Bekijk volle/desktop versie : Echtscheiding en het verlaten van de woning!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

21-07-2015, 15:06
De situatie is als volgt. Het stel is alleen volgens de Islamitische wet getrouwd en in Nederland worden ze beschouwd als samenwonend. Zij hebben kleine kinderen en het huis waarin ze wonen staat op naam van de man. Hoe zit het als de scheiding rond is? Kan de vrouw aanspraak maken hierop? Wie heeft hier ervaringen mee en kan mijn vragen beantwoorden??

Alvast bedankt,

Grtjes

21-07-2015, 15:22


Helemaal niemand die het weet??

21-07-2015, 15:25

Citaat door Anno_:
Helemaal niemand die het weet??
echtscheiding rond is? Volgens de islamitische wet hoeft de man toch alleen 3x te roepen dat hij wil svheiden en dan zijn ze gescheiden, toch?

21-07-2015, 15:28

Citaat door laatmijok:
echtscheiding rond is? Volgens de islamitische wet hoeft de man toch alleen 3x te roepen dat hij wil svheiden en dan zijn ze gescheiden, toch?
volgens mij 1 keer toch? als hij drie keer de talaq uitspreekt mag hij nooit meer naar haar terug keren.of niet?

21-07-2015, 15:29



Citaat door romais:
volgens mij 1 keer toch? als hij drie keer de talaq uitspreekt mag hij nooit meer naar haar terug keren.of niet?
Dan is het huwelijk niet meer geldig als 3 keer de talaq is uitgesproken. Maar nooit meer terugkeren is het niet. Moet wel opnieuw in gang gezet worden dan het huwelijk. Allah ou 3alam.

21-07-2015, 15:34

Citaat door Teglelet:
Dan is het huwelijk niet meer geldig als 3 keer de talaq is uitgesproken. Maar nooit meer terugkeren is het niet. Moet wel opnieuw in gang gezet worden dan het huwelijk. Allah ou 3alam.
ik dacht altijd als de man na 1 keer zegt ik scheid van jou ze ook daadwerkelijk islamitisch gescheiden zijn. dan is de vrouw gelijk haram voor hem. en moet hij opnieuw trouwen met een imam erbij, maar na 3 keer de scheiding te hebben uitgesproken mag hij nooit meer met haar hertrouwen ..

21-07-2015, 15:36
Dames,

Met alles respect maar jullie gaan voorbij aan mijn kernvraag. Als het stel besluit uit elkaar te gaan, kan de vrouw in dat huis met de kinderen blijven wonen??

21-07-2015, 15:39
Nee, het huis staat op naam van haar man. Ze heeft er geen recht op. Ze zal dus weer terug moeten naar haar ouders

21-07-2015, 15:42

Citaat door Anno_:
Dames,

Met alles respect maar jullie gaan voorbij aan mijn kernvraag. Als het stel besluit uit elkaar te gaan, kan de vrouw in dat huis met de kinderen blijven wonen??
Met alle respect maar dit had je gewoon heel makkelijk kunnen googlen.

http://https://www.juridischloket.nl/wonen/woning-en-scheiden/huurwoning-na-samenwonen/

21-07-2015, 15:44
Als haar naam op het contract staat dan kan ze blijven in samenspraak. Staat haar naam er niet op dan moet ze weg.

21-07-2015, 15:45

Citaat door Volwassenmeid:
Als haar naam op het contract staat dan kan ze blijven in samenspraak. Staat haar naam er niet op dan moet ze weg.
Woning staat op naam van haar MAN. Leer lezen

21-07-2015, 15:46

Citaat door Anno_:
De situatie is als volgt. Het stel is alleen volgens de Islamitische wet getrouwd en in Nederland worden ze beschouwd als samenwonend. Zij hebben kleine kinderen en het huis waarin ze wonen staat op naam van de man. Hoe zit het als de scheiding rond is? Kan de vrouw aanspraak maken hierop? Wie heeft hier ervaringen mee en kan mijn vragen beantwoorden??

Alvast bedankt,

Grtjes
Het lijkt me geheel logisch dat het huis alleen van diegene is op wiens naam de woning staat. Alleen Islamitisch getrouwd zijn heeft eigenlijk geen enkele waarde. Snap ook niet dat er echt nog mensen zij die alleen op die wijze trouwen.

Dus nee, de vrouw heeft nergens recht op en staat als het ware op straat....

21-07-2015, 15:47


Waarom reageerde je dan niet eerder inhoudelijk op mn vraag? Altijd dat kinderachtig gedoe weer! Dit is gericht aan het lid Tegelet

21-07-2015, 15:50

Citaat door Anno_:
Waarom reageerde je dan niet eerder inhoudelijk op mn vraag? Altijd dat kinderachtig gedoe weer! Dit is gericht aan het lid Tegelet

De rest bedankt voor jullie reacties!

21-07-2015, 15:51

Citaat door Anno_:
Dames,

Met alles respect maar jullie gaan voorbij aan mijn kernvraag. Als het stel besluit uit elkaar te gaan, kan de vrouw in dat huis met de kinderen blijven wonen??
islamitische gezien is dat haar recht. Maar volgens de nl wet volgensmij niet.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11