Bekijk volle/desktop versie : Laat je gebedskleed niet gespreid liggen, anders verricht de saytaan de salaat erop?



22-07-2015, 11:03

Salaamoe 'alaikoem. Dit wordt vaak vertelt door vele van onze familie leden en vele geloven hier ook daadwerkelijk in.

Wat ik wil zeggen hierover zijn een aantal dingen om over na te denken.

1. Wie zo iets beweerd, dient met bewijs hiervoor te komen uit de Kitaab en authentieke Sunnah.

2. De saytaan is een kaafir, wiens voorbeschikking de Hel is dus waarom zou hij de salaat verrichten en wat is het bewijs dat hij de salaat verricht?

3. Indien de saytaan "daadwerkelijk" de salaat verricht op je gebedskleed, als je hem gespreid laat liggen.. Waarom rol je hem op en laat je hem niet staan zodat hij Allaah kan aanbidden? Waarom ontneem je hem het verrichten van een goede daad? (Begrijp me niet verkeerd, dit is een fabeltje en er dient niet in gelooft te worden)

Andere mensen zeggen weer: nee, hij verricht de salaat er niet op maar danst erop. Ik zeg daarop: so what? Is een gebedskleed heilig? Als hij wil dansen dan doet hij dit overal, zelfs in de maasajid dus sinds wnr is het een ramp als hij danst op jouw gebedskleed terwijl de meeste van de moslims thuis/buiten muziek afspelen en de saytaan plezieren door zelf te gaan dansen?

Het is maar een normale kleed en geen heiligdom. Indien er mensen zijn die werkelijk geloven in dit soort fabels en zeggen: ja maar op de gebedskleed is de Ka'bah afgebeeld en de saytaan danst erop!

Dan zeg ik: de geleerden hebben gezegd dat JIJ niet eens dient te bidden op een kleed met zulke afbeeldingen erop, want je staat namelijk zelf op de Ka'bah en vouwt hem om en dumpt hem ergens.

Geloof niet in zulke fabeltjes broeders en zusters, want iedereen kan wat beweren maar men dient het niet te accepteren als er geen bewijs voor is uit de Kitaab en Sunnah.


23-07-2015, 00:07


The Devil said:

"I used to teach people evil, but now I learn from them."

Talbis Iblis, page 86