Bekijk volle/desktop versie : Gezondigd



13-07-2015, 04:09
Salaam,
Als eerste wil ik graag vermelden dat ik geen marokkaanse ben (bosnische moslim) en ik dit profiel heb aangemaakt omdat ik mij geen raad weet en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben dus een bosnische meid, islamitisch opgevoed alleen niet erg praktiserend. Mijn ouders hebben zich nooit echt in de Islam verdiept en hebben dit ook niet op mij kunnen overbrengen. Ik eet geen varkensvlees en ik kan maar een beetje bidden.

In mijn leven heb ik veel dingen gedaan waar ik erg spijt van heb, en haram zijn. Ik heb een nogal racistische omgeving meegemaakt en daardoor was ik als jong meisje zelfs bang om te zeggen dat ik moslim ben, vaak loog ik ook dat ik van een gemengd huwelijk ontstaan ben en dus niet helemaal moslim ben! Iets waar ik me erg voor schaam nu. Het knaagt aan mijn geweten en ik voel me een slecht mens, ik weet dat ik slechte handelingen heb gedaan maar mijn hart is zuiver. Ik heb gezondigd en fouten gemaakt en ik weet het gewoon niet meer! Ik voel mij erg depressief en ik weet niet of het in de Islam nog mogelijk is om mij opnieuw als gelovige te accepteren. Ik heb er nooit aan getwijfeld dat er maar 1 God is, Allah. Morgen ga ik vasten en ik hoopte eigenlijk of iemand me kan helpen hier, wat kan ik doen om vergiffenis te vragen, is er nog vergiffenis mogelijk?

Ook heb ik een vraag ivm bidden. Ik kan alleen de El fatiha, heb zojuist Fajr gebeden met behulp van Youtube. Ik ben aan het leren dit uit mijn hoofd te doen,kan iemand mij vertellen of het gebed ook geaccepteerd is als ik het met hulp van youtube heb gedaan?


Graag alleen serieuze reacties.

14-07-2015, 04:55


Wa aleykoum salaam lieve zuster
Zolang je berouw hebt getoond en vergiffenis hebt gevraagd en niet meer terug gaat naar je verdorven gewoontes dan zul je zien dat Allah soubhana wa ta'alla zeker Barmhartig is.
Er is altijd vergiffenis bij Allah als men berouw toont tenzij hij of zij op shirk sterft.
Maar zoals je zegt je geloof dat Allah je God is en dat is het belangrijkste.
Op http://www.sunnahcenter.com kun je boeken vinden o. a over het gebed en
Het laatste durf ik niet te zeggen of het geaccepteerd wordt. Ik weet dat niet.
Mocht je vragen hebben of ergens mee zitten kun je me altijd pmen.
Xoxo

14-07-2015, 05:28
Zou je mij kunnen vertellen waar je vandaan komt? Wellicht kan ik je helpen met iemand die je stapsgewijs leert bidden.

14-07-2015, 12:03
Dankjewel voor je lieve reactie, dat helpt mij enorm

14-07-2015, 12:04


Dank je ik heb inmiddels iemand gevonden die mij het gebed leert

14-07-2015, 13:52
Ja, zuster. Vergiffenis is nog altijd mogelijk. Allaah zegt:

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ
وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ
أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّـهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ
أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّـهَ هَدَانِي لَكُنتُ مِنَ الْمُتَّقِينَ
أَوْ تَقُولَ حِينَ تَرَى الْعَذَابَ لَوْ أَنَّ لِي كَرَّةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ
قَدْ جَاءَتْكَ آيَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْتَ وَكُنتَ مِنَ الْكَافِرِينَ

Zeg: "O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.

En keert terug tot jullie Heer, en geeft jullie over aan Hem voordat de bestraffing tot jullie komt waarna jullie niet geholpen worden.

En volgt op de beste wijze wat aan jullie is neergezonden van jullie Heer, voordat de bestraffing onverwacht tot jullie komt, terwijl jullie het niet beseffen."

Of zij zou zeggen: "Als Allah mij had geleid, dan zou ik zeker tot de Moettaqôen hebben behoord!"

Of zij zou zeggen, toen zij de bestraffing zeg: "Had ik (nog) een kans, dan zou ik tot de weldoeners behoren!"

Nee! Mijn Tekenen zijn reeds tot jou gekomen, maar jij loochende ze en jij was hoogmoedig en jij behoorde tot de ongelovigen. [39:53-59]

Wat je ook heb gedaan zuster, je kan altijd terugkeren ervan zolang je nog leeft en de zon opkomt uit het oosten. En als je berouw tooont, zal Allaah je vergeven. Hiervoor moet je ermee stoppen en een sterke wil hebben om het nooit meer te doen en spijt tonen aan Allaah voor wat je hebt gedaan.

Mocht je ooit terugvallen in een slechte daad, vreest dan niet. Zolang je tawbah blijft doen, zal Allaah je vergeven. Zorg er wel voor dat je de intentie hebt om het nooit meer te doen. Als je vaker terugvalt, moet je niet opgeven. Het is slechts de shaytaan die jou wil afhouden van het tonen van berouw. Zolang een dienaar van Allaah berouw toont zal hij hem of haar vergeven, ook al valt hij of zij duizenden keer terug in dezelfde zonde.

Nooit wanhopen aan de genade van Allaah. Allaah zegt:

قَالَ وَمَن يَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ

Hij zei: "Niemand wanhoopt aan de Barmhartigheid van zijn Heer dan de dwalenden." [15:56]

14-07-2015, 14:04
De Profeet zegt:

"[SIZE=5]Spijt is berouw."