Bekijk volle/desktop versie : ~ Mijn verloofde is opzoek naar een woning.. ~



Pagina's : [1] 2 3

30-06-2015, 14:09
Dag dames,
Mijn verloofde staat nu al 10 jaar ingeschreven & het is zeer moeilijk om een woning aangeboden te krijgen.
Nu zijn we van plan een urgentie aanvraag te doen..
Hebben jullie hier meer info over
Wie komt er hier snel mee in aanmerking, welke situatie kan je best gebruiken?
Ben benieuwd naar jullie ervaring..

Liefs

30-06-2015, 14:10



Citaat door appelsientje_x:
Dag dames,
Mijn verloofde staat nu al 10 jaar ingeschreven & het is zeer moeilijk om een woning aangeboden te krijgen.
Nu zijn we van plan een urgentie aanvraag te doen..
Hebben jullie hier meer info over
Wie komt er hier snel mee in aanmerking, welke situatie kan je best gebruiken?
Ben benieuwd naar jullie ervaring..

Liefs
Op welke gronden vraag je urgentie aan?? Is namelijk heel moeilijk hier in nederland.
Medische gronden dan ga je gekeurd worden door een arts.

30-06-2015, 14:13
het gaat alleen maar moeilijker worden. voor woningnet regio amsterdam waterland hebben de inwoners de mogelijkheid tot 31 december om woonduur naar inschrijfduur om te zetten, dat houd in dat starters bijna niet meer aan bod komen. Of je moet via vrije sector zoeken

30-06-2015, 14:20
10 jaar en nog geen woning?. dat is ziek

30-06-2015, 14:22


je maakt me bang, wij staan 2 jaar ingeschreven en hadden nog hoop...

30-06-2015, 14:26

Citaat door Dutch-Moslima:
Op welke gronden vraag je urgentie aan?? Is namelijk heel moeilijk hier in nederland.
Medische gronden dan ga je gekeurd worden door een arts.
Dat is dus haar vraag. Welke gronden ze het beste kan verzinnen

Maar 10 jaar is best veel. Weten jullie wel hoe het werkt met reageren etc? Als je 10 jaar staat ingeschreven heb je echt wel keus. Je moet niet reageren op woningen waar al iemand heeft gereageerd met een wachttijd van 15 jaar he. Dat is natuurlijk niet slim.

30-06-2015, 14:27

Citaat door annanas:
je maakt me bang, wij staan 2 jaar ingeschreven en hadden nog hoop...
Ewa hoe is het allemaal afgelopen enzo met dat verhaal Ineens hebben we er niks meer over gehoord

30-06-2015, 14:28

Citaat door Dutch-Moslima:
Op welke gronden vraag je urgentie aan?? Is namelijk heel moeilijk hier in nederland.
Medische gronden dan ga je gekeurd worden door een arts.

daar zijn we nog niet over uit..

Citaat door Tradition4Life:
het gaat alleen maar moeilijker worden. voor woningnet regio amsterdam waterland hebben de inwoners de mogelijkheid tot 31 december om woonduur naar inschrijfduur om te zetten, dat houd in dat starters bijna niet meer aan bod komen. Of je moet via vrije sector zoeken

nee we komen niet uit die regio

Citaat door Aangeklaagd:
10 jaar en nog geen woning?. dat is ziek

ja verschrikkelijk

Citaat door annanas:
je maakt me bang, wij staan 2 jaar ingeschreven en hadden nog hoop...
kan verschillend zijn van plaats..

30-06-2015, 14:28
Wij 7 jaar en hadden geluk met een loting woning Alhamdullilaah. Allaahuma baarik.

Wij hadden ook urgentieaanvraag gedaan en was in behandeling, maar we moesten overwegen om door te gaan of die huis kiezen. he gezegd weet je wat we nemen die huis en schrijven weer opnieuw in. En weet je hoe moeilijk ze doen. Al 2 jaar proberen we en dit keer hadden we geluk Allaah u akbar. Ze doen echt moeilijk hoor, dus je moet echt goede reden vinden. Het is dat me zoontje vaak naar ziekenhuis moet en ziek is. En zelfs toen deden ze moeilijk, maar me man had goed gepraat met ze. Me man neemt geen genoegen met een nee, hij is direct en hard. Maar Subhana Allaah dat werkt echt goed Ik ben te softy

30-06-2015, 14:29
Gewoon minder eisen stellen en naar een voorstadje verhuizen

30-06-2015, 14:30

Citaat door CanYouSeeMe:
Dat is dus haar vraag. Welke gronden ze het beste kan verzinnen

Maar 10 jaar is best veel. Weten jullie wel hoe het werkt met reageren etc? Als je 10 jaar staat ingeschreven heb je echt wel keus. Je moet niet reageren op woningen waar al iemand heeft gereageerd met een wachttijd van 15 jaar he. Dat is natuurlijk niet slim.

haha dat weten we ondertussen al te goed... Nee we zijn net iets slimmer als dat

Citaat door FiloSofia:
Hangt er vanaf waar je wil wonen? Grote steden is altijd lastig om iets te krijgen. De kleine steden erom heen is vaak wel snel een huisje te krijgen, maar dan heb je niet alle faciliteiten zoals je die in de grote steden hebt.

Urgentie kan je in ieder geval niet aanvragen, als je ooit een huisje hebt geweigerd.
We hebben nooit een woning geweigerd

30-06-2015, 14:31

Citaat door CanYouSeeMe:
Dat is dus haar vraag. Welke gronden ze het beste kan verzinnen

Maar 10 jaar is best veel. Weten jullie wel hoe het werkt met reageren etc? Als je 10 jaar staat ingeschreven heb je echt wel keus. Je moet niet reageren op woningen waar al iemand heeft gereageerd met een wachttijd van 15 jaar he. Dat is natuurlijk niet slim.


Whahahahah kan dus ook niet meer begrijpend lezen! Maar ook al verzin je iets, ze pluizen tegenwoordig alles uit!

30-06-2015, 14:34


10 jaar ingeschreven en nog niks kunnen vinden. dan doe je iets niet goed.
Ik krijg na 3 jaar ingeschreven te zijn al uitnodigingen voor bezichtigen. morgen weer een bezichtiging

30-06-2015, 14:34

Citaat door Gaatjouniksaan:
Wij 7 jaar en hadden geluk met een loting woning Alhamdullilaah. Allaahuma baarik.

Wij hadden ook urgentieaanvraag gedaan en was in behandeling, maar we moesten overwegen om door te gaan of die huis kiezen. he gezegd weet je wat we nemen die huis en schrijven weer opnieuw in. En weet je hoe moeilijk ze doen. Al 2 jaar proberen we en dit keer hadden we geluk Allaah u akbar. Ze doen echt moeilijk hoor, dus je moet echt goede reden vinden. Het is dat me zoontje vaak naar ziekenhuis moet en ziek is. En zelfs toen deden ze moeilijk, maar me man had goed gepraat met ze. Me man neemt geen genoegen met een nee, hij is direct en hard. Maar Subhana Allaah dat werkt echt goed Ik ben te softy

AlhamdouliAllah fijn te horen, ja met lotingen hebben we minder geluk tot nu toe
Dus vandaar dat we overwegen met een urgentie

Citaat door nietvergeten:
Gewoon minder eisen stellen en naar een voorstadje verhuizen
we stellen ook geen eisen zeker nu het allemaal langzaam gaat

30-06-2015, 14:35

Citaat door 704903:
10 jaar ingeschreven en nog niks kunnen vinden. dan doe je iets niet goed.
Ik krijg na 3 jaar ingeschreven te zijn al uitnodigingen voor bezichtigen. morgen weer een bezichtiging
Ligt er ook aan waar je woont. Hier in Amsterdam mag je al blij zijn als je 3 jaar staat ingeschreven op de 100ste plek komt

Pagina's : [1] 2 3