Bekijk volle/desktop versie : Suggesties?? Voor het eerst op reis met je man



07-07-2015, 11:43
Aselamoe aleikoem,

In shaa Allah zal ik in de herfstperiode op vakantie gaan met mijn man. Voor mij voor het eerst dat ik uberhaupt ga reizen en de vraag is welke land is leuk om te bezoeken en kun je ook echt gaan touren. Zon zee strand gaat voor ons niet op (draag hijaab en strand is veel fitna, tenzij er prive stranden zijn), maar een leuke vakantie waarbij je ook avontuurlijke dingen kunt doen lijkt ons leuk en dat je ook kunt touren met de auto of scooter. Zodat je weken niet op dezelfde plek bent.
Hou wel in gedachte eind oktober, begin november in shaa Allah, we willen natuurlijk niet in een regenseizoen op vakantie gaan.

Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik dat graag aan in shaa Allah

Liefst

Reizigerfildeen

07-07-2015, 11:51


maleisie, indonesie, jordanie, new york, Turkije

07-07-2015, 11:54

Citaat door Islam-Noor:
maleisie, indonesie, jordanie, new york, Turkije
Indonesie heb ik begrepen dat het veel regent rond die periode... new york is vrij prijzig voor 4 weken en kun je eigenlijk alleen shoppen denk ik

07-07-2015, 11:56
Ik lees mee.. Ook wij gaan rond die periode pas op vakantie.

07-07-2015, 12:00


Maleisië?
Turkije?
Indonesië?
Thailand?


07-07-2015, 12:01
Oh 4 weken... Heerlijk joh!

Maleisie dan? Is islamitisch, je kan prive dingen huren etc

Jordanie is te klein, zou ik niet doen. Malediven? (geen idee, gehoord dat t mooi is en moslims)

en regenseizoen in dat soort gebieden betekent vaak maar half uurtje regen per dag he
zou ik even nakijken als ik jou was.

07-07-2015, 12:12
Maledive is leuk, maar niet voor 4 weken.

- Bali
- Marokko
- Turkije
- Egypte (islamitische resorts)

07-07-2015, 13:03
Gezien het jullie eerste vakantie is en jullie 4 weken willen gaan zou ik overwegen om een tour te maken door Marokko. Niet door Nador, Al Hoceima en Driouch. Nee een echte tour tot in het diepe zuiden. Die 4 weken zijn dan meer dan genoeg en zo zien jullie Marokko ook goed. En anders zou ik je vakantie opsplitsen. Bijvoorbeeld 1 week Turkije, doorvliegen naar een andere land ofzo?

07-07-2015, 13:10

Citaat door CanYouSeeMe:
Gezien het jullie eerste vakantie is en jullie 4 weken willen gaan zou ik overwegen om een tour te maken door Marokko. Niet door Nador, Al Hoceima en Driouch. Nee een echte tour tot in het diepe zuiden. Die 4 weken zijn dan meer dan genoeg en zo zien jullie Marokko ook goed. En anders zou ik je vakantie opsplitsen. Bijvoorbeeld 1 week Turkije, doorvliegen naar een andere land ofzo?
Woestijn zeker daar in t zuiden ga toch weg met je niet in Nador. Sukkel!

07-07-2015, 13:13

Citaat door orientelqueen:
Woestijn zeker daar in t zuiden ga toch weg met je niet in Nador. Sukkel!
Schelden is een teken van zwakte. Nergens voor nodig.
Een mooie tour door Marokko loopt niet door Nador of door Casablanca etc. Een dergelijke tour gaat via Ifrane, Ouzoud, Marakkech etc verder naar het zuiden. Dat zijn de mooie plekken van Marokko.