Bekijk volle/desktop versie : Voor de getrouwde dames



Pagina's : [1] 2

29-06-2015, 19:54
Salaam alaykoum,

Ik heb een vraag aan de getrouwde dames. Hoe wisten jullie dat jullie man de ware was?
Ik heb een jongeman ontmoet waar ik geen relatie mee heb (bewust). Deze man wil mijn hand komen vragen maar ik vraag me af hoe ik weet dat ik de juiste keus maak. Qua geloof en akhlaaq Zit het goed, het klikt ook wel alleen heb ik geen gevoelens voor hem.

Hoe wisten jullie dat jullie de juiste keus maakte toen jullie besloten te trouwen? Ik lees graag jullie ervaringen/meningen

Wa alaykoum salaam

29-06-2015, 20:12



Citaat door iemms___:
Salaam alaykoum,

Ik heb een vraag aan de getrouwde dames. Hoe wisten jullie dat jullie man de ware was?
Ik heb een jongeman ontmoet waar ik geen relatie mee heb (bewust). Deze man wil mijn hand komen vragen maar ik vraag me af hoe ik weet dat ik de juiste keus maak. Qua geloof en akhlaaq Zit het goed, het klikt ook wel alleen heb ik geen gevoelens voor hem.

Hoe wisten jullie dat jullie de juiste keus maakte toen jullie besloten te trouwen? Ik lees graag jullie ervaringen/meningen

Wa alaykoum salaam
Heb precies dezelfde vraag hierover.

29-06-2015, 20:33
Dus op basis waarvan heb jij een keus gemaakt? Gewoon de eerste beste geaccepteerd of had je een leeftijd bereikt dat je wilde trouwen? Hoe hebben de anderen dat ervaren en op basis waarvan een keus gemaakt?

29-06-2015, 20:37
ik had bij onze eerste ontmoeting al dat gevoel van dit is hem! en geloof me ik heb veel gedate en heb dit met niemand eerder gehad.. nu inmiddels jaartje getrouwd

29-06-2015, 20:39


Mooi om te lezen! Ik heb ook zoveel jongens gekend en met de meeste hield ik het nog geen 2 weken uit. Deze jongen heeft wel wat en ik voel wel iéts, maar gevoelens niet. Weet niet of ik er wel of niet voor moet gaan

29-06-2015, 20:42

Citaat door SlovesI:
we kenden elkaar van tw voren en k heb naar zijn goeie eigenachappen gekeken en die zijn nosig vr een goed huwelijk dus ja
Dus je had van tevoren geen gevoelens voor hem? Was je niet bang dat je geen gevoelens zou krijgen tijdens het huwelijk?

29-06-2015, 20:43
Niet getrouwd, maar raad je aan salat istakhara te bidden.

29-06-2015, 20:44

Citaat door iemms___:
Mooi om te lezen! Ik heb ook zoveel jongens gekend en met de meeste hield ik het nog geen 2 weken uit. Deze jongen heeft wel wat en ik voel wel iéts, maar gevoelens niet. Weet niet of ik er wel of niet voor moet gaan
je hebt t nog niet eens de kans gegeven.. dus waarom zou je t bij voorbaat al geen kans geven.. je moet er wel voor open staan

29-06-2015, 20:48

Citaat door _Superwoman:
je hebt t nog niet eens de kans gegeven.. dus waarom zou je t bij voorbaat al geen kans geven.. je moet er wel voor open staan
Ik heb nu wel een aantal weken contact met hem (telefonisch) en ik sta er ook open voor

29-06-2015, 20:49
Salaat istikhara meid

29-06-2015, 21:04
Ik kende mijn man verder niet. Pas toen hij voor de eerste keer hand kwam vragen kwam de liefde stapsgewijs om de hoek
Echt love at first sight

29-06-2015, 21:11
Ts je gaat ook niet binnen een maand van een man houden. Dat heeft natuurlijk tijd nodig.
Wat vind je van zijn uiterlijk? Ik zou het gewoon een kans geven want gevoelens moeten later komen komt het niet dan moet je er ook niet voor gaan.

29-06-2015, 21:14


Als er al een reden is waarom je in contact blijft met hem, en je het niet opgeeft zoals bij de andere dan is er sprake van gevoel.
Wat voor gevoel, of in hoeverre dit intens is of niet kan ik niet zeggen, maar het is er wel.
Als het goed zit en het voelt goed, en de belangrijke dingen zijn ook gewoon ok, zou ik aanraden om een sprong in het onbekende te wagen en met een positief ingesteldheid ernaar te kijken.
Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je er ook uitkan als het niet is wat je wil, meer in de zin van geef het gewoon een kans en vertrouw op Allah voor al het resterende.

29-06-2015, 23:35

Citaat door mevrouwtjee20:
Ts je gaat ook niet binnen een maand van een man houden. Dat heeft natuurlijk tijd nodig.
Wat vind je van zijn uiterlijk? Ik zou het gewoon een kans geven want gevoelens moeten later komen komt het niet dan moet je er ook niet voor gaan.
Qua uiterlijk vind ik hem wel gewoon aantrekkelijk

29-06-2015, 23:36

Citaat door MAROKKOPUUNTNL:
Als er al een reden is waarom je in contact blijft met hem, en je het niet opgeeft zoals bij de andere dan is er sprake van gevoel.
Wat voor gevoel, of in hoeverre dit intens is of niet kan ik niet zeggen, maar het is er wel.
Als het goed zit en het voelt goed, en de belangrijke dingen zijn ook gewoon ok, zou ik aanraden om een sprong in het onbekende te wagen en met een positief ingesteldheid ernaar te kijken.
Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je er ook uitkan als het niet is wat je wil, meer in de zin van geef het gewoon een kans en vertrouw op Allah voor al het resterende.
Bedankt voor je advies. Baraka Allahoe fiek

Pagina's : [1] 2