Bekijk volle/desktop versie : Schade laminaat



21-07-2015, 13:02
Salaam Alaykoum,

In februari dit jaar zijn de aannemers bij ons in de flat bezig geweest met renoveren. Blijkbaar hebben ze de vloer niet goed bedekt waardoor heel de vloer dat er pas sinds december in ligt beschadigd. Zij willen nu waarschijnlijk maar een klein gedeelte vergoeden en opnieuw leggen. Dat betekent dat de overige 80% zelf gedaan moet worden waar ik het totaal niet mee eens ben en krijg dan ook nog eens twee verschillende soorten laminaat. Ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen. Adviezen zijn welkom.

21-07-2015, 13:07


Nee ze zijn verplicht de gehele vloer te vergoeden van die ruimte!

21-07-2015, 13:10
Alaikoum salaam, niet mee accoord gaan. Bij mijn tante wilde ze er ook makkelijk vanaf komen. Achteraf hebben ze het vergoed de schade en heeft ze zelf laminaat gekocht en vervangen

21-07-2015, 13:25
ze proberen je gewoon af te kopen zodat ze goedkoper uit zijn. gewoon je inboedelverzekering bellen. die keren het geld aan je uit en verhalen dat geld op de aansprakelijkheidsverzekering van die aannemer.

21-07-2015, 13:39



Citaat door 704903:
ze proberen je gewoon af te kopen zodat ze goedkoper uit zijn. gewoon je inboedelverzekering bellen. die keren het geld aan je uit en verhalen dat geld op de aansprakelijkheidsverzekering van die aannemer.
Top tip!

21-07-2015, 13:39
niet meer akkoord gaan, ze zullen altijd eerst proberen om er zelf zo goedkoop mogelijk van af te komen.
neem contact op met de verzekering of desnoods met het juridisch loket wat overigens gratis is. wanneer de aannemer blijft volharden dan kun je nog altijd een advocaat nemen

21-07-2015, 13:54
Ik zit nu met zelfde probleem dus zit nu op dit moment bij de opdrachtgever van de aannemer op kantoor. die onderaannemer heeft goedkope laminaat besteld bij Ikea voor mij, daar was ik in eerste instantie mee akkoord gegaan. Maar nu wil ik dat hij die bestelling annuleerd bij Ikea, en het via de verzekering regelen. Ze zijn hier nu druk bezig om de hoofdaannemer te pakken te krijgen zodat ie dit correct regeld. die onderaannemer wilde mij bijna flashen.
ik hoop dat die laminaat bij de Ikea kosteloos geannuleerd wordt.

21-07-2015, 17:34
Ik moet zeggen dat ze niet de goedkoopste laminaat gaan doen 16 euro per m2 zag ik. Maar ik wil gewoon dat alles vergoed word zoals ik daar recht op heb. Ik ga morgen weer bellen en mochten ze moeilijk doen mijn verzekering bellen. Barakallahoe feekoem en ik houd jullie op de hoogte.