dat je daardoor sneller aankomt, maar bedankt voor je tip! Je hebt een snelle stofwisseling. Kun je niet veel aan doen, maar na je 40ste ga je uitzetten :p Anders kun je gekookte eieren proberen (kijk naar sumoworstelaars). Begin met 5 per dag. Haha jeetje, 5 per dag kan denk ik met moeite 1,5 op krijgen :(

Quoter
08-08-2015, 00:32
Haha jeetje, 5 per dag kan denk ik met moeite 1,5 op krijgen :( Hoeft niet in één keer, verspreid over de dag is ook goed :D

Bebop
10-08-2015, 11:10
Hoeft niet in één keer, verspreid over de dag is ook goed :D Het zijn niet de eieren die de sumoworstelaars dik maken hoor. Een sumoworstelaar heeft echter een bijzonder ongezond dieet. Ze ontbijten niet (je metabolisme komt niet op gang), eten slechts twee keer per dag heel veel en verorberen enorm veel calorieën die gemakkelijk omgezet worden in vet (dus veel koolhydraten). Denk hierbij aan rijst, pasta's en suikers. De eieren hebben ze nodig voor het onderhoud van de spieren ;) P.S. Het grappige is, sumoworstelaars eten bijzonder weinig "vette" producten. Van vet wordt je namelijk niet dik :hihi:

joustress
10-08-2015, 11:56
fenegriek meid

Zulfikar
10-08-2015, 12:43
Meer eten dan je verbruikt. Probeer 1 week lang elke dag 500 kcal meer te eten. Reken je kcal behoefte uit op internet. Eet meer vetten en meer koolhydraten. Ook de slechte koolhydráten ( deels) als je wilt aankomen.

Zulfikar
10-08-2015, 12:46
Het zijn niet de eieren die de sumoworstelaars dik maken hoor. Een sumoworstelaar heeft echter een bijzonder ongezond dieet. Ze ontbijten niet (je metabolisme komt niet op gang), eten slechts twee keer per dag heel veel en verorberen enorm veel calorieën die gemakkelijk omgezet worden in vet (dus veel koolhydraten). Denk hierbij aan rijst, pasta's en suikers. De eieren hebben ze nodig voor het onderhoud van de spieren ;) P.S. Het grappige is, sumoworstelaars eten bijzonder weinig "vette" producten. Van vet wordt je namelijk niet dik :hihi: Dat metabolisme is een mythe. Je metabolisme vertraagt heus niet zo snel. Enkele jaren in intermittent fasting populair en goed bewezen. Je eet 20 uur niks, en je eet in een periode van 4 uur. Je metabolisme vertraagd pas als je heel weinig vet reserves hebt.

Bebop
10-08-2015, 13:13
Dat metabolisme is een mythe. Je metabolisme vertraagt heus niet zo snel. Enkele jaren in intermittent fasting populair en goed bewezen. Je eet 20 uur niks, en je eet in een periode van 4 uur. Je metabolisme vertraagd pas als je heel weinig vet reserves hebt. Ok ok het ligt iets ingewikkelder dan ik zo stel, maar ik wilde niet teveel in detail treden. Het hele gebeuren heeft meer te maken met de grote hoeveelheid koolhydraten die ze naar binnen werken, welke vervolgens worden omgezet in glucose. Omdat ze vlak voor rustperioden eten (vlak voor het slapen en na de zware ochtendtraining) kan de energie uit de koolhydraten niet direct gebruikt worden en wordt omgezet in, je raad het al, vet (ook dit pas na verzadiging van andere opslagmechanismen in ons lichaam). De distributie van glucose komt voor rekening van het hormoon insuline en bla bla bla details die even buiten de scope van de vraag liggen. Machtig interessant overigens, het onderwerp van voeding en hoeveel zaken gewoon anders zijn dan we denken.

Zulfikar
10-08-2015, 13:28
Ok ok het ligt iets ingewikkelder dan ik zo stel, maar ik wilde niet teveel in detail treden. Het hele gebeuren heeft meer te maken met de grote hoeveelheid koolhydraten die ze naar binnen werken, welke vervolgens worden omgezet in glucose. Omdat ze vlak voor rustperioden eten (vlak voor het slapen en na de zware ochtendtraining) kan de energie uit de koolhydraten niet direct gebruikt worden en wordt omgezet in, je raad het al, vet (ook dit pas na verzadiging van andere opslagmechanismen in ons lichaam). De distributie van glucose komt voor rekening van het hormoon insuline en bla bla bla details die even buiten de scope van de vraag liggen. Machtig interessant overigens, het onderwerp van voeding en hoeveel zaken gewoon anders zijn dan we denken. Ik snap het.. Koolhydraten worden onterecht afgeschilderd als het kwaad. Maar het is juist door kh dat je metabolisme goed draait. Wel de complexe kh dan he.. Die zorgen voor een stabiel insuline niveau. Koolhydraten kan je het best vermijden in de avond. Beste tijdstip om koolhydraten te consumeren is in de ochtend of voor, tijdens en na een intense krachttraining. Als je het gewoon rond de 50-100 gram per dag houdt is het niet erg. Glucose voorraad heeft een grens tot 400 gram dacht ik( las ik ooit) Maar wanneer je traint zuigen je spieren alle glucose op.. Dus zolang je goed traint kan je gerust veel koolhydraten eten. Het gaat uiteindelijk om je dagelijkse kcal behoefte. Ook al eet je 1 maaltijd van 1500 kcal in de avond, je zal toch afvallen omdat je behoefte hoger zit dan 1500 kcal. Je weet er wel veel van.. Ons lichaam is heel interessant. Wat het allemaal kan. En wij kennen niet eens de helft.

El_7nina
10-08-2015, 13:50

Salaam lieve leden, Ik wil graag aankomen, het liefst 7 kilo. Ik ben 1.65 en ik weeg 46 kilo ik vind dat hartstikke weinig. Heeft er iemand tips om aan te komen? :) Ik weeg even veel meid en ik kom in principe alleen aan als ik ga trainen :D Ik heb een grote topic hierover bij de rubriek voeding.

lost21
10-08-2015, 14:51
Leef een weekje met mij dan kom je gegarandeerd aan.

El_7nina
10-08-2015, 15:46
Ik snap het.. Koolhydraten worden onterecht afgeschilderd als het kwaad. Maar het is juist door kh dat je metabolisme goed draait. Wel de complexe kh dan he.. Die zorgen voor een stabiel insuline niveau. Koolhydraten kan je het best vermijden in de avond. Beste tijdstip om koolhydraten te consumeren is in de ochtend of voor, tijdens en na een intense krachttraining. Als je het gewoon rond de 50-100 gram per dag houdt is het niet erg. Glucose voorraad heeft een grens tot 400 gram dacht ik( las ik ooit) Maar wanneer je traint zuigen je spieren alle glucose op.. Dus zolang je goed traint kan je gerust veel koolhydraten eten. Het gaat uiteindelijk om je dagelijkse kcal behoefte. Ook al eet je 1 maaltijd van 1500 kcal in de avond, je zal toch afvallen omdat je behoefte hoger zit dan 1500 kcal. Je weet er wel veel van.. Ons lichaam is heel interessant. Wat het allemaal kan. En wij kennen niet eens de helft. Interressant, kan je ons ook helpen in de topic? http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=100811705

Pagina's : [1] 2