Bekijk volle/desktop versie : Houdt Allah wel van mij?



Pagina's : [1] 2 3 4

30-06-2015, 17:35
Hallo allemaal
Ik wil wat delen waar ik al langer mee zit.. Ik heb heel vaak het gevoel dat Allah niet van mij houdt.. Ik doe heel vaak du3as maar nooit komt het uit en ik heb pech in heel veel dingen. Ik doe ook vaak du3as dat Allah mij een betere moslima maakt maar dat word ook niet verhoord.. Ik heb heel erg moeite met bidden, ik bid nu in de ramadan wel en dat gaat heel makkelijk. Maar buiten de ramadan laat ik het weer zitten en dan bid ik heel soms.. Ik vraag me af waarom dit is terwijl ik heel vaak du3a heb gedaan dat Allah mij helpt mijn gebeden te blijven verrichten en bijv ook met hoofddoek. Ik voel me verdrietig omdat ik het gevoel heb dat Allah niet van mij houd.. Ik vraag me ook af waarom Allah sommige mensen helpt met het geloof dat ze hele goede moslims zijn en sommige niet.. Ik weet dat iedereen eigen keuzes maakt maar ergens heeft Allah ook zelf gekozen wie goed zal zijn en wie niet, want hij heeft toch ook de hersenen van de persoon ontwikkelt enzo.

Graag serieuze reacties

30-06-2015, 17:41


ligt ook aan jezelf dus

30-06-2015, 17:44
Is dit wat je te zeggen hebt sorry maar dan kan je beter niet reageren

30-06-2015, 17:46
Salaamoe alaikoem zuster, in shaa Allaah heb je hier wat goeds aan. De liefde van Allaah verkrijg je door Zijn boodschapper sallallaahoe alayhi wa sallam te volgen

Allah’s Love is Attained by Following the Messenger : Tafseer Ibn Kathir

http://salaf-us-saalih.com/2014/01/08/loving-allah-follow-messenger/

30-06-2015, 17:47



Citaat door krullenboll16:
Is dit wat je te zeggen hebt sorry maar dan kan je beter niet reageren
je moet ook zelf moeite doen.

30-06-2015, 18:06
Dit gaat je helpen klik ook op de link beneden om verder te lezen




Citaat:

[COLOR="Blue"][B][SIZE="3"]
Auteur: Iemaam El-Uthaymien ( rahimahu Allaah)
[/SIZE].
[SIZE="2"]
Voorwaar, Taqwah zorgt ervoor dat een gelovige Allaah's liefde verkrijgt, en deze liefde,
Die Allaah aan de gelovigen Is voor dit leven en het hiernamaals
[/SIZE]
_________________________________________

Allaah de allerhoogste zegt :

"...En Mijn Barmhartigheid Omvat alle dingen. Ik zal haar voorschrijven aan degenen die mij
Vrezen, die de zakaat geven, en die in mijn tekenen geloven."[ Al-A'raaf ( 7:156)

En hij zegt hier de allerhoogste :

"O jullie die geloven, Vreest Allah vol ware godsvrees voor hem,
en sterft niet anders dan als moslims".[Aal-Imraan (3):102)
______________________________________

En hier zegt hij de verhevene:

"O jullie die geloven,Vreest Allah en spreekt het ware woord. Hij (Allah)
Zal jullie goede daden Aanvaarden en jullie je zonden vergeven. En wie Allah en zijn boodschapper gehoorzaamt:
Waarlijk die heeft een Geweldige triomf Behaald." [ Al-Azhaab (30-70:71)

Allah de allerhoogste zegt:

"....En hij is met jullie, Waar jullie ook zijn..."[ Al-Hadied (57:4)
__________________________________________________ ___________________________________
[20]
Allah zegt hier :

"Weet; Voorwaar, Er zal geen vrees over de geliefden van Allaah komen En zijn zullen niet treuren.
Degen die geloofden en voortdurend (Allaah) vreesden. Voor hen is er de verheugende tijding
in het wereldse leven en het hiernamaals." [Joenoes] (10) 62:64
[SIZE="3"]
Ibn kethier zegt: "Dit is wat Allaah, de Allerhoogste,
zegt betreffende de verheugende tijdingen In het hiernamaals,
[/SIZE].
Het grootste terreur bedroeft hen niet en de engelen zullen hen ontvangen (en zeggen)'Dit is jullie dag, die jullie beloofd was'.
[ Al-Anbiya] (21)103

Lees verder hier over taqwa (Godsvrees) En hoe eraan te werken in shaa Allah
http://www.sincerehearts.nl/boeken/pdf/De+Vruchten+van+Taqwah.pdf
[/COLOR][/B]

30-06-2015, 18:08
Als je pech hebt in het leven en het komt niet door je eigen ZONDEN dan is dat een beproeving van Allah. Ia het wel een zonde wat je met je eigen handen veroorzaakt dan moet je tauwbah verrichtten en veel geduld hebben

30-06-2015, 19:47
Jullie begrijpen mij niet helaas... Het is meer dat ik de liefde van het geloof niet echt voel... Ik probeer al jaren me best te doen maar telkens dwaal ik af. Ik heb daardoor twijfels gekregen over het geloof, wat ik totaal niet wil!! Ik probeer deze gedachtes te negeren. Ik zit met heel veel vragen over het geloof.. Ik heb me rust proberen te vinden in gebeden maar heeft niet mogen baten.. Ik wil echt niet mijn geloof verlaten ofzo neverr maar ik vraag me dan af waarom Allah mij zo laat denken. Zoveel du3as die ik heb gedaan jarenlang en inplaats dat ze worden verhoord krijg ik juist twijfels over het geloof en heb ik veel moeten doormaken in t leven..

30-06-2015, 19:50
Voorbeeld is dat ik als klein kind al begon met bidden ik kon nooit slapen voor ik had gebeden anders voelde het als een zware last op mijn schouder en als ik lezingen bekeek op internet of iets las raakte het me heel erg maar nu lijkt me hart wel dood..

30-06-2015, 20:06

Citaat door krullenboll16:
Voorbeeld is dat ik als klein kind al begon met bidden ik kon nooit slapen voor ik had gebeden anders voelde het als een zware last op mijn schouder en als ik lezingen bekeek op internet of iets las raakte het me heel erg maar nu lijkt me hart wel dood..
Doe je wel kennis op? Kennis opdoen is een belangrijf factor en is verplicht gesteld voor Ons. Als je geen kennis opdoet en verwacht dat alles uit de lucht komt vallen dan hwb je het fout.

Begin bij de basis en stap voor stap ontwikkel je en kom je dichterbij Allah tot hij tevreden is met je en van je houd.

30-06-2015, 21:10

Citaat door firooz:
Weet je hoe dit komt? Jij hoort, in jouw ogen, een goede moslima zijn, bidden, een hoofddoek dragen etc. Jij hebt te maken met een schuldgevoel omdat je , diep van binnen heel goed beseft , - dat je niet aan deze verwachting kunt voldoen. Leef vrij ,maak jouw eigen keuzes. vooral geen schuldgevoel hebben want zolang je een goed mens bent komt alles goed. Niet naar vele moslims luisteren die beweren van niet ... Laat ze , doe jouw ding endan pas zul je een gelukkig mens zijn. Sterkte
Vertel Firzooz,, wat ben je vandaag.


-Ahteist
-Jodin
-Gristen

??

30-06-2015, 21:38
Het kan te maken hebben met meerdere factoren.
Jijzelf
Je zonden
Je vrienden
Je gebrek aan kennis.
Je gebrek aan wil.
Je kan het zien als een verplichting om vanaf te komen en zien als een aanbidding om dichterbij Allah te komen, de 2de zal het makelijk maken.

Maar je geeft aan dat het in ramadan makelijk is dus shaytan zal ook zware invloed op jou hebben want buiten de ramadan zijn de shayatin niet geketend zoals in ramadan.

Aanbid je heer tot de dood je treft

30-06-2015, 21:44


Moge Allaah Subhana Wa3Thallaah ons alle doen leiden op zijn pad en ons standvastig maken, Ameen.

01-07-2015, 00:52

Citaat door Gaatjouniksaan:
Moge Allaah Subhana Wa3Thallaah ons alle doen leiden op zijn pad en ons standvastig maken, Ameen.
Ameen



Citaat door SuleymanB:
Het kan te maken hebben met meerdere factoren.
Jijzelf
Je zonden
Je vrienden
Je gebrek aan kennis.
Je gebrek aan wil.
Je kan het zien als een verplichting om vanaf te komen en zien als een aanbidding om dichterbij Allah te komen, de 2de zal het makelijk maken.

Maar je geeft aan dat het in ramadan makelijk is dus shaytan zal ook zware invloed op jou hebben want buiten de ramadan zijn de shayatin niet geketend zoals in ramadan.

Aanbid je heer tot de dood je treft
Gebrek aan wil zal het niet liggen maar overige punten kan wel ja


Citaat door Dienaar1:
Je moet proberen je vertrouwen in Allah te stellen, constant. Wees daarbij niet teleurgesteld in Allah wanneer jou het slechte overkomt maar wees geduldig, in welke opzicht dan ook.

Wanneer je teleurgesteld in jouw Heer raakt, kun je heel snel dwalen, dat is de werk van de sluwe Shaytan. Een gelovige wordt gekenmerkt aan het vertrouwen in zijn Heer, wat hem ook overkomt! Een gelovige is NOOIT teleurgesteld in zijn Heer, hij blijft geduld hebben.

Wat jou van het slechte overkomt, komt van jouzelf inderdaad, Allah behandelt niemand onrechtvaardig.

Een persoon die zijn gebed verlaat kan niet zeggen dat hij/zij een goede band heeft met zijn/haar Heer, integendeel. Het is daarom enorm belangrijk om het gebed te blijven onderhouden, probeer eerst je gebed op te pakken alvorens je smeekbeden verricht.

De enige essentiële smeekbede voor een gelovige is dat hij hoopt het Paradijs binnen te treden, de anderen smeekbeden zijn voor hem van mindere waarde. Hecht je minder aan het wereldse leven en streef naar het Paradijs.


De interpretatie van de betekenis van de Koran...

"Voorwaar, de mens is onstandvastig geschapen.

Als hem het kwade treft, is hij teneergeslagen.

En als het goede hem overtreft, is hij gierig.

Behalve degenen die de shalat verrichten.

Degenen die hun shalat blijven onderhouden." (70:19-23)
Ja klopt helemaal dit
Wanneer je iets slechts overkomt zwak je af in het geloof en ben je gauw geneigd teleurgesteld te zijn....

01-07-2015, 00:54
@zahiraatoen ik geef Allah helemaal niet de schuld heb je dan verkeerd begrepen... En verder vind ik de liefde die je hebt voor het geloof zeker wel belangrijk en niet een extraatje want zonder liefde doe je alles eigenlijk met tegenzin, als je alles vanuit je hart doet dan is het veek makkelijker

Pagina's : [1] 2 3 4