Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Mijn haarscheiding lijn begint kaal plekje te worden!!!HELP



09-07-2015, 15:49
Ik ben radeloos. Mijn hoofdhuid begint steeds meer zichtbaar te zijn als ik mijn haarscheiding in het midden heb. Ik zie dan een beginnende kale plek te komen. Ik doe daarom bewust mijn haarscheiding lijn schuin zodat deze kale plekje niet zichtbaar is.
Ik verzorg me haren verder wel goed. 1x pw haarmasker, 2x pw was ik mijn haren. Mijn gezondheid is ook goed elhamdoulilah, geen gekke kwaaltjes.
Ik voel me hierdoor zo onzeker Ik ben getrouwd, ik draag hoofddoek, maar thuis doe ik hem af en schaam ik me voor me kale plek.
Heeft er iemand nog tips? Ik heb knoflook, olijfolie, henna al uitgeprobeerd, geen resultaat. Huisarts gaf aan dat het erfelijk of hormonaal probleem is

09-07-2015, 21:05


Ben je zwanger? Door zwangerschap kan het ook komen, verder gewoon goed eten

09-07-2015, 21:40
Doe je je hoofddoek wel direct af wanneer je binnen bent en hem niet te strak, want je hoofdhuid heeft zuurstof nodig. Om je haren te laten ademen, kan je proberen om even geen kapje te dragen en een sjaal om te spelden. Ook kun je je haar vlechten in plaats van een knot die je haren trekt en druk op de hoofdhuid veroorzaakt. Verder is gezond eten belangrijk en vitamientjes en niet teveel olieen in je haar gooien want dat verstikt!

09-07-2015, 21:52
Vitamine D in orde ???????

14-07-2015, 13:41



Citaat door amessa:
Ik ben radeloos. Mijn hoofdhuid begint steeds meer zichtbaar te zijn als ik mijn haarscheiding in het midden heb. Ik zie dan een beginnende kale plek te komen. Ik doe daarom bewust mijn haarscheiding lijn schuin zodat deze kale plekje niet zichtbaar is.
Ik verzorg me haren verder wel goed. 1x pw haarmasker, 2x pw was ik mijn haren. Mijn gezondheid is ook goed elhamdoulilah, geen gekke kwaaltjes.
Ik voel me hierdoor zo onzeker Ik ben getrouwd, ik draag hoofddoek, maar thuis doe ik hem af en schaam ik me voor me kale plek.
Heeft er iemand nog tips? Ik heb knoflook, olijfolie, henna al uitgeprobeerd, geen resultaat. Huisarts gaf aan dat het erfelijk of hormonaal probleem is


Ben je nog naar het intakegesprek gegaan?

14-07-2015, 20:15
Hey meid! ik draag zelf geen hoofddoek maar zie het bij mijn moeder ook weleens (die is nog maar 39 hoor haha), ik weet niet wat voor soort haar je hebt maar mijn moeder heeft zelf erg zacht stijl haar, en omdat ze haar hoofddoek de hele dag door draagt lijkt haar haar juist nog dunner te worden. Ik zou je aanraden om je scheiding een tijdje te veranderen, en als je een hoofddoek op hebt dat je dan niet een staart met de midden scheiding maakt (wat ik wel altijd dus doe als ik een staart maak), misschien dat dat helpt en je haren niet te vaak heel strak vastzetten.. hoop dat het wat beter wordt!

14-07-2015, 20:17

Citaat door Oummsss:
Hey meid! ik draag zelf geen hoofddoek maar zie het bij mijn moeder ook weleens (die is nog maar 39 hoor haha), ik weet niet wat voor soort haar je hebt maar mijn moeder heeft zelf erg zacht stijl haar, en omdat ze haar hoofddoek de hele dag door draagt lijkt haar haar juist nog dunner te worden. Ik zou je aanraden om je scheiding een tijdje te veranderen, en als je een hoofddoek op hebt dat je dan niet een staart met de midden scheiding maakt (wat ik wel altijd dus doe als ik een staart maak), misschien dat dat helpt en je haren niet te vaak heel strak vastzetten.. hoop dat het wat beter wordt!
en zoals de dokter al aan gaf het kan ook zeker met de hormonen of de erfelijkheid te maken hebben, maar dat kan jij het best weten!

14-07-2015, 20:56
ik ben uit verveling gaan doorbladeren tussen de forums onder mode & uiterlijke verzorging. en ik kwam het volgende tegen:
Een goed verzorgde, mooie haardos – welke vrouw wil dat nou niet? Draag je een hoofddoek, dan zijn er een aantal punten waar je wat extra aandacht aan moet geven om je haar mooi en gezond te houden.


1. Onder een hoofddoek is het haar meestal vrij strak opgestoken met een hoop speldjes, klemmetjes en elastiekjes. Dat kan op den duur je haar doen verstikken en afbreken. Draag daarom thuis je haren zoveel mogelijk helemaal los. Borstel het regelmatig door met een zachte borstel. Vind je al dat losse haar maar lastig, bind het dan losjes samen in een staart met bijvoorbeeld een klein, smal sjaaltje in plaats van een elastiekje.


2. Was je haren altijd twee maal achter elkaar met een milde shampoo die bij jouw haartype past. Tijdens de eerste wasbeurt verwijder je vuil, vet en huidschilfertjes, tijdens de tweede wasbeurt kunnen de verzorgende bestanddelen van de shampoo z’n werk doen. Gebruik na het wassen eventueel nog een verzorgende crèmebehandeling. Dit is vooral belangrijk als je ietwat droog, stug of kroezend haar hebt. Spoel de crèmeverzorging wel altijd heel grondig uit – anders heb je er meer nadeel dan voordeel van.


3. Borstel na het wassen je haren voorzichtig door – nat haar breekt sneller – en laat het zoveel mogelijk aan de lucht opdrogen. Wil je toch föhnen, gebruik dan van te voren een beschermend föhnproduct.


4. Zorg er voor dat je haren helemaal zijn opgedroogt voordat je je hoofddoek opdoet. Nat haar dat is opgestoken en afgedekt, kan gaan broeien. Dat is niet alleen oncomfortabel, het is ook niet goed voor je haren en je hoofdhuid.

5. Laat je haren regelmatig bijpunten en in model knippen. Ook als je houdt van lange haren, is het toch belangrijk om regelmatig naar de kapper te gaan. Bijpunten houdt je haren in goede conditie, en de kapper kan je deskundig advies geven over het gebruik van geschikte verzorgingsproducten.

misschien dat je hier of andere meiden nog wat aan hebben die een hoofddoek dragen!

15-07-2015, 22:57
Argan maskertjes doen in je haar en naar een dermatoloog gaan als t goed is kyken zij ook naar haar.
Slik haar Suplementen. Ga naar de tuinen en koop daar die vitamine en speciale shampoo voor je haar.

18-07-2015, 10:55
Is je ijzer in orde?

20-07-2015, 12:24
Ik zelf had echt last van haar uitval. Was praktisch kaal. Ik gebruik nu een jaar of 3 olie uit Marokko. Het heet Trichup. Echt het heeft mijn haar zo goed gedaan. Mijn zus deed wekelijks henna maskers. Henna, eigeel, sesamzaadolie & arganolie. Hoop dat het je gaat helpen.

21-07-2015, 18:13
Salaam dames,

ik help graag mee.
Kijk op deze forum naar 'krakeling'. Ze heeft kruiden opgezet die echt helpen.
Moge allah haar belonen.

liefs

25-07-2015, 00:34


Je moet aminixil ampulen kopen van kerastase je hebt ze ook van loreal wallah echt een aanrader. Eerst een hele kuur en dan na een jaar halve kuurtjes. Tis prijzig maar zeker de moeite waard wallah ik gebruik t ook had ook jouw probleem als j er te lang mee wacht en j word kaal groeit t niet terug

25-07-2015, 10:52
Meid, ik heb het ook gehad en ik ben vitamine B12 pillen gaan innemen en hamdoelilah het is nu dicht gegroeid.
Belangrijkste is GEDULD! Ik dacht ook ooit eens te lezen dat je haar om de 7 jaar veranderd.

Dacht dat het nooit goed kwam, maar zoals ik al zei je moet niet gelijk verwachten dat het binnen een maand goed komt.

sterkte met je haar en inshallah komt het goed