Bekijk volle/desktop versie : Arabisch of Berbers....Wat maakt het uit??



Pagina's : [1] 2 3

23-02-2003, 14:03
Waarom word er zoo moeilijk gedaan of iemand nou berbers of arabisch is?? Ik ben zelf arabisch en voor mij is er geen verschil als ik later met een berber trouw... Hoe denken jullie erover??
En vaak heeft het tuurlijk ook een grote invloed van de ouders....
Maar hoe denken jullie erover??

Ewa Ma3a Salaam

23-02-2003, 14:52


Salaam eleykoem wr wb
ik ben Nederlandse dus kan niet zeggen hoe mijn ouders hier op zouden reageren maar ik heb veel vriendinnen en die ouders zullen het niet goed keuren als een berber met een arabier trouwd. maar Alhemdoelilah ken ik ook ouders die dit totaal niet van belang vinden die vinden het van belang dat je een goed persoon zult zijn in de ogen van Allah swt. dus niet om cultuur maar om geloof. en hier sluit ik me dan ook helemaal bij aan!
walikom salaam wr wb
shafia

23-02-2003, 15:41
het maakt toch niet uit of iemand berbers of arabisch is. ik weet dat sommige ouders daar een punt van maken. ik vind dat gewoon bull shit want het is toch een marokkaan?!

23-02-2003, 17:33
ik ben arabisch en me vriend is berbers. en we kunnen het heel goed met elkaar vinden alleen zijn ouders kunnen nog wel eens moeilijk gaan doen,want ze hebben liever dat hun zoon met een berber trouwd,maarja hij is nou eenmaal verliefd op een jablia dus ja
ik vindt het heel jammer dat wij marokkanen elkaar zo discrimineren
Il zie wel hoe het loopt

23-02-2003, 17:57


Salaam 185353 ik wens je veel geluk met je vriend:love2: en hoop dat je gelukkig met hem zal worden en het goed zal vinden met zijn ouders
Koelsie mekteb 3and ALLAH..... Allah me3ak

WA MA3A SALAAM

23-02-2003, 21:22
helemaal mee eens!!

24-02-2003, 13:05
ik heb alvaak een arabische vriend gehad en ik ben berberse en eerlijk dat was nooit een probleem geweest

24-02-2003, 13:10
SALAAM NADIA..

Je zegt je hebt VAAK.. een arabische vriend gehad yek?
ewa waarom gaat het dan uit ???

MA3A SALAAM AGTI...

24-02-2003, 14:10
Salaam eleykoem
kijk naar zijn geloof als je echt een goede moslim ben zie je geen verschil in cultuur dan zie je elke moslim als jou broeder of zuster
walikom salaam wr wb
Allah oe Allem
shafia

24-02-2003, 14:27
Ik zou nooit met een berber trouwens als ik jou was.
vroeger dacht ik er net zo over als jij en ben met een berber getrouwd en nu zitten we in de problemen niet door hem maar zijn famillie...

weet je hoe dit klingt net zoals de media over moslims schrijft er valt 1 ding voor meteen zijn alles moslims slecht.
jij hebt iets vervelends mee gemaakt(wat ik heel erg voor je vind) maar dat wil niet zeggen dat ALLES berbers zo zijn!
walikom salaam wr wb
shafia

24-02-2003, 14:38
Wij zijn er allemaal mee eens dat wij allen moslims zijn en geen onderscheid mogen maken.
Maar toch hebben sommige liever een berber of een arabische heel stom eigenlijk. Merendeels komt het doordat berbers in het algemeen strenger zijn dan arabische mensen die zijn veel vrijer, en dat gaat soms niet samen.
Het beste motto is gewoon Het maakt niet uit wat hij of zij is houd je van hem of haar en hij is moslim ga er dan voor, wij marokkanen kijken meer wat de omgeving van zal vinden dan voor ons eigen geluk.

24-02-2003, 14:41
ik vind dat niemand moet kijken of iemand nou arabisch of berbers is wat maakt het uit we zijn toch allemaal marokanen toch? maar meestal is het toch zo dat de ouders het er niet mee eens zijn of hun zoon of dochter met een arabier of bereber trouwt, het zal wel niet zo bij alle ouders zijn want mijn moeder zegt je moet zelf kiezen met wie je trouwt( wel een marokaan)

24-02-2003, 14:55


Salaam Mariam...

Jij bent er 1 van die duzz in zo'n probleen maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren....
Ik kan je heel goed begrijpen ik leef met je mee..
Wallah ik wens je sterkte in het leven....
ALLAH ME3AK... Alles is in de handen van Allah... Koelsie mekteb...


WA SALAAM

24-02-2003, 15:42
ken lots of people die of ze nou berbers ,arabisch of gher sousie en met de zogenaamde ''andere ras '' is getrouwd and uh there are no probs

24-02-2003, 15:56
ik heb liever een berber, gewoon uit het gemak dat ik geen arabisch praat of versta...

maar het maakt niets uit...

Pagina's : [1] 2 3