Bekijk volle/desktop versie : Nichten bedekken zich niet voor me, wat doen?



Pagina's : [1] 2

28-07-2015, 13:14
Ik weet omgang met hen is haram omdat ik met hen mag trouwen.

Maar ze bedekken zich niet, praten gwn met me, vragen een hand,... gisteren had ik toegegeven maar vandaag niet! Wat moet ik doen?

28-07-2015, 13:29


Wees een man. Ze dwingen je toch niet om een hand. Zeg respectvol dat het niet mag en blijf standvastig daarin. Ja, ze gaan je overdreven vinden. Misschien een schijnheil noemen. Ze gaan raar naar je kijken maar na een tijd gaat dat over.

Als zij zich niet bedekken, dan ga jij niet met ze zitten. Simpel.

28-07-2015, 13:31
Duidelijk maken dat je geen mahram bent en wat de islamitische regelgeving is met betrekking tot dit.

28-07-2015, 13:39
als ze in het bijzijn van vader moeder of broers onbedekt zijn dan is er daar niks mis mee en mag je een hand geven.

28-07-2015, 13:57



Citaat door Hasi:
als ze in het bijzijn van vader moeder of broers onbedekt zijn dan is er daar niks mis mee en mag je een hand geven.
Ik heb nooit van zo een mening gehoord. Heb je hier een bewijs voor?

28-07-2015, 14:01

Citaat door Mouwaysie:
Ik heb nooit van zo een mening gehoord. Heb je hier een bewijs voor?
+1

28-07-2015, 14:24
Zijn het nichten van marokko?

28-07-2015, 14:36
وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّـهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ


En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vadem of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurât as van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol ten Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen.

Nicht in het Nederlandse betekent twee dingen:

1. dochter van broer of zus
2. dochter van oom of tante

Van betreft de dochter van broer of zus, dan valt deze onder de mahaarim. Allaah zegt:

حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ وَعَمَّاتُكُمْ وَخَالَاتُكُمْ وَبَنَاتُ الْأَخِ وَبَنَاتُ الْأُخْتِ وَأُمَّهَاتُكُمُ اللَّاتِي أَرْضَعْنَكُمْ وَأَخَوَاتُكُم مِّنَ الرَّضَاعَةِ وَأُمَّهَاتُ نِسَائِكُمْ وَرَبَائِبُكُمُ اللَّاتِي فِي حُجُورِكُم مِّن نِّسَائِكُمُ اللَّاتِي دَخَلْتُم بِهِنَّ فَإِن لَّمْ تَكُونُوا دَخَلْتُم بِهِنَّ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ وَحَلَائِلُ أَبْنَائِكُمُ الَّذِينَ مِنْ أَصْلَابِكُمْ وَأَن تَجْمَعُوا بَيْنَ الْأُخْتَيْنِ إِلَّا مَا قَدْ سَلَفَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا

Voor jullie verboden (om te trouwen zijn): jullie moeders en jullie dochters en jullie zusters, en jullie vaders zusters en jullie moeders zusters en dochters van jullie broeders en dochters van jullie zusters en de zoogmoeders van jullie en jullie zusters van (dezelfde) zoogmoeder en de moeders van jullie vrouwen en jullie stiefdochters die onder jullie voogdij zijn van vrouwen (de moeders van de stiefdochters) waarmee jullie geslachtsgemeenschap hadden. Wanneer jullie nog geen geslachtsgemeenschap met hen hadden is er geen overtreding (om met hen te trouwen), en de (voomalige) vrouwen van jullie zonen die uit jullie voortkomen en het huwen van twee zusters gezamenlijk, behalve als het reeds (voor de openbaring) gebeurd is. Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhatig.

28-07-2015, 15:53
Nichten van Marokko idd!

Als iedereen eet zeg ik gwn geen honger en eet ik later, als mn nichten de kamer binnenkomen zal ik weggaan, als ze een hand willen zeg ik gewoon salaam met een zwaaitje.

Ik heb 2 nichten die de puberteit nog niet hebben gehaald dus met hen ga ik wel om.

28-07-2015, 15:59
Lol heel herkenbaar, heb ook nichten die zich niet bedekken , inkijk en al.. Als ze bij ons thuis over de vloer komen en mijn broertje is aanwezig (onze kleine broedertje) stuurt hij ze gewoon zonder pardon naar huis en zegt ga je omkleden trek kleren aan dan mag je terug komen hahah , ik hou van die jongen.. De grap is dat ze ook gewoon luisteren en echt schrik voor hem hebben indien zij bij ons op visite zijn en onbedekt zijn.

28-07-2015, 16:05
Hahaha romais lol...

Echt goeie broertje heb je, mn familie is niet zooo praktiserend dus als ik dat zou zeggen ben ik gelijk extremist. En wij gaan naar oma maar probleem is iedereen is daar, inclusief nichten.

Ik ga gewoon bij me andere oma chille, waar bijna nooit nichten op bezoek komen, is ook wel leukk, maar er wonen zussen van me oma, is het halal als ik met de zussen van me oma omga?

28-07-2015, 16:12

Citaat door romais:
Lol heel herkenbaar, heb ook nichten die zich niet bedekken , inkijk en al.. Als ze bij ons thuis over de vloer komen en mijn broertje is aanwezig (onze kleine broedertje) stuurt hij ze gewoon zonder pardon naar huis en zegt ga je omkleden trek kleren aan dan mag je terug komen hahah , ik hou van die jongen.. De grap is dat ze ook gewoon luisteren en echt schrik voor hem hebben indien zij bij ons op visite zijn en onbedekt zijn.

28-07-2015, 16:24



Citaat door akhifideenillah:
Hahaha romais lol...

Echt goeie broertje heb je, mn familie is niet zooo praktiserend dus als ik dat zou zeggen ben ik gelijk extremist. En wij gaan naar oma maar probleem is iedereen is daar, inclusief nichten.

Ik ga gewoon bij me andere oma chille, waar bijna nooit nichten op bezoek komen, is ook wel leukk, maar er wonen zussen van me oma, is het halal als ik met de zussen van me oma omga?
Bij ons ook niet hoor , alleen mijn broers en zussen zijn zo (niet allemaal) sommige zijn gewoon traditioneel marokkaans islamitisch zeg maar.. Bij oma komt ook dereen en wordt het een mengelmoesje, ik weet nog dat ik eens de hand van een neef weigerde werd zo raar gevonden en mensen gingen mij daar toen werkelijk negeren en scheef aankijken. Maar lekker boeiend ik mijn geloof en hun dat van hen.. Ik doe niet mee aan zulke grapjes, gewoon je sabab doen je familie banden onderhouden goed met hen omgaan en verder hetgeen wat indruist tegen de islam afstand van nemen.. Bedoel wie zijn zij ? Ik leef voor Allah niet voor de mens.. Allah staat zelfs boven mijn ouders laat staan familie en of vriendinnen/ kennisen.

Ik weet niet zussen van je oma zijn dan toch je tantes, dat mag volgens mij we'll.. Denk niet dat je met hen kan trouwen.. Je moet even die lijst opzoeken van wie je maharim bent. Daar mag je gewoon mee chillen lol.

28-07-2015, 16:29
Daleel van dat ouderen zich niet hoeven te bedekken aub? Stelregels?

28-07-2015, 16:32
Oma's hoeven ook geen toestemming te vragen aan hun mannen om naar buiten te gaan. Ze zijn geen fitna.

Maar in elke geval in denk dat de Marokkaanse man, geniet van het uitzicht, eindelijk kunnen ze hun uitleven met hun ogen. Ze3ma ik wil niet....

Pagina's : [1] 2