Bekijk volle/desktop versie : Vast verbreken?



06-07-2015, 09:14
Salam dames,

Ik ben 14 weken zwanger. Heb tot nu alle dagen mee gevast. Maar heb sinds gisterenavond buikpijn, kou gevat. Vandaag ook weer buikpijn en misselijk. Heb behoefte aan een pijnstiller en iets warms wie weet dat het over gaat.
Is dit een reden om mijn vasten te verbreken? Ik durf het namelijk niet.

06-07-2015, 09:39


Het is heel moeilijk om voor jou te bepalen of je je vasten moet verbreken of niet, jij weet het denk ik het beste. Ik denk wel dat je echt naar je lichaam moet luisteren vooral nu je zwanger bent. Het is al knap dat je mee doet maar als je je niet meer goed voelt en ziek bent dan zou ik toch naar je lichaam luisteren. Je hebt een klein wondertje in je buik en die heeft een gezonde en sterke mama nodig dus als je je echt ziek voelt dan zou ik me afvragen of vasten wel goed voor je is.

Ik ken het schuldgevoel heel erg en dat maakt het heel erg moeilijk om je vasten te verbreken maar Allah swt heeft ons niet voor niets vrijstelling gegeven. Als jij denkt dat jij of je baby in gevaar kunnen komen door het vasten dan dien je je vasten te verbreken.

Je geeft aan dat je buikpijn hebt, houd dat goed in de gaten meid. Ik weet niet of je ook last hebt van diarree maar in dat geval zou ik heel goed uitkijken dat je niet uitdroogt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

06-07-2015, 09:45
Heel erg bedankt voor je reactie! Heb idd ook diarree gehad maar nu is het alleen buikpijn omdat er waarschijnlijk niks meer in zit om dr uit te komen.

Ja ik voel me echt schuldig heb nooit gegeten tijdens de ramadan vanwege ziekte dus ben bang dat geen goede reden is want of er gevaar is dat denk ik niet.. Voel me gewoon beroerd en suf

06-07-2015, 09:51

Citaat door Madre-:
Heel erg bedankt voor je reactie! Heb idd ook diarree gehad maar nu is het alleen buikpijn omdat er waarschijnlijk niks meer in zit om dr uit te komen.

Ja ik voel me echt schuldig heb nooit gegeten tijdens de ramadan vanwege ziekte dus ben bang dat geen goede reden is want of er gevaar is dat denk ik niet.. Voel me gewoon beroerd en suf
Meid je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je bent zwanger! Als je sterk bent en je weet 100% dat je het aankunt om te vasten dan sta ik er helemaal achter maar als je je echt zwak en ziek voelt dan vind ik het echt geen goed idee. Je weet ook niet wat voor effect het zal hebben op je ongeboren kind. Ik geloof dat vasten en zwanger zijn wel degelijk samen kunnen maar niet als je je ziek voelt. Dan kun je echt gebruik maken van de vrijstellingsregel zonder je schuldig te voelen.

Allah swt is barmhartig. Zelfs de vrouw die borstvoeding geeft kan worden vrijgesteld.

06-07-2015, 09:52



Citaat door simana:
Meid je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je bent zwanger! Als je sterk bent en je weet 100% dat je het aankunt om te vasten dan sta ik er helemaal achter maar als je je echt zwak en ziek voelt dan vind ik het echt geen goed idee. Je weet ook niet wat voor effect het zal hebben op je ongeboren kind. Ik geloof dat vasten en zwanger zijn wel degelijk samen kunnen maar niet als je je ziek voelt. Dan kun je echt gebruik maken van de vrijstellingsregel zonder je schuldig te voelen.

Allah swt is barmhartig. Zelfs de vrouw die borstvoeding geeft kan worden vrijgesteld.