Bekijk volle/desktop versie : Wat is soennisme ? (NL ondertiteld)



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-07-2015, 23:15
Sinds kort is er een enorm belangrijke video vertaald naar het nederlands.
Meerdere videos zullen volgen met de wil en gunst van Allah (subhanahu wa ta'ala).

Wat is soennisme ? (klik op cc voor ondertiteling als deze niet verschijnt)

[video=youtube;VbfgKqAM3ow]https://www.youtube.com/watch?v=VbfgKqAM3ow[/video]
http://https://www.youtube.com/watch?v=VbfgKqAM3ow

05-07-2015, 13:31


Jullie "Soennisme" is Ashariyyah, Maturidiyyah, Sufiyyah en Ahlul Sunnah wal Jama'a is vrij van hen.

http://www.asharis.com
http://www.maturidis.com
http://www.abovethethrone.com
http://www.wahhabis.com
http://www.ibntaymiyyah.com

05-07-2015, 13:49

Citaat door iniwahnighla:
Waarom is men opeens aangeslagen. Wie pesten er hier altijd iedereen weg?
De Waarheid wordt geplaatst en de valsheid wordt weerlegd en degenen die dit "wegpesten" noemt, is een onwetende persoon die kennis moet opdoen over de Manhaj van de Sahaba en ghierah moet verkrijgen voor de Waarheid en haat jegens de valsheid.

Moge Allaah jou leiden zoals ik vaker heb gezegd, indien je wat wilt promoten promoot dan de geloofsleer van de Sahaba van dat is de geloofsleer van Ahlul Sunnah wal Jama'a en niet de Ashariyyah, Maturidiyyah en Sufiyyah die jij promoot en bestempeld als de geloofsleer van de Sahaba.

Moge Allaah jou in deze gezegende maand voorzien van zuivere kennis over de 'Aqeeda van de Sahaba en jou vervolgens leiden op hun weg en daar is hetgeen waar jij je nu op bevind ver van verwijderd.

Salaam.

05-07-2015, 14:02

Citaat door iniwahnighla:
wat jij wiilt
Dit is wel heel kort door de bocht.....Praat dan! Reageer is inhoudelijk.

05-07-2015, 14:09



Citaat door A_bdars:
De Waarheid wordt geplaatst en de valsheid wordt weerlegd en degenen die dit "wegpesten" noemt, is een onwetende persoon die kennis moet opdoen over de Manhaj van de Sahaba en ghierah moet verkrijgen voor de Waarheid en haat jegens de valsheid.

Moge Allaah jou leiden zoals ik vaker heb gezegd, indien je wat wilt promoten promoot dan de geloofsleer van de Sahaba van dat is de geloofsleer van Ahlul Sunnah wal Jama'a en niet de Ashariyyah, Maturidiyyah en Sufiyyah die jij promoot en bestempeld als de geloofsleer van de Sahaba.

Moge Allaah jou in deze gezegende maand voorzien van zuivere kennis over de 'Aqeeda van de Sahaba en jou vervolgens leiden op hun weg en daar is hetgeen waar jij je nu op bevind ver van verwijderd.

Salaam.
Als ik het goed begrijp is het als volgt: Imam Bukhari-Ibn-tammiya-salafie/wahabbi?

Waar en hoe kan men de kennis vinden van de zuiver Shunna (dus profeet en zijn metgezellen)

Want je weerlegt wel, maar bied geen alternatief

05-07-2015, 14:30

Citaat door iniwahnighla:
Ik kan inderdaad reageren. Dat doe ik niet, omdat ik geen zin heb in steeds dezelfde argumentaties.

Iedereen mag kijken wie de grootste sunni ulama waren. Geen salafies er tussen. Dat kan ook niet, het bestaat nog geen 250 jaar.
Ik ben hier in geen jaren geweest (lid sinds 2004)

Nu d8 ik ff kijken wat men hier te zeggen heeft. En zie gelijk hoe de rollen draaien.

Overigens is heb je een verstandige keuze gemaakt

05-07-2015, 14:33

Citaat door iniwahnighla:
Ik kan inderdaad reageren. Dat doe ik niet, omdat ik geen zin heb in steeds dezelfde argumentaties.

Iedereen mag kijken wie de grootste sunni ulama waren. Geen salafies er tussen. Dat kan ook niet, het bestaat nog geen 250 jaar.
Shaykh Ibn Taymiyyah en Ibn al Qayyim leefden ruim 700 jaar geleden en waren bekend met de titels 'Salafi' en 'Salafiyyah' als de Haqq en ze verwezen in hun uitspraken naar de 3de, 4de en 5de generatie van de moslims als 'Salafis'. Jij luistert waarschijnlijk teveel naar afgedwaalde mensen zoals Yasir Qadhi want jouw kennis over deze zaak is uiterst zwak en vals. Een volger van de Sahaba in hun begrip van de Qor'aan en Sunnah is een Salafi (volger van de Vrome Voorgangers: de Sahaba).

Itaqqilah en spreek voortaan niet zonder kennis en volg mensen niet blindelings maar volg de weg van de Vrome Voorgangers en blijf weg van afgedwaalde groeperingen.

http://www.salafis.com/articles/araufda-refuting-yasir-qadhi-and-the-orientalists-ibn-taymiyyah-on--salafiyyah-being-the-prophetic-way.cfm

05-07-2015, 14:58

Citaat door iniwahnighla:
Ik zeg je heel eerlijk. Ik houd niet van discussies. Noch houd ik ervan om anderen onbedoeld te kleineren.
Maar het kan niet zo zijn , dat op een marokkaanse forum, een aantal fanatieke salafisten denken dat ze het alleenrecht hebben op dit hoekje.

Mensen worden voor alles uitgemaakt en zelfs weggepest. Ik plaatste een topic als begin over imam Malik, het was net alsof je iemand vermoordt had.

Soefie, asharie, innoveerder dit en dat. Ik had het niet eens over kalam of tasawoef gehad. Er is iets mis met die beweging.
Is een teken van akhir ul zaman! We zijn 1volk we aanbidden 1god we erkennen allemaal dat muhamed vzmh zijn boodschapper is.

Alsnog is er een diepe verdeelheid onder ons!

05-07-2015, 15:00

Citaat door iniwahnighla:
Dit bedoel ik nou. Wie is Yasser qadi nou?

Allemaal beschuldigingen. Is van alle sunni ulama die 2 de enigen die je kunt noemen? En dat is de jamahat?
Ibn Qayyim en Taymiyah waren geen salafisten of wahabies.
Ik reageer simpelweg op jouw valsheid dat je beweerd dat Salafiyyah pas bestaat sinds niet eens 250 jaar geleden. Ik bewijs je dat Salafiyyah langer dan 700 jaar bestaat en dus verkondig je niets anders dan harde leugens dus vreest Allaah voortaan en spreek niet zonder kennis.

05-07-2015, 15:13

Citaat door iniwahnighla:
Waarom is men opeens aangeslagen. Wie pesten er hier altijd iedereen weg?
Beter weg gepest worden dan een verkeerdw geloofsovertuiging overnemen van jullie verdwaalde sowfie sekte

05-07-2015, 15:18

Citaat door iniwahnighla:
Ib Taymiyah was geen salafi of wahabi! Hij had bepaalde uitspraken en daarvoor is die vaker vastgezet.
Hij was Hanbali in fiqh. Ibn Taymiyah wordt ook vaker gequote door sunniete.

Maar een sunniet met kennis zal nooit de saudi salafies quoten. Waarom? Omdat het een andere beweging is.

Ibn Taymiyah zou na zijn laatste komst uit gevangenis hebben erkent fout te hebben gezeten en een akte hebben ondertekend.

Als je beweert dat iedereen dan salafies verkeerd is, dan vrees ik dat je de religie van de saytaan volgt.

Want overgeleverd

When asked which group will be on the right path, the holy Prophet(Sallal laahu alaihi wasallam) replied, "The group on the right path, which will enter Paradise, will be the group which follows my Sunna and that of my Sahaba and this will be the largest group of Muslims."

The holy Prophet(Sallal laahu alaihi wasallam) said " Follow the way of the largest group of Muslims! For, he who deviates from this group will be thrown into Hell!"
Jij bent onwetend en denkt dat je weet terwijl je werkelijk allemaal fout begrijpt. Volg maar "gerust" de meerderheid van de moslims die zich bevinden op dwaling en wij zullen de Haqq volgen al zijn we alleen.

Is the Jamaa’ah the Majority of the Muslims?

http://www.bakkah.net/en/avoiding-the-misguided-sects-the-prophetic-solution.htm

05-07-2015, 15:23

Citaat door iniwahnighla:
en dat is dat Allah perfect is?
Uitgekauwd onderwerp

05-07-2015, 16:07



Citaat door iniwahnighla:
Ik heb even op de link gekeken van Abdars.

er staat o. a dit.



We hebben het hier niet over Noah alayhi sallam. Maar over wat moslims na Mohamed vrede zij met hem volgen.
Ik snap niet hoe je dat als bewijs kunt aanhalen.
Indien je wat quote, quote de compleetheid want je probeert zoals gewoonlijk de moslims te misleiden.


Citaat:
For example, ‘Abdullaah ibn Mas’ood (may Allaah be pleased with him) said, “The Jamaa’ah is what is in accordance to the truth, even if you were alone (in that).” [6]

Citaat:
He used to tell his students explicitly that the majority of the people have departed from the Jamaa’ah. That was still in the time of the leadership of the rightly guided Caliphs. [7]

Citaat:
In our Ummah’s history, in fact, we find many documented cases of the Truth being supported by the minority of the Muslims, while the majority were upon misguidance. The clearest and most widely known case of this would be the trials of the Jahmiyyah and the Mu’tazilah of the early third century who tried to force the whole ummah to adopt the innovated belief that the Quran was created. While the correct beliefs (that the Quran is the Speech of Allaah, uncreated) were held by only a small band of people around the great imaam, Ahmad ibn Hanbal, most of the Muslims were on a belief opposing the Book and the Sunnah as the companions understood them. During these trials, this small minority were the actual “Jamaa’ah” spoken of in the hadeeth. [9]

Citaat:
Ibn Qayyim al-Jowziyyah [d.751] (may Allaah have Mercy upon him) said:

The Sawaad A’tham (i.e. the Jamaa’ah) [10] was mentioned to some of the imaams of Hadeeth, who said: Do you know who the Sawaad A’tham are? They are Muhammad ibn Aslam at-Toosee and his companions.

Then, people differed and claimed that the Sawaad A’tham, the binding proof, and the Jamaa’ah is the majority (of the Muslims), making them the yardstick by which to judge the Sunnah, thus considering the (true) Sunnah to be innovation and good things to be evil, because of the small numbers of the minorities (of the people of the Truth) in each time and place. They would say: “Whoever contradicts (the majority), Allaah will cause him to contradict them by going to the Fire.” Such people, in their differing, do not even realize that the contradictory one (in reality) is the one who opposes the Truth, even if all of the people were upon it (that which opposes the Truth), except for one of them. In such a case, they (the majority) are the opposers (not the minority). [11]

Citaat:
Lastly, from a logical standpoint, how could the majority of the Muslims be the “Jamaa’ah” when the Prophet (may Allaah raise his rank and grant him peace) identified the saved sect, “the Jamaa’ah”, as a minority in the very hadeeth that people continue to quote without understanding its meaning. The hadeeth clearly states that the Muslims will split into 73 sects, and all of them will be in the Hellfire except one – “the Jamaa’ah”. So, the saved sect, the Jamaa’ah, is one group out of 73 groups, according to the Messenger of Allah (may Allaah raise his rank and grant him peace).

You do the math – Is ONE SECT out of 73 the majority or the minority? [12]

Citaat:
Al-Munaawee (d.1031) said in his famous explanation of aSuyootee’s al-Jaami’ as-Sagheer, explaining the hadeeth of the 73 sects:

فيه كثرة أهل الضلال وقلة أهل الكمال
“In it (the hadeeth) is that the people of misguidance are many, and the people of completeness (proper adherance) are few.” [13]

Citaat:
After warning his Ummah about the splitting and differing that will take place, the Messenger of Allaah (may Allaah raise his rank and grant him peace) clarified that the one single group of the 73 sects that will go to Paradise is known as “the Jamaa’ah”. [1]

This is further detailed in another narration (what means): “What I and my companions are upon.” [2]

These narrations are authentic by way of their numerous supporting chains. [3]

In another crucially important hadeeth, the Prophet (may Allaah raise his rank and grant him peace) said (what means): “Those of you who live long after me shall witness great differing. So upon you is (to follow) my Sunnah, and the Sunnah of the rightly-guided Caliphs, hold tightly to it and bite onto it with your molar teeth. And be warned of newly-invented matters (in the Religion), as every newly-invented matter is an innovation, and every innovation is misguidance.” [4]

Citaat:
Which group today remains firm upon this way? When you look to all the various groups and their foundations, you only find one group today that claims pure adherence to the way of the Prophet and his noble companions. They are Ahlus-Sunnah wal-Jamaa’ah, the people who cling tightly to the way of the Prophet (may Allaah raise his rank and grant him peace) and his companions. Whether you call them Sunnis, Salafees, Atharees, Ahlul-Hadeeth, Ahlul-Athar, or any other description, they are the only ones whose true allegiance is to the Book and the Sunnah, according to the understanding of the Companions. They are the Jamaa’ah described in the hadeeth. [5]
De Jama'a zijn degenen die zich BEVINDEN op hetzelfde als waar de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam en zijn sahaba zich op bevonden. Dat is de Jama'a en dit is uiterst duidelijk voor een ieder met een greintje inzicht. In de ene Hadith beschreef de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam de Geredde Groep als de "Jama'a" en in een andere authentieke overlevering zei hij: "degenen die zich bevinden OP hetgeen waar ik EN mijn metgezellen zich vandaag op bevinden."

De Geredde Groep is dus slechts degenen die zich bevinden op HETZELFDE als waar de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam en zijn metgezellen zich op bevonden. De meerderheid of de grootste groep van de moslims is niet de maatstaf voor het kennen van de Geredde Groep. De maatstaf om de Geredde Groep te kennen is dat zij de Qor'aan en Sunnah op DEZELFDE manier begrijpen en naleven zoals de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam en zijn sahaba het hebben begrepen en nageleefd. Dat is de Haqq en de meerderheid van de moslims vandaag is voor iedere moslim met zelfs maar een grientje kennis, duidelijk te zien dat ze zich niet vasthouden aan de Kitaab en Sunnah volgens dezelfde begrip als die van de sahaba. Dit is duidelijk zonder twijfel, maar zoals jij zelf zegt: geloof en volg wat je wilt en ik eindig met een prachtige uitspraak van shaykh Rabie':

"Tussen ons en jullie zijn de boeken van de Salaf" - Shaykh Rabee´ al-Madkhalee

http://https://youtu.be/ZhsqvLdYlrA?t=23

05-07-2015, 17:51
Prachtig hoe de discussie zich steeds weet te verplaatsen.

05-07-2015, 17:58

Citaat door A_bdars:
Shaykh Ibn Taymiyyah en Ibn al Qayyim leefden ruim 700 jaar geleden en waren bekend met de titels 'Salafi' en 'Salafiyyah' als de Haqq ,,,
as-salaamoe 'alaykoem,

Allah heeft er niets over geopenbaard noch het toegestaan, integendeel, in de Koran waarschuwt Hij voor sektevorming en het opsplitsen van de Godsdienst en zegt degenen die dat doen de bestraffing van de hel toe. De Profeet schaarde zich ook niet onder salafiyyah, hij was slechts een moslim in de Islam, En er is geen betere benaming dan een benaming die een relatie aangeeft met Allah (moslim) in plaats van met mensen die in hun graven liggen (salaf). Het zijn slechts namen die jullie en jullie voorvaderen verzonnen hebben om jezelf te onderscheiden. Het heeft niets met de Islam noch de gewoonte (sunnah) van de Profeet te maken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5